Welke Guzzi komt in mijn garage?

De 2e sport heb ik zelf niet en negeer ik dus gewoon. Ik vind dat open gat in het frame en de typesticker machtig mooi. De injectie versie van de sport is wel praktisch maar mist net het rauwe Guzzi gevoel.
Dat gat vind ik juist minder en de upside down vorken mooier, bewuste keuze voor het 2e type.
Maar ook de Griso vind ik fantastisch, compleet anders op de plaatsing van het blok na.
 
Mijn mening:

Ze zijn alledrie mooi en anders dan anders. Zo klinken en rijden ze ook.

De Griso is de meest geciviliseerde, de 1100 Sport de meest ongeciviliseerde en daarmee voor mij de meest echte Guzzi. Ik weet niet hoe oud je bent maar toen ik nog regelmatig op mijn Lemans reed had ik een abo bij de fysiotherapeut. En de zit op die 1100 Sport lijkt verdacht veel op die van de LM.

Daarom zou ik de V11 prefereren, benadert het oorspronkelijke Guzzi gevoel maar toch redelijk sportief en comfortabel toeren mogelijk.
 
De 999 is mijn meest comfortabele fiets, de rest is allemaal lomp en wat zwaarder op de polsen, core training helpt.
Het is ook niet zo dat je even naar Motoport kan gaan voor een proefrit en dan nog, met de 851 reed ik toen bijna rechtdoor over een rotonde, na wat gewenning, nieuwe banden en vering service heb ik een heerlijke stuurfiets.
Ik weet niet hoe oud je bent
Dat verschilt, vaak 25, maar ook wel eens 40 of 46 😅
comfortabel toeren mogelijk.
Zo'n fiets heb ik nog niet, vandaar dat de V11 en Griso in de top 3 staan. Maar die 1100 is zo mooi 🥰
 
Ik rij sinds kort op een V11 cafe sport. En zeer positief. Goeie vering goeie remmen. En nog t echte Guzzi rauwe karakter.
E6D5B959-A068-4ABC-A479-6ACA0C6CBF8F.jpeg
 
Het blijven prachtfietsen om te zien. Maar ik snap niet hoe je fatsoenlijk kan rijden met dat kruiwagen stuur.
Voor t doel waar de motor voor bedoeld is , valt dat heel erg mee. Lekker ontspannen. Zelfs passen mee gereden in Italië. Alleen oppassen , tussen de auto’s door in de file
 
Ik ben er een keer mee van Maastricht naar huis gereden. Voor Eindhoven moest ik al stoppen door de pijn in mijn rug. Zo raar met je handen omhoog en naar buiten gedraaid. Voor mij werkt het niet. Ik heb kennelijk meer een superbike/enduro bovenlijf.
 
Als we dan toch plaatjes gaan posten van ouwe meuk waar TS niets aan heeft?

Hier mijn projectje....
Bekijk media item 1357543
En TS.? Heb zowel op een 1100 sport als een v11 wel wat kilometers gemaakt.. bij de 1100 hang je iets meer op je polsen, maar persoonlijk vond ik het best lekker rijden... dus ik zeg 1100 sport... en dan de carburateur versie.... daar is bijna niet normaal mee te rijden en afstellen is een drama... (van horen zeggen hoor...) reed zelf met de injectie en die vond ik wat saai i.v.m. met mij SPIi..
 
Kom maar op hoor met foto's, er staan veel te weinig Guzzi's op dit forum.
Ik wil eerst bij een Griso kijken, gewoon compleet anders dan wat ik nu rij. De 1100 zou wel geweldig naast de 851 staan.
 
Een volledig originele Coppa Italia, met alles d'r op en d'r aan? Ik zou gaan onderhandelen! Zo mooi, zo zeldzaam......
 
De 3e vind ik juist minder, dat kuipje steekt veel te ver uit. En 10k is gewoon een idiote prijs, afgelopen zomer nog 6k in DE (nu ook niet meer).
De 1e serie heeft wel een wat slapper frame. Heb ik zelf ook wel ervaren destijds. De 2e serie heeft wat lakproblemen op het carter waar dacht ik een terugroepactie op geweest is. Het carter is gemoffeld waar ik zelf niet zo weg van ben.
Een 1000 of 7 a 8 voor die Coppa zou voldoende moeten zijn.
 
De 1e serie heeft wel een wat slapper frame. Heb ik zelf ook wel ervaren destijds. De 2e serie heeft wat lakproblemen op het carter waar dacht ik een terugroepactie op geweest is. Het carter is gemoffeld waar ik zelf niet zo weg van ben.
Een 1000 of 7 a 8 voor die Coppa zou voldoende moeten zijn.
in zeer mooie staat en historie compleet. Denk ik 8000€ max 8500€
 
Terug
Bovenaan Onderaan