Welke koffers bmw gs1250

VDW1250

Rookie
8 sep 2020
9
0
Vandaag mijn mt 09 sp ingeruild op een bmw gs1250 uit 2019, helaas zonder koffers etc.

Nu wil ik hier een kofferset op monteren en vroeg ik mij af of er meerdere merken zijn die dit verkopen en welke aangeraden word.

Begreep ook dat er eerst rekken gemonteerd moeten worden alvorens de koffers erop kunnen(?)

Hoor graag of iemand tips heeft voor een betaalbare set koffers, hoeft niet origineel bmw.
 
Origineel past er met de minste moeite op, sloten zijn ook simpel passend te maken op de contactsleutel.

Givi/swmotech/heavyduties zullen vast een eigen lijn hebben. Montage van die beugels is vaak minder mooi en soms onhandiger.
 
BMW variokoffers klik je zo op je motor zonder rek of beugels

Aluminium koffers heb je een extra kofferrek voor nodig.

Alu is duurder. Vind ik zelf wel mooier al is dat natuurlijk een kwestie van smaak. Die variokoffers zijn handig als je vaak in de file rijdt omdat je die kunt uit- en inklappen (verbreden/versmallen). Ook een stuk goedkoper trouwens en je rijdt niet met een rek op je motor als je zonder koffers op stap bent.
 
338868246_594675699354529_3147468194811211399_n.jpg
 
Op de site die akako linkt staat duidelijk dat er geen ophangsysteem bij zit
Klopt inderdaad.

Dit hoort erbij. Andere ophanging passagiers voetsteunen.
En op en af de motor zit er dan zo uit

Nog steeds een stuk goedkoper dan de aluminium versie. En ziet er beter uit als je zonder koffers rijdt. Aluminium versie past wel meer in
 
Laatst bewerkt:
Bij dit soort vragen vraag ik me altijd af;

Heb je al op Google / Youtube gekeken? Je moet vaak eerst door Google wil je dit forum überhaupt vinden.
Youtube staat vol met koffersystemen, Bagageopties, Verschillende merken etc. Zelfs hoe ze te monteren en wat te doen.
De R1200/1250GS is nou niet echt een onpopulaire motorfiets. misschien wel de motor met de grootste accessoire lijst van alle modellen die er bestaan. Denk aan SW motech, Hepco & Becker, Wunderlich, Unit garage, Touratech, BMW origineel, etc.
 
Bij dit soort vragen vraag ik me altijd af;

Heb je al op Google / Youtube gekeken? Je moet vaak eerst door Google wil je dit forum überhaupt vinden.
Youtube staat vol met koffersystemen, Bagageopties, Verschillende merken etc. Zelfs hoe ze te monteren en wat te doen.
De R1200/1250GS is nou niet echt een onpopulaire motorfiets. misschien wel de motor met de grootste accessoire lijst van alle modellen die er bestaan. Denk aan SW motech, Hepco & Becker, Wunderlich, Unit garage, Touratech, BMW origineel, etc.
Precies zoals je omschrijft in de laatste zin, hoop aanbod, dus opzoek naar wat ervaringen van gebruikers op dit forum, waar ik overigens al lid van was en niet voor heb moeten googlen.
 
Mijn ervaring:

Koop bovenladers met binnentassen. Dat is echt heel handig als je er iets uit moet pakken en ook als je op vakantie bent en naar je hotelkamer gaat met je bagage.

Duurder dan die vario, je motor wordt breder maar er kan meer in, is gemakkelijker en als je gaat kamperen ook als stoel/tafel te gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan