Welke nemen als 20 jarige !?

rpRj

Rookie
22 apr 2011
8
0
Antwerpen
Hey,

Ik word 20 in november, en begin volgende maand aan theorie, maand erna aan praktijk (hopelijk).

Maar heb een probleem, ik ben niet echt op de hoogte, welke motor ik kan nemen als 20 jarige.. Probeer me zoveel mogelijk te informeren, maar de helft is onduidelijk, de andere helft spreekt zichzelf tegen..

Op Merksemse Rijschool, rijles voor rijbewijzen A, AM, B, BE, C, CE, D en DE
Staat er
VOORWAARDEN:
18 tot 21 jaar = maximum 25 Kw
21+ = minimum 35 Kw

Ik woon in Belgie, dus misschien is het hier anders, maar vermoed dat hier ook wel wat belgen zitten :)

Graag zou ik richting ZX6R / Daytona 675 / CBR600RR ed. willen kijken, maar tja, kan ik deze bereiden als 20jarige? Kan die als die niet officieel 25kw is, begrenst worden met legale papieren?
Of moet ik eerder kijken naar al een die al op 25kw papieren staat? Wat niet echt heel makkelijk is in Belgie..

Wat natuurlijk ook een optie is, is een YZF-R125 aanschaffen tot mijn 21ste.

Wat dan voor problemen zorgt is, dat ik hem waarschijnlijk met lening of financiering betaal en dan moet wachten tot die is afbetaald om dan weer een andere te gaan kopen..

:X

Graag jullie mening ;)

Moest het interessant zijn, budget liefst niet meer dan 4000/5000. O-)
 
Is precies zoals er staat. 18 tot 21 ben je verplicht 25kw te rijden.
vanaf 21 mag je zwaarder waarbij de lessen en examen gedaan worden op een motor met minimaal 35kw.

je mag na behalen van je rijbewijs op alle motoren rijden.


op je 20e moet je dus een 25kw gaan rijden..
zijn al heel veel topics over.

om te beginnen zou ik gewoon een 25kw motor zoeken, niet te mooi niet te duur, en eerst leren rijden. en dan na een jaar de boel verkopen en gewoon "zware" motorfiets kopen.

bijna alle motoren kan je op 25 kw zetten tegenwoordig. moet je alleen langs rdw(in nl) om op kenteken aan te laten passen. verder de zoekfunctie gebruiken vind je veel meer info, wellicht ook info met betrekking belgie:P
 
Dus het is mogelijk een standaard 'full power' 600cc te kopen, en deze te laten omvormen naar 25kw? Heb hier en daar gehoord dat dit meestal niet mag ofzo. Dat het echt standaard op papieren moet staan..
 
zoals ik zeg, het moet op kenteken aangepast worden, dit gaat in nederland via de RDW, in belgie geen idee. vaak kan de dealer die het afvoeren regelt, de papieren ook regelen.
 
Heb een R1 van 1998 in Wit/Rood gevonden voor net 4200 euro, met maar 23000 km, even mail gestuurd of die begrenst kan worden in garage van aankoop =)
 
Heb een R1 van 1998 in Wit/Rood gevonden voor net 4200 euro, met maar 23000 km, even mail gestuurd of die begrenst kan worden in garage van aankoop =)
Kan wel eens lastig worden..die dingen hebben standaard 150 paardjes aan boord.

Om die dan terug te zetten naar 34 pk is wel heel rigoureus
 
Tja, moest het kunnen, zou dat wel vet zijn, is in prachtige staat

R1_25_01.JPG
 
Trouwens nog even kut voor jou:
Als je nu je rijbewijs haalt, als 20 jarige, zal je 2 jaar met beperkt rijbewijs moeten rijden, dit kan niet op je 21e worden omgezet worden naar een onbegrenst rijbewijs. (tenzij je opnieuw examens etc doet)

Als je na je 21e je rijbewijs gaat halen kan je kiezen waarmee je rijdt.
 
tsjah als ik TS was, zou ik rustig aan beginnen met lessen en dan op je 21e afrijden op zwaar:P ff jaartje geduld:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan