Hallo allen!
Ik ben benieuwd wat jullie de beste naked vinden voor in de stad. Ben opzoek naar ene nieuwe motor en zit te denken aan een naked bike. Rij zelf momenteel een CBR600F maar dat is verre van de ideale stadsmotor naar mijn mening. Ik kom praktisch niet boven de 3e versnelling en het is ook niet de meeste comfortabele motor om mee stil te staan bij alle stoplichten. Daarnaast laat het manoeuvreren op lage snelheid ook te wensen over. Ook is het bijzonder irritant dat ik vaak bij het voorsorteren voor een rij auto's bij de stoplichten ik met kramp in de nek naar boven sta te turen om het stomplicht nog te kunnen zien....... Dus kom ik helaas tot de conclusie gezien het geringe snelweg werk dat het tijd wordt voor iets anders.
Welke naked raden jullie aan voor iemand die 90% in de stad rijdt (Amsterdam)?
Geld is niet zozeer een issue (stiekem vind ik de Monsters ook echt waanzinnig aantrekkelijk qua looks haha).
Daarom dus dat ik eerder voor het dubbele zou gaan wat B en NL betreftHonda MSX125(SF). Dikke pret en je kan gerust nog wel voordringen bij de verkeerslichten of een stukje fietspad pakken. Maar goed, die heeft op de snelweg dan helemaal niets te zoeken, tenzij het spitsuur is.
Die keeway is (net als de meeste motoren daar) luchtgekoeld. Daar rijden ze mee in de stad, komen een uur lang niet boven de 30km/u, staan veel stil, laten de motor lekker draaien, en het is daar heel het jaar door 32+°C, en die lopen niet warm....
Koop geen luchtgekoelde.
...
Daarom dus dat ik eerder voor het dubbele zou gaan wat B en NL betreft
Toch net dat ietsje meer voor buiten de stad.
Ik heb laatste vakantie een 150cc gereden, buiten de stad, off road en al wat je maar wil, en hopen plezier aan beleefd. Dan zal een 250 zeker wel goed zitten hier.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En qua looks mag die er ook best wezen.
Weet het niet echt, nooit op gelet eigenlijk....Keeway is in NL niet te koop, in Belgie dacht ik het wel, maar dat zou jij dan beter moeten weten.
Dat lichte spul is in Azie erg populair, kost weinig, verbruikt weinig en de wegen zijn daar niet alles.
250 à 300cc! Ga je geen spijt van hebben, en dat zijn GEEN brommersHet is voornamelijk stadwerk (90%) maar wil wel de snelweg op kunnen als de gelegenheid er is dus zoek toch wel iets met wat meer power. Rij nu een CBR600f wat vermogen en snelheid inleveren is te verwachten maar hoef geen brommer jongens!
KTM 690 smc.... al zou je dan wel moeten uitkijken voor je rijbewijs.
maar een één of twee cilinder naked voldoet denk ik prima voor wat je wil. De lijst met geschikte motoren is (te) groot. En ieder zijn eigen voorkeur. Al moet ik zeggen dat het plezier van een supermotard in de stad wel echt extreem is (drempels zijn springheuvels, stoplichten zijn start/ finish lijnen, stoep is rijbaan, gras/plantsoen is off road, bochten zijn voor de smile op je gezicht.... snelweg is om kort even uit te rusten en zo snel mogelijk de afrit te pakken, parkeerterrein is test/racebaan
Obvious: Zero SR. Elektrisch, niet schakelen, altijd een bak vermogen achter de hand, enorm wendbaar en juist in de stad superzuinig.
Ja of een VW Golf, maar beide zijn geen ideale naked voor in de stad, en dat was je vraagZero is me echt te duur voor dat geld heb je een MT-10 SP.
Ja of een VW Golf, maar beide zijn geen ideale naked voor in de stad, en dat was je vraag
KTM Duke 690 dan? Voor een éénpitter trilt het bijna niet (model 2016+), je lijkt meer met een twin op weg te zijn. Weegt weinig, dus handig tussen het verkeer door en heeft een hooligan-karakter. Iets van 70+ pk's, topsnelheid van rond de 200km/u.
Of wat goedkoper, een nieuwe 2017 KTM Duke 390 oid. Maar die dik 70pk's uit de 690 zijn spectaculairder.
De Duke is zeker een die ik overweeg. Momenteel kijk ik hierna en hoop op in ieder geval al deze motors proefritten te kunnen maken.
Monster 821
MT-09
Z650/Z800/Z900
NC750S
Shiver 900
Duke
Agusta Brutale 800
Probleem opgelost. Je hoeft dan geen motorpak aan en uit te trekken, dat bespaart een hoop tijd en je bent eerder op je bestemming.Die heb ik al