Welke pechhulp?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Dag mensen, afgelopen najaar kwam ik er achter dat mijn (oldtimer-)motorverzekering de pechhulp heeft geschrapt.
Ik heb meerdere (oude)motoren.

Ik ben wezen zoeken en..
-De site van de MAG/Veldhuis adviesgroep werkt niet.. je moet de cataloguswaarde invullen(geen idee wat dat is) en dan gebeurd er nog niets.
-Allianz verzekerd geen voertuigen ouder dan 16 jaar (Mijn motoren zijn gebouwd in de jaren '60 t/m de jaren '90).
-Route mobiel idem
-Blijdatikrij heb ik nog geen obstakels gevonden, maar heb ze voor zekerheid gecontacteerd.. Je bent dan op naam verzekerd voor pechhulp en niet per voertuig.
-ANWB heb ik heel slechte ervaringen mee.

Verder heb ik niets gevonden. Heeft iemand nog een tip of wil iemand een ervaring delen?
 
4 weken.

ZO WERKT HET
Je krijgt twee weken gratis pechhulp als je:

  • minimaal 20 liter Excellium tankt (8 liter voor motorfietsen).
  • een geldige én geregistreerde Total Club kaart hebt.
  • je hebt aangemeld voor Total Assistance via je Total Club account.
Tip: vink aan dat je per sms op de hoogte gehouden wilt worden. Dan weet je wanneer je weer moet tanken om gratis pechhulp te krijgen.

Vanaf nu heb je na het tanken van Total Excellium 4 weken gratis pechhulp in plaats van de gebruikelijke 2 weken (dit geldt tot en met 31 augustus 2020).

Snel aanmelden dus!
 
Vanaf nu heb je na het tanken van Total Excellium 4 weken gratis pechhulp in plaats van de gebruikelijke 2 weken (dit geldt tot en met 31 augustus 2020).

Snel aanmelden dus!
Na 31-8 krijg je gewoon weer 2 weken. Dat is alleen voor de vakantie, was vorig jaar ook zo.

En +1 voor de ANWB, maar daar gaat TS niets mee doen denk ik. Als dat bedrag afgeschreven wordt denk ik elke keer "zonde van het geld", maar als je ze dan nodig hebt en ze staan er weer ben je toch weer blij dat je het gedaan hebt. Mijn ervaringen zijn overwegend positief.

De grootste + voor ANWB is dat het niet op kenteken maar op persoon gaat. Blijdatikrij dus blijkbaar ook, maar ik ken ze niet.
 
Overweeg de ADAC, ook voor je verzekering. Als Nederlander kan je gewoon lid worden van de ADAC, is niet duur en maakt in Nederland gebruik van de ANWB.

Alle negatieve berichten, positieve berichten, goedkopere concurrenten zit je bij de ANWB gewoon het beste. En het ís tegenwoordig goed geregeld bij de ANWB met appies waar de Wegenwacht is, hoe laat die er is.
Je moet je bij pech één ding ealiseren: Het kost je gewoon tijd, dat je de ene keer 5 minuten moet wachten en de andere keer 2 uur hoort gewoon bij pech.
(2 keer accu leeg voor de deur, dus ervaringsdeskundig)
 
Wij zitten bij blij dat ik rij met 3 auto's en de motor. Tot nu toe 1x nodig gehad en toen perfect geholpen.
 
De ADAC werkt niet na 23.00 uur. ANWB is wel 24 uur per dag voor leden aan het werk.
Dus bij de ADAC mag je tussen 2300 en 0800 geen panne krijgen? Nou je wordt gewoon geholpen hoor. Wellicht afhankelijk van je pakket
 
Dank voor de reacties, ANWB doe ik idd niet meer.. Iets met niet nakomen van pechhulp en repatriëring als puntje bij paaltje kwam.. Misschien herinneren jullie dat verhaal nog toen ik in Roemenië crashte..
 
Gistermorgen met pech gestaan.
vanaf Nijmegen richting Hoorn gereden en vlak voor de dijk Lelystad-Enkhuizen hield de motor er mee op.
Wegenwacht gebeld en binnen een half uur per plaatse. goed geholpen en rijdend naar huis, ben wel uit voorzorg terug gereden en niet doorgereden.

Mijn ervaringen met de wegenwacht zijn eigenlijk altijd wel goed. Laatste keer was wel ruim 20 jaar gelden gelukkig.
 
Ik herinner me ook een wegenwacht man die e niet wilde helpen want hij vond dat ik verkeerde banden onder mijn dnepr had..
 
Wie gaat er dan ook in Roemenië crashen.....



Ach, je kunt ook in het grensgebied Letland, Litouwen, Wit Rusland crashen......
En dan blijkt maar weer dat de ANWB prima ondersteuning levert...

Want met een frame in 2-en kom je niet meer ver

1592820464583.png




Ze hebben 'm keurig naar Nederland gehaald....
1592820550617.png








Ik zie elk jaar dat ik betaal en geen hulp nodig had niet als "zonde van mijn geld";
maar als "er zijn andere pechvogels prima geholpen"...
 
Informeer eens bij Unive
lees net dat vanaf 25 jaar geen pechhulp mogelijk is..
 
4 weken.

ZO WERKT HET
Je krijgt twee weken gratis pechhulp als je:

  • minimaal 20 liter Excellium tankt (8 liter voor motorfietsen).
  • een geldige én geregistreerde Total Club kaart hebt.
  • je hebt aangemeld voor Total Assistance via je Total Club account.
Tip: vink aan dat je per sms op de hoogte gehouden wilt worden. Dan weet je wanneer je weer moet tanken om gratis pechhulp te krijgen.

Vanaf nu heb je na het tanken van Total Excellium 4 weken gratis pechhulp in plaats van de gebruikelijke 2 weken (dit geldt tot en met 31 augustus 2020).

Snel aanmelden dus!
Ja alleen moet je die Exelium niet hebben,zit ethanol in,daarom waarschijnlijk die pechhulp })
 
Ach, je kunt ook in het grensgebied Letland, Litouwen, Wit Rusland crashen......
En dan blijkt maar weer dat de ANWB prima ondersteuning levert...

Want met een frame in 2-en kom je niet meer ver

Bekijk bijlage 1515225



Ze hebben 'm keurig naar Nederland gehaald....
Bekijk bijlage 1515226







Ik zie elk jaar dat ik betaal en geen hulp nodig had niet als "zonde van mijn geld";
maar als "er zijn andere pechvogels prima geholpen"...
Er lijkt nogal een willekeur te zijn wie ze wel/niet helpen en daar heb ik geen zin meer in..
 
Ja alleen moet je die Exelium niet hebben,zit ethanol in,daarom waarschijnlijk die pechhulp })

Echt? Ik dacht dat die premium benzines zonder ethanol kwamen :'). Nouja, meestal tank ik dat spul als ik een flink stuk ga rijden, dus dan zit het in ieder geval niet lang in de tank :)
 
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een goede pechhulp voor Europa. Onlangs (wederom) teleurgesteld door de ANWB, dus tijd voor actie.

Hebben jullie nog tips en nieuwe ervaringen?

Ik neig nogal naar de ADAC, aangezien die hielp waar de ANWB het liet afweten, en ADAC verder goed aangeschreven staat. Zij bieden pechhulp per persoon en niet per voertuig en je kan als niet Duitser ook lid worden. Alleen is de hele website in het Duits :S


Oma heeft eeuwige rust gevonden? (nu alleen melding dat de topic al meer dan 90 dagen oud is)
 
Hoe is de ANWB zo groot geworden als pechhulp 'gewoon' via je reisverzekering gaat?
 
Volgens mij in 1996 lid geworden van de wegenwacht toen ik onderweg stond.
Daarna hebben ze mij thuis een aantal keren geholpen na volle tevredenheid.

Vorig jaar met de motor stilgevallen, binnen een uur wegenwacht en rijdend naar huis.
 
ANWB/Wegenwacht heeft mij sinds 1980 een paar keer goed geholpen. Laatste keer in 2016; repatriëring uit Litouwen. (zie boven).

Maar @Sassette , vertel...... waarom ben je ontevreden? Hebben ze iets niet gedaan wat ze volgens de voorwaarden wel hadden moeten doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan