welke circuitmotor

eggman

Die hard MF'er
2 dec 2008
589
0
Ede (Gelderland)
Waarschijnlijk een vraag waar iedereen een ander antwoord op geeft, maar misschien zitten er toch bruikbare tips voor mij tussen.
Ik heb op dit moment een [straat] gsxr 600 K8 waar ik circuitdagen mee rijd. Ondanks dat dat prima gaat ben ik me aan het orienteren voor een circuitfiets voor erbij.
Ga in principe voor een 600 met een standaard blok.
Nou staat er het een en ander te koop maar heb zelf eigenlijk geen idee of er verschil zit tussen bepaalde merken qua handelbaarheid, betrouwbaarheid, etc.
Gaat om vergelijk tussen [in willekeurige volgorde] suzuki gsxr, yamaha R6 honda 600 rr
en kawasaki 600.
Het liefst niet ouder dan een jaar of drie.

heeft iemand bruikbare tips aangezien een proefritje lastig is op een circuitfiets. Kan natuurlijk wel op een straatmodel proefrijden maar vraag me af of dat een reele vergelijking is.
 
Bevalt je straat 600 K8 op het circuit? Koop die dan ook voor het circuit :)
Er worden geen fietsen meer gemaakt die niet goed zijn of niet betrouwbaar zijn.

Het gaat erom dat jij je er goed op voelt :)
 
Bevalt je straat 600 K8 op het circuit? Koop die dan ook voor het circuit :)
Er worden geen fietsen meer gemaakt die niet goed zijn of niet betrouwbaar zijn.

Het gaat erom dat jij je er goed op voelt :)
Bevalt opzich goed. Als ik echter kijk naar de aantallen die rondrijden als circuitfiets dan zie je met name honda's en yamaha's terug. Wat minder suzuki's en af en toe een verdwaalde kawasaki.
Vraag me dus af of hona en yamaha een plusje hebben ten opzichte van de andere merken.
 
rij zelf al drie jaar op een gsxr600 k3 rond dit met veel plezier en weinig exrta kosten
ben wel op zoek naar wat anders naar dan meer in leeftijd als in merk

en wat daniel al aangaf er zijn geen slechte fietsen meer ,alleen is het verschil in onderhouds kosten aanwezig .
 
Tsja, wellicht is dat een hype? Ik weet het niet. Het zijn allen goede fietsen. De onderdelen voor Yamaha en Honda zijn minder duur dan de onderdelen voor een Kawasaki.

Wij Nederlanders lopen toch altijd mee met de rest? Zo ook in de motorsport... Als Pietje op Pirelli's rijdt en daarop kampioen wordt. Dan zal Jantje, die 2e werd op Bridgestone's, volgend jaar ook op Pirelli's rijden.

Idem met motorfietsen zo.
En zeg nou eerlijk... Halen wij stervelingen alles uit zo'n motorfiets.....? ;)
 
Tsja, wellicht is dat een hype? Ik weet het niet. Het zijn allen goede fietsen. De onderdelen voor Yamaha en Honda zijn minder duur dan de onderdelen voor een Kawasaki.

Wij Nederlanders lopen toch altijd mee met de rest? Zo ook in de motorsport... Als Pietje op Pirelli's rijdt en daarop kampioen wordt. Dan zal Jantje, die 2e werd op Bridgestone's, volgend jaar ook op Pirelli's rijden.

Idem met motorfietsen zo.
En zeg nou eerlijk... Halen wij stervelingen alles uit zo'n motorfiets.....? ;)
qua kosten betreffende de onderdelen voor een kawasaki. zijn dat tientallen procenten of moet ik denken in een paar euro in vergelijking met de rest?

Over of je alles uit een motorfiets haalt, probeer zelf eigenlijk alles erin te laten. Als ik er iets uithaal en weer terugzet hou ik altijd wat over en meestal rijdt dat niet lekkerder :+
 
Laatst bewerkt:
qua kosten betreffende de onderdelen voor een kawasaki. zijn dat tientallen procenten of moet ik denken in een paar euro in vergelijking met de rest?

Over of je alles uit een motorfiets haalt, probeer zelf eigenlijk alles erin te laten. Als ik er iets uithaal en weer terugzet hou ik altijd wat over en meestal rijdt dat niet lekkerder :+
Ter vergelijking: Setje velgen:
Yamaha R6: €800,- tot €1.000,-
Honda CBR600RR: €700,- tot €1.000,-
Kawasaki Zx6-R: €1.200,- tot €1.500,-

Nadeel is dat er weinig (Lees: geen) tweedehands onderdelen voor de Kawasaki te krijgen zijn. Er racet namelijk (bijna) niemand mee -O-
Voor de R6 en CBR600rr staat genoeg op Ebay / MP / MF / MMF.... Voor de Zx6-R niet :N

Mja, zo'n fiets heeft dan ook wel weer wat meer karakter natuurlijk O-)
 
Ter vergelijking: Setje velgen:
Yamaha R6: €800,- tot €1.000,-
Honda CBR600RR: €700,- tot €1.000,-
Kawasaki Zx6-R: €1.200,- tot €1.500,-

Nadeel is dat er weinig (Lees: geen) tweedehands onderdelen voor de Kawasaki te krijgen zijn. Er racet namelijk (bijna) niemand mee -O-
Voor de R6 en CBR600rr staat genoeg op Ebay / MP / MF / MMF.... Voor de Zx6-R niet :N

Mja, zo'n fiets heeft dan ook wel weer wat meer karakter natuurlijk O-)

Duidelijk verhaal, thanks
 
Ter vergelijking: Setje velgen:
Yamaha R6: €800,- tot €1.000,-
Honda CBR600RR: €700,- tot €1.000,-
Kawasaki Zx6-R: €1.200,- tot €1.500,-

Nadeel is dat er weinig (Lees: geen) tweedehands onderdelen voor de Kawasaki te krijgen zijn. Er racet namelijk (bijna) niemand mee -O-
Voor de R6 en CBR600rr staat genoeg op Ebay / MP / MF / MMF.... Voor de Zx6-R niet :N

Mja, zo'n fiets heeft dan ook wel weer wat meer karakter natuurlijk O-)

Welk ander merk heeft ook karakter :X :+

Ik zou ook dezelfde fiets als dat je op straat rijdt nemen.
Die fiets ben je gewend en je weet hoe zo`n ding rijdt.

En anders toch de 600RR,maarja met 3 honda`s ben ik misschien niet het meest objectieve persoon ;)
 
Ter vergelijking: Setje velgen:
Yamaha R6: €800,- tot €1.000,-
Honda CBR600RR: €700,- tot €1.000,-
Kawasaki Zx6-R: €1.200,- tot €1.500,-

Nadeel is dat er weinig (Lees: geen) tweedehands onderdelen voor de Kawasaki te krijgen zijn. Er racet namelijk (bijna) niemand mee -O-
Voor de R6 en CBR600rr staat genoeg op Ebay / MP / MF / MMF.... Voor de Zx6-R niet :N

Mja, zo'n fiets heeft dan ook wel weer wat meer karakter natuurlijk O-)

als jij zoveel voor je velgen betaalt, dan ga ik handelen in velgen... vind ik wel veel hoor. heb laatst iemand aan een set geholpen voor zijn gsxr1000k7 voor 435 aan deur geleverd... en ik heb voor mijn cbr1000rr 2007 maar 400€ betaalt.... ik ruik hier een handeltje :+

Zoals eerder gezegd het is makkelijk om hetzelfde fiets te hebben voor straat en circuit
 
Als ik voor een circuit fiets zou gaan kijken,zou ik vooral kijken naar de extra's zoals aangepaste vering en remmerij.
Want dat is wat de handelbaarheid veel ten goede komt en het eerste wat aangepast dient te worden(als het al niet is gedaan).
Ik heb recentelijk een srad gekocht(geen circuit fiets)voor weinig en gelijk de vering en remmen aangepast.
 
Goed Advies,

Standaard fiets , met aangepaste , lees andere vering en stalen remleiding is , vooral als je begint al genoeg. Gearing veranderen volstaat vaak al door gewoon een 1tand kleiner voortandwiel te monteren, zeker de goedkoopste oplossing. Remschakelset zou ik alleen veranderen als je het origineel aan de grond rijdt.
Getunede blokken kosten veel geld aan onderhoud !!!
Heb zelf nog een 2001 R6 en 2006 CBR600RR te koop. Succes!
 
Nadeel is dat er weinig (Lees: geen) tweedehands onderdelen voor de Kawasaki te krijgen zijn. Er racet namelijk (bijna) niemand mee -O-


dat houd het toch spannend? als je hem dan kort rijd weetje dat het flink wat gaat kosten })
 
dat houd het toch spannend? als je hem dan kort rijd weetje dat het flink wat gaat kosten })
:+

Als ik voor een circuit fiets zou gaan kijken,zou ik vooral kijken naar de extra's zoals aangepaste vering en remmerij.
Want dat is wat de handelbaarheid veel ten goede komt en het eerste wat aangepast dient te worden(als het al niet is gedaan).
Ik heb recentelijk een srad gekocht(geen circuit fiets)voor weinig en gelijk de vering en remmen aangepast.
Tsja, daar zijn de meningen over verdeeld. Met een originele fiets (vering) kun je ook hard rond gaan.

als jij zoveel voor je velgen betaalt, dan ga ik handelen in velgen... vind ik wel veel hoor. heb laatst iemand aan een set geholpen voor zijn gsxr1000k7 voor 435 aan deur geleverd... en ik heb voor mijn cbr1000rr 2007 maar 400€ betaalt.... ik ruik hier een handeltje :+

Zoals eerder gezegd het is makkelijk om hetzelfde fiets te hebben voor straat en circuit
Ik reken hiervoor dus gewoon normale prijzen die je bij je dealer betaalt. Bij Ten Kate bijvoorbeeld :)

Duidelijk verhaal, thanks
M'n maatje (Soup) heeft nog een hele mooie 600RR te koop :}
Deze dus: CBR 600RR 2007
 
die van mij is er ook nog een gsx 600r k3 volledig zac klaar met exrta's
tevens staat er ook nog een thundercat op dit forum compleet

maar koop zoals gezegt is wel een complete fiets is het meest voordehandliggend.

en zoals de buuk zegt : een gele
 
Terug
Bovenaan Onderaan