Welke motorfiets reed mijn opa?

Slipster

MF'er
22 jun 2005
47
0
Leidschendam
Beste motorliefhebbers,

Ik heb hier een foto gemaakt in de jaren 40 van de vorige eeuw. Welke motor reed mijn grootvader?

Helaas heb ik de foto (nog) niet in kunnen scannen. Maar als iemand weet welk merk en type deze motor is: alvast bedankt!
full
 
Wat geinig dat je zo'n foto hebt *D Mijn opa én mijn oma reden allebei motor, maar die hadden een Vespa geloof ik. Helaas geen foto van voor zover ik weet, misschien eens vragen :P

Ook grappig, m'n oma heeft nog steeds een 'A' in haar rijbewijs staan.. In principe mag ze dus nog steeds op elke motor rijden. Of dat nog verstandig is met haar 87 jaar is een tweede natuurlijk :+
 
Laatst bewerkt:
Het is zeker geen Norton Commando 650, want die heeft nooit bestaan. Dominator is 't ook niet, de motor van de foto is veel ouder. Deze heeft zo te zien een Girder-voorvork en een opvallend groot deksel aan de rechterkant van het blok. Rechterkant? Ja, volgens mij is de foto in spiegelbeeld afgedrukt...
 
Ik vind deze er wel erg op lijken:
Sunbeam%201938%20B24-1.jpg

Sunbeam B24 High cam 350 cc 1 cyl ohv uit 1938

http://www.yesterdays.nl/sunbeam-1938-high-p-575.html

Op de foto van de TS zie je op de tank nog een beetje vaag een "m" staan, de striping, het hoge deksel, de claxon....

Edit: Hmm, bij nader inzien toch niet, de koningsas voor de bovenliggende nokkenas ontbreekt. Misschien is er ook een versie met onderliggende nokkenas?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan