Welke motor past bij mij?

En denk eens aan kleine compacte motorfietsen zoals de honda cbf500 en dan de naked versie. Echt super handelbaar (rijdend, maar zeker ook in een schuur makkelijk weg te frotten) en rijdt erg leuk. Wij hebben er ook 1, ben zelf ca 1,80m en zit er prima op.
 
Wou dat dit bij mij mogelijk was. Humorloos kantoorvolk waar de gemiddelde leeftijd 60 is en meerendeel op de afdeling vrouw is. Wat doe ik hier nog '(

Nog even geduld voor ik klaar ben met de studie en iets totaal anders kan doen voor mezelf, Daag corporate!
Heej, ben jij een collega van @Atamarie _O- *O*:}

aaafrans_bauer.jpg
 
Ik werk wekelijks in Rotterdam en ben ook al veel Nederlanders tegengekomen die ronduit dom en irritant zijn.

Tjah wat doe je eraan |(

In mijn geval, veel thuiswerk en 's avonds gaan motorrijden om de werkdag door te spoelen :+
Wat doe je eraan....het positief benaderen uiteraard. Ik herschrijf je zin voor je:
Ik werk wekelijks in Rotterdam en ik kom af en toe een intelligente en inspirerende Nederlander tegen.
})O-)
 
Ik had vroeger is een zl600 gekocht ,ik had bedacht daar kunnen we allebei mooi op rijden ,mijn vr is niet zo groot dus kon ze mooi met de pootjes aan de grond ,de eerste x ging ze mee achterop ,bijna alle bochten schraap !, schraap! ,we komen thuis en ze zegt ;wil je dat ding verkopen !!en snel ! ze vond t niets voor mij :N dus na 1ritje weg met dat hok ,ik kan dat niet zo goed met zo n laag ding :]dat wil niet |(
 
En denk eens aan kleine compacte motorfietsen zoals de honda cbf500 en dan de naked versie. Echt super handelbaar (rijdend, maar zeker ook in een schuur makkelijk weg te frotten) en rijdt erg leuk. Wij hebben er ook 1, ben zelf ca 1,80m en zit er prima op.
Dat klinkt mooi, maar dan ben je vergeten vooraf eerst een andere vraag te stellen.
Dat is => Wat wil je met de motor gaan doen?

Als je er mee wil gaan reizen dan wil je dat echt niet doen op een naked.
Soms lees je ook hier op MF van gasten die na 300 km al zitten te huilen op de motor omdat ze er vanaf dreigen te vallen.
Ik zit graag uit de wind en dan is 1000+ km geen enkel probleem. Een kuip en een paar PK extra is dan wel heel prettig.
Mijn overbuurman heeft een nieuwe Z900. Op zich een prachtige machine, maar nix voor mij.

Wil je alleen 'rondjes om de kerk' doen en met max 100 km weer thuis, dan is een naked best te overwegen.

De vraag kan je ook stellen of je off-road wil rijden of bagage wil kunnen meenemen, of....., of...................
Wil je een 2-cil, 3cil of 4-cil,....eeeh een 6-cil is er ook nog. Bij KTM hebben ze zelfs nu ook een 1-cil met voldoende vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Verder heb ik een kleine vraag over de opslag. Ik woon in een appartement met een kelderbox op gelijke grond dus geen trappen, hellingen of hoge drempels. Maar ik weet dus echt nog niks van motoren en of het uberhaupt mogelijk is om dit ding er makkelijk in en uit te rijden.

Ik woonde eens in zo'n soort complex. Een buurman met een Ducati had de oplossing: een hondje onder het wiel om de krappe bochten in de gangen door te komen ;) (dat wil zeggen, zo'n plank met 4 wieltjes, niet zo'n viervoeter :+ )

Oplossing nummer 2: vraag een buurman met een kelderbox die vrij vooraan ligt en makkelijk toegankelijk is of die misschien wil ruilen. Met wat geluk is het iemand die die box nauwelijks gebruikt en het geen probleem vindt om z'n premium plek af te staan ;)

Oplossing nummer 3: zet de motor buiten. Maar houdt daar bij de aankoop van je motor wel rekening mee: koop er een die optisch toch al in niet zo'n mooie staat meer is (maar technisch wel in orde). Scheelt je ook nog weer wat knaken in de aanschaf. Dat is wat ik zelf nu gedaan heb (heb ook geen plek om binnen te stallen); het chroom bladdert toch al af als een herfstboom, een beetje wind en regen verandert daar niet zo veel meer aan.

Oplossing nummer 4: huur een garagebox. Kost knaken, en je moet eerst naar je garagebox voordat je de motor op kunt stappen; maar je motor staat wel droog, en je hebt plek om te sleutelen.
 
Ik had vroeger is een zl600 gekocht ,ik had bedacht daar kunnen we allebei mooi op rijden ,mijn vr is niet zo groot dus kon ze mooi met de pootjes aan de grond ,de eerste x ging ze mee achterop ,bijna alle bochten schraap !, schraap! ,we komen thuis en ze zegt ;wil je dat ding verkopen !!en snel ! ze vond t niets voor mij :N dus na 1ritje weg met dat hok ,ik kan dat niet zo goed met zo n laag ding :]dat wil niet |(
En als iedereen die nu zijn rijbewijs nog moet halen en denkt ' WTF is een zl600 nou weer' , dan klopt dat 👍🏿 .

1991 gast, het is hier niet ' pimp my dinosaur ' ofzo.

1989160-8c9379d5e65d7d05788f41430be38414.png

aaa bauer.jpg
 
Joh op sommige plaatsen is het een plaag die dingen
Mwah hier rijden ze vooral op tour motoren. Past lekker bij het oubollige sfeer van het bedrijf. Boudewijn die achter Rutger-Jan in hun pantalonnetje en kaarsrechte zithouding door de garage tuffen. Ze hebben nog net geen bagagerek voor hun padelsetje.

-ja ik vind tourmotoren voor bompa's en rij-instructeurs-
 
ow ja joepie ,dat ging over een cruiser ding he’ pipo ,zo n zl is ook een soort van ,dat snapt toch iedereen ,
behalve jij natuurlijk 🙄
Ik ben met veel merken een wandelende encyclopedie en das niet positief of negatief, maar gewoon dat er veel blijft plakken.
Maar ik ben 48 en dan is 1991 echt OUD.
Zeker zo een niks zeggend model, niet rot bedoeld.
😘
 
Hallo iedereen, ik ben nieuw en wil binnenkort mijn motorrijbewijs gaan halen.

Ik ben er alleen nog niet echt uit wat voor motor bij mij past. Ik ben echt een absolute leek dus sorry voor de stomme beginnersvragen.

Ik zelf vind een naked bike altijd het mooiste. Een kawasaki z650 abs of zo leek me erg mooi, maar ik hou de mogelijkheid wel open dat ik er ook mee ga touren. Dus misschien toch een toursport. Ik weet alleen niet welk merk/model.

Verder heb ik een kleine vraag over de opslag. Ik woon in een appartement met een kelderbox op gelijke grond dus geen trappen, hellingen of hoge drempels. Maar ik weet dus echt nog niks van motoren en of het uberhaupt mogelijk is om dit ding er makkelijk in en uit te rijden. Ik ga het sowieso alleen voor plezier doen, dus niet iets wat ik 7 dagen per week moet doen. Ik ben wel een grote sterke man van 100kg dus maak me daar niet heel veel zorgen over of het mij lukt om dat ding te duwen. Maar ik vraag me wel af hoe behendig de motor om bochten en zo te duwen is. Verder is mijn kelderbox maar iets van 190cm diep en ik zie dat de motor die ik op het oog had 2meter lang is. Dus ja, moet ik dit idee uit m'n hoofd zetten of zijn er ook kortere motoren of is dit niet te doen of wat dan ook?

ALvast bedankt
Ik zie net dat ik , zoals gebruikelijk, maar wat weg loop te wauwelen en niks gericht aan TS, die ook nog zo :? 😮 achter pc of smartphone zit.
 
Ik ben met veel merken een wandelende encyclopedie en das niet positief of negatief, maar gewoon dat er veel blijft plakken.
Maar ik ben 48 en dan is 1991 echt OUD.
Zeker zo een niks zeggend model, niet rot bedoeld.
😘
Dat is helemaal niet oud ,je bent zelf oud!!!


Pootjes _O-


Andere bochtentechniek toepassen. 👌
Als iets niet bij je past moet je dat niet willen ,ik rijd met de dakar de boel nog aan de grond ,kan er niets aan doen -O-
 
Oplossing nummer 2: vraag een buurman met een kelderbox die vrij vooraan ligt en makkelijk toegankelijk is of die misschien wil ruilen. Met wat geluk is het iemand die die box nauwelijks gebruikt en het geen probleem vindt om z'n premium plek af te staan ;)
Ik HEB al de voorste kelderbox. Jazeker, daar ben ik blij mee!
Ik rijd (in dit geval) met de bromfiets zo naar binnen.
Niet alleen vooraan, maar ook een box die geen last heeft van grondvocht. (*)
De vorige bewoner van mijn appartement deed iets in de kelder met fietsen en heeft dat ooit zo geregeld.

(*) Alle boxen zijn tegen de buitenmuur gebouwd.
In het midden bleef er een eiland over voor 3 boxen die wel alle 3 droog zijn. Ik ben 1 van de gelukkigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan