Welke Motor kies jij en waarom dan wel??

Welke motor zou jij nemen?

  • De R1 2004 Rood

    Stemmen: 45 31,3%
  • De ZX10-r Groen

    Stemmen: 57 39,6%
  • Geen van Beiden

    Stemmen: 42 29,2%

  • Totaal aantal stemmers
    144

Spyke

MF veteraan
30 jul 2002
1.449
0
Noord-Holland
Een eventuele luxe probleem
Kan werkelijk geen keus maken tussen een van beide motoren. :?
De meningen zijn verdeeld.

Vertel mij welk jij zou kiezen en waarom?
-driveability
-uiterlijk sexy/mean
-etc.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de R1 wel erg :9~
De Kawa heb ik nooit gereden dus qua rijgedrag kan ik het niet vergelijken.
Heb je al proefritjes gemaakt?
 
Ik vind de R1 wel erg :9~
De Kawa heb ik nooit gereden dus qua rijgedrag kan ik het niet vergelijken.
Heb je al proefritjes gemaakt?
ja ik sluit me aan bij spider ,proefritje maken.
als ik zou moeten kiezen ja dan die kawa waarom: hij is groen :9~ :}
 
Voor de looks zou ik de R1 nemen :P is gewoon net iets netter :}
Hoe ze rijden weet ik niet!
Maar zelf al op bijde gereden? :]
Veel sucses nog, het zijn allebij top motoren.
 
proefritje idd

ik heb zelf een voorkeur voor de kawa.... ruig gemeen en hard })

vindt die R1 net een beetje te veel opgetut....
 
Uiterlijk:

Als je ze zo ziet staan wordt het al duidelijk dat de kawa veel soberder is dan de R1
Persoonlijk vind ik die R1 (met die kleur ook) PRACH-TIG. Het lijkt wel een kunstwerkje...
Die kawa is gewoon gewoon. Frame is veel minder elegant, kuip is ook scherper, gen seatpipes.
Het is dus een stuk imago. Kawa heeft iets ordinair...als je daarvoor gaat is dat natuurlijk ook koel.

Rijden:

Geen idee. Proefrijden dus
Kawa zou (de kleren maken de man) rauwer zijn en minder vergevingsgezind.
Zag laatst op MF een artikel waarin men stelde dat het onverantwoord was dat ding te besturen zonder stuurdemper.

De keus:

Als sinterklaaz bestond en ik NU moest kiezen?
Toch de R1...(al vind ik de kawa kwa imago veel stoerder)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de R1 wel erg :9~
De Kawa heb ik nooit gereden dus qua rijgedrag kan ik het niet vergelijken.
Heb je al proefritjes gemaakt?

Nee ik heb nog geen proefrit kunnen maken.
Ik ken geen dealer in de buurt die deze motoren heeft staan als demo :(
Het is eigenlijk van de zotte dat je zo'n fiets (moet) aanschaffen zonder dat je erop kan proefrijden.

Jij hebt wel een proefrit gemaakt op de R1-2004. Wat was je ervaring???
En hoe was het geluid??
 
Heb geen van beiden gereden (helaas), maar kwa uiterlijk zou ik duidelijk voor de Kawa gaan :9~

Vind dat zitje van die R1 maar lelijk, net een boterham :+
 
Jeetje nog een R1 te koop :? Ik d8 dat die allemaal al lang weg waren voor dit jaar.

[me]EdwinO zou de Fireblade nemen, maar ziet die helaas niet op de foto staan. Dan maar de R1 maar dat komt omdat ik nu goede ervaringen met Yamaha heb. Die Kawa rijdt super hoor :} [/me]
 
How about de GSXR, als je dan toch voor de looks en prestatie gaat, dan kom je al gauw snel bij de GSX-r. Oh de CBR1000rr is ook niet onaardig *D *D *D *D
 
sorry maar vind het persoonlijk beetje rare stomme vraag
want ja voor de 1 rijdt de r1 fijner en vor de ander de 10r
en iedereen heeft er veschillende ervaringen mee
en tja voor de rij eigenschappen hoef je het eigenlijk niet echt te doen want ik weet zeker dat ze allebei fantastief rijden
en tja kwa betrouwbaarheid zal het ook wle goed zitten maar ook hier weer je moet er wel geluk bij hebben en sommige hebben er pech mee
en tja voor het uiterlijk moet je echt zelf kiezen jij moet hem kopen en jij moet hem rijden en mooi vinden dan maakt het toch niet uit wat een ander vind als jijmaar lol hebt
hmm lees het ff terug en komt heel negatief over hehe amar is zo niet bedoeld hoor :)

maar ik zou geen moeite hebben met kiezen ik zou 100% voor de 10r gaan en in het groen omdat dat de mooie kawa kleur is of trouwens in het zwart is ie ook wel erg vet dus wordt toch moeilijker
en tja de r1 is beetje facelift van vorig model en de kawa is gewoon een heelnieuw model heeft iets ruigers vooral de voorkant

nou sterkte en ga zeker een een proefrit maken
als ik ze allebei had mocht je wel op de mijne rijden maar ja ik heb maar de 6r :] :] :]
 
Ik stem voor de Kawa, omdat; hij is agressief, snel, heeft zeer korte wielbasis(extremer dan 600 uitvoering) wheelymachine dus. En de kleur is :}
Waarom niet de R1? Hij is te opgedoft, en zie er niet meer de R1 in terug van 1998, niet dat dat moet, want verbetering moet er zijn, maar model 98/99 vindt ik agressief en waanzinnig mooi.
Maar hee: Over smaak valt niet te twisten. *D
 
ik zou die kawa niet doen, als je die neemt wil je nooit meer wat anders... :+
en die yammie kun je later nog best inruilen toch })
 
How about de GSXR, als je dan toch voor de looks en prestatie gaat, dan kom je al gauw snel bij de GSX-r. Oh de CBR1000rr is ook niet onaardig *D *D *D *D

Ja de GSX is ook :9 , maak het nog even moeilijker.
Ik hou het maar op een van deze twee.

but thnnx
 
......
en tja de r1 is beetje facelift van vorig model en de kawa is gewoon een heelnieuw model heeft iets ruigers vooral de voorkant

nou sterkte en ga zeker een een proefrit maken
als ik ze allebei had mocht je wel op de mijne rijden maar ja ik heb maar de 6r :] :] :]

Volgens mij is de R1 2004 niet alleen maar aan een facelift onderworpen.
Hij zelfs geheel vernieuwd.
Ik deel wel je mening dat de ZX10 ruiger en racy look heeft.
Volgens zeggen rijd de R1 heel anders dan de R1 2002. Die heb ik nu zelf (nog wel)
 
ja oke facelift is beetje te
hij is kwa prestaties en wegligging wel verandert
en tja sinds de laatste jaren is de r1 de racemotor geweest
en zo ben ik dan om dan juist te kiezen voor de ander ja ben een dwarsliggertje op dat gebied
maar de kawa vind ikgewoon erg mooi
maar toch is de nieuwe blade ook erg VET wel niet zo snel maar zeker vet en dan wel graag in het zwart :}
 
ja oke facelift is beetje te
hij is kwa prestaties en wegligging wel verandert
en tja sinds de laatste jaren is de r1 de racemotor geweest
en zo ben ik dan om dan juist te kiezen voor de ander ja ben een dwarsliggertje op dat gebied
maar de kawa vind ikgewoon erg mooi
maar toch is de nieuwe blade ook erg VET wel niet zo snel maar zeker vet en dan wel graag in het zwart :}

Jij hebt wat met zwarte motoren he.
Een maatje van me had ook een zwarte kawa. heel mooi, maar bij het minst geringste (buitje oid) ziet ie er niet uit. Is bijna niet mooi te houden.

Vul even mijn polletje in SVP.
Thnx
 
zo ben de eerste in je pol hehe maar ja je moet die foto iets kleiner maken dan zien die mensen je pol want ik had hem ook nog niet gezien

en inderdaar ik vind zwart echt super mooi ik houd ook zelf van een strakke motor dusmet niet teveel kleuren enzo
en tja zwart ismoeilijke kleur jamaar ja alsjenieuwe motor hebt poets je hem toch vaak dus dan maakt het niks uit :)

en i heb het ook ervaren proefrijden op een nieuwe motor en dan supersport is erg moeilijk
iheb de mijne ook gekocht zonder er eens op gereden te hebben
want ja ik heb echt geen trijfels hoor over de nieuwste snufjes
ik heb hem nog niet zolang maar hij rijdt super
 
Geen seatpipes een misser? dacht het niet!
Wat is er nou mooier als een dikke brullende Akrapovic pijp rechtsachter?
Die "buddybuizies" staan prachtig bij een Duc ,maar bij de rest is imitatie in mijn opinie.

De ZX10R ziet er wat ingetogen uit idd, maar tis een beest in schaapskleding ,en bovendien al niet alledaags.

Maar gelukkig: smaken verschillen :>
 
zo ben de eerste in je pol hehe maar ja je moet die foto iets kleiner maken dan zien die mensen je pol want ik had hem ook nog niet gezien
Yes ur the first 1 in the poll :}
De poll heb ik later erbij gedaan, scheelt weer tellen welke keus ik zal maken.


..en i heb het ook ervaren proefrijden op een nieuwe motor en dan supersport is erg moeilijk
iheb de mijne ook gekocht zonder er eens op gereden te hebben
want ja ik heb echt geen trijfels hoor over de nieuwste snufjes
ik heb hem nog niet zolang maar hij rijdt super

Dit was mijn 2e R1. De eerste "moest" ik kopen zonder proefrit. Best wel tricky.
Heb er later geen spijt van.
Jij dus ook niet van je R6.

Toch blijft het ,voor mij, een moeilijke keuze....R1 of ZX10
 
heey ik heb geen r6 ik heb een kawa zx6r :D
en tja als je iets splinterniuw koopt vind ik het zelf niet zo tricky
want ja slecht rijden doet zoon ding niet of je moet echt een raar postuur hebben of speciale wensen dan oke
maar mijn kawa bevalt zeer goed ben hem nog in aan het rijden amar ja heb er al 500 opzitten :)
 
Kawa ziet er veel aggresiever uit vind ik, R1 zie ik te vaak om hem nog bijzonder te vinden..maja smaken verschillen.

Rijgedrag geen idee, proefrit maken op beide... ik denk dat de R1 soepeler aanvoelt en de ZX-10R krachtiger. maar kan het mis hebben ;)
 
Nee ik heb nog geen proefrit kunnen maken.
Ik ken geen dealer in de buurt die deze motoren heeft staan als demo :(
Het is eigenlijk van de zotte dat je zo'n fiets (moet) aanschaffen zonder dat je erop kan proefrijden.

Jij hebt wel een proefrit gemaakt op de R1-2004. Wat was je ervaring???
En hoe was het geluid??
Even een rondje bellen, dan hoor je vanzelf of ze hem hebben staan of niet.
Nee, ik heb toen op de 2002 gereden dus dat was toch anders.

Testje: Motorfreaks: Test: Yamaha YZF R1 2004 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan