Welke Led knipperlicht relais moet ik hebben?

Ik zou beginnen met de connector vergelijken met wat je nu hebt. Als ie 4 polige stekker hetzelfde is is de kans erg groot dat het gewoon werkt. heb je 1 of 2 indicatielampjes voor de raw's?
 
Zijn het van die zogenaamde audi/VW/Seat/Skoda/Mercedes/BMW/Ford/Renault/enelkanderopdezeaardbolrondrijdendmerk loop lights?
Élk merk heeft tegenwoordig van die idiote 'loop pinkers' '(
Ik wil het niet, absoluut niet :N

back on topic:
Wil je het wel, het heeft géén invloed op de relais. Maar aangezien die loop pinkers altijd LED's zijn, moet je wel een LED compatibel relais (doosje) steken. Easy, met het juiste type is het gewoon, oude eruit, nieuwe erin, en niks geprul met weerstandjes en geknip en geplak in je kabelboom.

Ik las iets van 'enkel indicatielampje' en 'twee indicatielampjes'. Heeft dat een bepalend effect op hoeveel polen de relais heeft?

Bij mijn Suzuki zijn het 7 polige (twee indicatielampjes' ook). Pinker relais zijn bij moderne(re) voertuigen niet eens meer een relais, maar een soort klein computertje. Niet dat dat iets uitmaakt hoor ;)
 
Ik las iets van 'enkel indicatielampje' en 'twee indicatielampjes'. Heeft dat een bepalend effect op hoeveel polen de relais heeft?
Geen idee of het een nuttige bijdrage is;

maar na montage van een relais voor led knippers werkte het alleen als ik het ‘enkel indicatielampje’ eruit haalde. Ik rijd dus met led knippers die rustige knippers maar zonder indicatie op dashboard dus.
 
Geen idee of het een nuttige bijdrage is;

maar na montage van een relais voor led knippers werkte het alleen als ik het ‘enkel indicatielampje’ eruit haalde. Ik rijd dus met led knippers die rustige knippers maar zonder indicatie op dashboard dus.
Dat is raar. Maar ook bij vervanging van een "gelijk lijkend" relais (evenveel polen, en in dezelfde positie) is het mogelijk dat het niet het juiste is. Iets met bouwjaar/versie of zo.
 
Als je maar 1 indicatielampje hebt zit dit aangesloten tussen de raw's links en rechts in op de plussen. Het indicatielampje staat dan in serie met het raw lampje dat het op dat moment niet doet. Doordat de weerstand van het indicatielampje veel hoger is dan het raw lampje zal het raw lampje niet oplichten maar het indicatielampje wel. ga je nu naar led raw's dan is de belasting van het indicatielampje groter dan dat van de raw zelf en zal er meer spanning over de led raw vallen dan over het lampje met als gevolg dat het indicatielampje zwak gaat branden maar de led raw die niet behoord op te lichten dat wel doet. Zet je de raw naar links dan zal rechts mee gaan knipperen. Er zijn relais die dit voorkomen maar die komen weinig voor.
 
Élk merk heeft tegenwoordig van die idiote 'loop pinkers' '(
Ik wil het niet, absoluut niet :N

back on topic:
Wil je het wel, het heeft géén invloed op de relais. Maar aangezien die loop pinkers altijd LED's zijn, moet je wel een LED compatibel relais (doosje) steken. Easy, met het juiste type is het gewoon, oude eruit, nieuwe erin, en niks geprul met weerstandjes en geknip en geplak in je kabelboom.

Ik las iets van 'enkel indicatielampje' en 'twee indicatielampjes'. Heeft dat een bepalend effect op hoeveel polen de relais heeft?

Bij mijn Suzuki zijn het 7 polige (twee indicatielampjes' ook). Pinker relais zijn bij moderne(re) voertuigen niet eens meer een relais, maar een soort klein computertje. Niet dat dat iets uitmaakt hoor ;)
Er zijn veel van die looplichtjes in de handel die niet (goed)werken bij gebruik van een knipperrelais. Dat komt omdat de knipperfunctie al in de raw is ingebouwd. Als de aan tijd van het relais anders is dan die van de raw zelf gaan niet alle leds branden omdat hij de kans niet krijgt zijn cyclus af te maken. Bij de meeste moet het relais worden verwijderd en worden doorverbonden. Je moet dan wel zowel voor als achter deze raw's gebruiken en je indicatielampje zal continue gaan branden en niet meer knipperen.
 
Dat is raar. Maar ook bij vervanging van een "gelijk lijkend" relais (evenveel polen, en in dezelfde positie) is het mogelijk dat het niet het juiste is. Iets met bouwjaar/versie of zo.

Ik had een speciaal Led knipper relais voor een Ducati 748 ‘01, de stekker moest ik zelfs toch nog aanpassen.
 
Ik had een speciaal Led knipper relais voor een Ducati 748 ‘01, de stekker moest ik zelfs toch nog aanpassen.
After market artikelen zijn lang niet altijd juist.
Neem bijvoorbeeld mijn GSX 750 F.
Die is van 2004. Dit model liep van 1998 tot 2006, en zien er, op enkele face lift details na, allemaal hetzelfde uit. De belangrijkste wijzigingen vonden plaats in het begin van 2003. Bij after market onderdelen zie je dikwijls beschreven dat ze passen op 1998 tot 2006. Klopt echter niet, veel dingen passen idd op allen, maar veel dingen echter niet op de 1998-2002 modellen, andere dingen niet op de 2004-2006 modellen.
 
Geen idee of het een nuttige bijdrage is;

maar na montage van een relais voor led knippers werkte het alleen als ik het ‘enkel indicatielampje’ eruit haalde. Ik rijd dus met led knippers die rustige knippers maar zonder indicatie op dashboard dus.
Dat lijkt me niet zo handig. Dan kun je beter knipperlichten met lampjes hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan