Welke motoren hebben een hoog koppel

MTnuléén

MF'er
21 apr 2005
55
0
Arnhem
Ik rijd nu een MT-01, met 150 Nm. Verder is er de Triumph Rocket met 200 Nm. Maar wie kan me nog meer motoren noemen met een hoog koppel?

Dit om eens te kijken wat er nog meer interessant voor mij kan zijn, want dat koppel rijden bevalt me bijzonder goed!
 
heb vtr sp1 105 nm koppel bij 4000 toeren heb je al 80 nm geloof ik
rijd ook wel goed
150 is idd wel erg veel kun je schakellui rijden
:)
 
Als je een motor met veel koppel zoekt dan moet je een motor hebben die veel cc heeft. Er is een vuistregel 1000cc=100Nm, 600cc=60Nm, 2000cc=200Nm..............
Dus als je een berg koppel wilt dan is een Boss Hoss ideale motor voor jouw, 5700cc V8

Groeten
 
VMax!!

Koppel beetje afhankelijk van uitvoering en jaargang, maar doorgaans toch 120-130 Nm beschikbaar. En hij draait nog wat toeren ook, dus àls je dan een keertje door wil trekken...
 
10.000.000 Nm

oke, t is een 25 kubieke meter motor... -O-


http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/


full
 
Boss Hoss heb ik onlangs gereden tijdens de Bike Week in Daytona.

Was echt een GEWELDIGE ervaring. Echt geweldig. Maar ik denk dat zo'n ding in het dagelijkse leven minder praktisch is, hoewel hij bijzonder soepel rijdt en stuurt voor zo'n op het oog log ding. Maar hair pins, dat wordt wat lastig denk ik. En om in het Sauerland nou heen en weer te moeten steken is ook weer zowat.

Maar meer dan de Triumph Rocket met 200 Nm zit er hier niet in (buiten die Boss Hoss dus)?
 
Boss Hoss heb ik onlangs gereden tijdens de Bike Week in Daytona.

Was echt een GEWELDIGE ervaring. Echt geweldig. Maar ik denk dat zo'n ding in het dagelijkse leven minder praktisch is, hoewel hij bijzonder soepel rijdt en stuurt voor zo'n op het oog log ding. Maar hair pins, dat wordt wat lastig denk ik. En om in het Sauerland nou heen en weer te moeten steken is ook weer zowat.

Maar meer dan de Triumph Rocket met 200 Nm zit er hier niet in (buiten die Boss Hoss dus)?



Vergroot de eindoverbrengingsverhouding dan vergroot je het koppel navenant
*O* *O* :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y *O* *O*
 
V-twins met een grote cilinderinhoud trekken de straatstenen er meestal ook wel uit, kijk verder eens op de toerenteller... als die niet zo ver gaat is het koppel meestal ook wel hoog.
't is maar net hoe je je kracht kwijt wil, je kan bv 150 Pk gebruiken voor hoge snelheid maar ook voor veel koppel, ligt aan de overbrenging in de versnellingsbak
 
Als je een motor met veel koppel zoekt dan moet je een motor hebben die veel cc heeft. Er is een vuistregel 1000cc=100Nm, 600cc=60Nm, 2000cc=200Nm..............
Dus als je een berg koppel wilt dan is een Boss Hoss ideale motor voor jouw, 5700cc V8

Groeten


Wat een onzin.
 
Je kunt ook veel koppel hebben met minder gewicht, ben je ook in het voordeel. Ik bedoel, een DAF heeft ook iets van 2000 Nm, maar die redt het niet met acceleratie vergeleken met de motor. Een standaard Vmax redt het ook niet bij een moderne dikke sportfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan