• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

welke motor

m3driver

MF'er
Lid geworden
11 jul 2005
Waarderingsscore
0
hallo

ik ben nieuw hier..ben nog bezig met mijn a rijbewijs..maar ben al wel aan het zoeken na een motor..nu is mijn vraag wat kan ik het beste kopen..het moet een 600 zijn en een racer vanaf bouwjaar 98..maar ik hoef ook niet een hele nieuwe..ik wil zon 6000 euro kwijt voor de fiets...

eentje op twee wielen, zo'n motor moet je kopen :P :+

Dan zeg ik een kawa zx6r bouwjaar 1998 tot 2002. Dat waren de mooisten, heb er zelf een paar jaar op gereden.

:)

gewoon gaan passen op de verschillende fietsen.

Yep.... wat de één perfect vindt, vindt de ander waardeloos en andersom. Gewoon gaan proefrijden. Dan weet je meer dan we je hier kunnen vertellen.....

Ik zou een rode nemen, die gaan het hardst...

:+

Laat ze maar l*llen, MF staat vooral voor Mega-Fun.
Het enige juiste antwoord is dat er op jouw vraag geen zinnig antwoord te geven is.

Het hangt helemaal van jouw smaak, jouw postuur, jouw wensen en jouw budget af.

Het moet een "racer" zijn kom je in ieder geval niet ver mee. Je bent in ieder geval nog clever genoeg om niet meteen een Hayabusa of R1 te willen, dus da's alvast mooi.
Maar vergis je niet, ook een 600 Supersport kan je aardig het leven zuur maken als je weinig ervaring hebt. En zeker als je er dan ook nog eens eentje hebt die je eigenlijk nie zo lekker vindt rijden als dattie eruit zag.

Dus: lekker genieten van je rijlessen, snel dat papiertje halen en dan gewoon gaan proefzitten en -rijden. Da's de enige manier om zelf een verantwoorde keus te maken.

oke das duidelijk..maar ik kan vertellen dat ik 1.77 ben en er zit mij geen buik in de weg ofzo..dus strak in het vel....in ik heb me dan al laten vertellen dat ik in aanmerking kom voor de sportiefste machines...en een 600 oke dat weet ik..maar heb geen problemen met rijden..ik heb vroeger ook altijd snellste brommers gereden...oke we zien dan wel even

ik zou toch écht wel voor een BLAUWE gaan,
die zijn VEEL sneller dan rooie!

:]

oke das duidelijk..maar ik kan vertellen dat ik 1.77 ben en er zit mij geen buik in de weg ofzo..dus strak in het vel....in ik heb me dan al laten vertellen dat ik in aanmerking kom voor de sportiefste machines...en een 600 oke dat weet ik..maar heb geen problemen met rijden..ik heb vroeger ook altijd snellste brommers gereden...oke we zien dan wel even

Hmmm... ben toch bezig, dus ik zal het MF moraalridderspakkie vandaag ff aantrekken... *O*

Vergeet die brommers. Leuk dat je ze gereden hebt, geldt voor een heleboel mensen hier, maar als jij op een 600 CC Supersport net zo gaat rijden als je op zo'n brommer deed, lig je binnen een week nadat je je rijbewijs hebt tussen 6 plankjes. Jouw brommer deed geen 0 - 100 onder de 4 à 5 sec. B|
Brommeropmerkingen doen het hier sowieso niet erg goed, enkele speciale topics even buiten beschouwing gelaten.

Of je in aanmerking komt voor de sportiefste machines hangt gelukkig niet (alleen) van je buik af. Nogmaals... gewoon lekker gaan passen.
Gouden tips die je over dit hele forum heen zult terugvinden:
- Huur af en toe een motor, dan kun je nog eens wat uitproberen
- Ga eens naar een beurs. Proefrijden gaat er niet, maar er staan een hoop fietsen bij elkaar zodat je lekker je achterwerk erop kunt parkeren om te voelen hoe ze zitten.
- Proefrijden bij dealers had ik al genoemd.

Suc6 ermee

zzzzzzzzzzzzzzooooooooooeeeeeeeeeefffffffffffff ,dat was die bromvlieg _O- _O- _O-

ga gewoon passen jongen *D
mijn eerste was een r6 , die gaan al heel snel dus let maar goed op :+

Of stap van het 600SS fiets idee af en kijk naar bijvoorbeeld een SV-1000S (wel even veertjes vervangen door Hyperpro in de voorvork en zoeken naar een K3 model) of een RSV mille. Ongeveer hetzelfde vermogen maar een wat leuker koppel. Voor je een motor koopt, stap ook eens op een dikke twin. Die hoeven niet per definitie gevaarlijker te zijn dan een 600 doordat ze minder pieken.

kijk ff op motortrader en tik daar je zoekcriteria in. Dan kun je in ieder geval zien welke machines voor jou in aanmerking komen. Ga dan van daaruit verder zoeken door eens te gaan proefzitten bij één of meerdere motorzaken bij jou in de buurt. Denk er ook ff over na of je evt. assesoires (jaja, nieuwe spelling ofzo ;) ) op je motor wilt (uitlaat, knippers, ruitje e.d.) en koop er een waar deze al opzitten, als je alles nieuw moet kopen is veel zoekwerk en kost je een vermogen.

Mooie machine om op te beginnen is naar mijn idee een sv650.. Marr zoals gezegd wordt.... PROEFRIJDEN!!

Veel succes,
Gerrider

Nou, dan kom je er wel uit denk ik – zeker met alle bovenstaande bruikbare tips.

Trouwens, wavoor brommers eigenlijk? :P

Nou, dan kom je er wel uit denk ik – zeker met alle bovenstaande bruikbare tips.

Trouwens, wavoor brommers eigenlijk? :P

APPIE!!! |(

:+

[me]Tuckson denkt dat het dan toch aan die naam "Appie" moet liggen[/me]

Terug
Bovenaan Onderaan