Welke SM geschikt als toermotor?

mindfulmoto

Rookie
21 sep 2008
13
2
Hallo MF'ers!

Ik wil volgend jaar een maand rijden door Scandinavië met de motor. Het landschap levert rechte stukken en bochtige wegen. Alleen ik zou graag willen weten welke SM's geschikt zijn voor deze gelegenheid. Mijn voorkeur gaat uit naar een 600cc!

Bedankt!

- edit: mods, verplaats het topic maar als dit in een verkeerde tpc is geplaatst -
 
Laatst bewerkt:
waarom ga je niet met Kawasaki Versys niet echt een SM maar wel heel geschikt.
en je schijnt er heel leuk mee te kunnen sturen.

dat vond ik trouwens ook van een V-strom.

zeker als je veel bagage en of een duo mee wil nemen zijn deze erg geschikt.
 
Sorry, ik was het vergeten neer te zetten, maar mijn voorkeur gaat uit naar een 600cc :)
 
hij heeft het over een supermotard, die zijn niet geschikt voor zulke afstanden, de supermotard-achtige motorfietsen zoals de 990 uiteraard wel.

zelfs met een lc4 zou ik het niet zo snel doen, ze zijn niet zo comfortabel natuurlijk.
 
Ik zou zeggen een KTM Superduke

Geen 600cc volgens mij, maar komt volgens mij wel het dichtst in de buurt
Of misschien een KTM Duke 690!

ktm_duke690_orange_2008.jpg
 
XT660X (SM-ish) of een idd grotere KTM 950/990 SM(R).

Op een KTM690SMC moet het ook kunnen als je wat zadelpijn voor lief neemt.
 
Ik zou ook kijken naar een merk waarvan er in scandinavie een aantal dealers zijn. Zonde als je een maand gaat reizen en door een pechgeval dagenlang op onderdelen moet wachten.
 
Ik zou ook kijken naar een merk waarvan er in scandinavie een aantal dealers zijn. Zonde als je een maand gaat reizen en door een pechgeval dagenlang op onderdelen moet wachten.

Naar de plekken waar ik naartoe ga zijn geen dealers, dat risico zal ik moeten nemen ;) bedankt voor de info though!

Ik zat ook te denken aan een Duke (de 640 II dan, de 690 is te duur voor mij). Alleen ik kan me een Duke 640 II met koffers niet voorstellen.. ;( Stiekem hoop ik dat iemand met een SM (of SM-achtige) 1-cilinder motor kan vinden die er ook mee heeft getoerd!
 
waarom ga je niet met Kawasaki Versys niet echt een SM maar wel heel geschikt.
en je schijnt er heel leuk mee te kunnen sturen.

dat vond ik trouwens ook van een V-strom.

zeker als je veel bagage en of een duo mee wil nemen zijn deze erg geschikt.

:^ je kan zeker heel leuk sturen met de Versys... :Y
Op ene sm zou ik geen afstanden willen rijden... :N
 
What's next :?

Welke chopper geschikt als racer?
Welke zijspan geschikt als stuntmotor?
Welk vliegtuig geschikt als onderzeeër?
Welke imam geschikt als paus?
 
Husqvarna SM610. Is tenminste een echte SM, alleen dan met redelijk normale onderhoudsintervallen e.d. (om de 5.000km nieuwe olie + filter ipv om de 1.500 km zoals bij die van mij ;) )

Zou het je verder wel afraden :+

sn610.jpg


EDIT: Of gewoon niet persé 600cc willen hebben een gaan voor een DRZ-400(SM) ;)
Superbetrouwbaar, goedkoper en dus een véél betere keuze.
 
Laatst bewerkt:
Waarop wil je perse een 1 cilinder?

De motoren die hierboven(Versys, supreduke) zijn genoemd voldoen beter aan wat jij wilt lijkt me.
Kunnen ook wat meer hebben.

Een "echte" SM is geen doen lijkt me. Die hebben het comfort van een hardhouten plank en wel wat meer onderhoud nodig.
Mijn KLX zit er net wat tussen, heeft het comfort van zachtboard. :P
Maar na 500 KM rolde ik er toch zowat gebroken van af.

Als je het dan toch perse wilt, zou ik voor de yamaha xt660x gaan. Die heeft toch net wat meer comfort en minder onderhoudsgevoelig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan