Welke (sportieve) handschoen?

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Nu mijn examen voor de deur staat (12 juni :P ) en mijn motor in de schuur, ben ik op zoek naar een goed stel handschoenen.
Een leren pak heb ik al (rev-it) en ik was laatst gaan kijken voor een paar sportieve handschoenen met knokkel protectie erop.

De winkelbediende pakte hierom al snel een paar rev-it (zomer)handschoenen tevoorschijn en die zaten super. Hij had ze ook in de winteruitvoering (waren een tientje duurder).

De prijs van deze handschoen was 79euro (zomer) en 89euro (winter) en aangezien ik niet AL te breed bij kas zit (beginnend motorrijder oftewel investeren in outfit e.d.) ben ik niet van plan al teveel meer uit te geven en dus voor de winteruitvoering te gaan ipv 2 paar te kopen.
Zijn er niet nog andere (lees: goedkopere) merken handschoenen met knokkelprotectie te krijgen of gaat zo een A-merk handschoen zoveel langer mee dat goedkopere handschoenen uiteindelijk meer gaan kosten?
 
sorry, geen ervaring met die goedkoopjes.
maar kijk eens rond op beursen oid
bakken vol met goedkope handschoenen... :Y
 
Ik heb zelf ook de Rev'it handschoenen. Ik heb de zomer handschoenen, deze beschermen bij kouder weer (lees: winter/lente weer) nog steeds goed tegen de kou.
 
Ik heb zelf ook de Rev'it handschoenen. Ik heb de zomer handschoenen, deze beschermen bij kouder weer (lees: winter/lente weer) nog steeds goed tegen de kou.


Gaat het hierbij om die handschoenen met een (zwart) verstevigd kunststof bij de knokkels? De zomerversie ervan vond ik namelijk erg dun ogen ( 'ik voelde amper dat ik ze aanhad' :9 )

Hoe zit het met de prijs/levensduur verhouding tussen de 'A' en 'B' merken?
 
530851_normal.jpg


Heb ik laatst gekocht voor 50 Euri bij Gericke. Kangaroo leer en knokkerbescherming, voor slanke handen (dus niet model kolenschop). Zien er goed uit. Eigenlijk had ik liever niet van die harde beschermers willen hebben, maar tegenwoordig schijnt dat hip te zijn.

Mijn vorige Gericke handschoenen zijn de beste investering ooit. Na meer dan 3 jaar rijd ik er nog mee, terwijl andere naar een jaar op waren (incl. Dainese's).
 
(Afbeelding)

Heb ik laatst gekocht voor 50 Euri bij Gericke. Kangaroo leer en knokkerbescherming, voor slanke handen (dus niet model kolenschop). Zien er goed uit. Eigenlijk had ik liever niet van die harde beschermers willen hebben, maar tegenwoordig schijnt dat hip te zijn.

Mijn vorige Gericke handschoenen zijn de beste investering ooit. Na meer dan 3 jaar rijd ik er nog mee, terwijl andere naar een jaar op waren (incl. Dainese's).

ik heb ook dit type handschoenen, maar dan geheel zwart met wat zilver-grijs, ook gekocht bij Hein Gericke voor €40,- zijn perfecte handschoenen!
 
Ik denk dat ik morgen ff naar een (andere) zaak hier in de buurt rijd (die 10% korting aan lessers geeft) om rond te kijken en meteen helmadvies te vragen (huidige helm heeft wat last van ruis en merkte met tegenwind dat hij opgetild werd)
 
Safe motors in Veghel, die hebben uitverkoop. Even goed in de bak zoeken en je hebt een mooi paar voor rond de 50 euro.
 
Held Galaxy (of een andere van Held), kost wat (plusminus 180 euri) maar dan heb je ook wat (en wat ook kwaliteit is tijdens een valpartij gezien de ervaringen van een vriend). Ik ben er dik tevreden over :Y (en ik heb ze ook zeer gunstig geprijsd kunnen kopen).
Galaxy_gloves_310x522.jpg
 
zet handvatverwarming op je motor , kun je altijd met je zomerhandschoenen rijden.

doe ik ook , alleen rond het vriespunt rijd ik met winterhandschoenen.
 
Held Galaxy (of een andere van Held), kost wat (plusminus 180 euri) maar dan heb je ook wat (en wat ook kwaliteit is tijdens een valpartij gezien de ervaringen van een vriend). Ik ben er dik tevreden over :Y (en ik heb ze ook zeer gunstig geprijsd kunnen kopen).
(Afbeelding)



180 euro heb ik er gewoon niet voor (helaas...) dus ik denk dat dit er voor mij niet inzit.
Ik woon overigens in Amsterdam (dus ergens ver heenrijden voor handschoenen gaat niet werken)

Ik denk dat ik niet boven de 100euro uit kan komen voor een paar.
Wat adviseren jullie? Alleen zomer of alleen winterhandschoenen?
 
niet in de winter gaan rijden :P


ik heb dus ook alleen een zomer-outfit gekocht.. omdat ik n zogenaamde plezier/mooi weer rijder ben :P
 
(Afbeelding)
Deze heb ik. Prima handschoenen voor slechts 40eurie. www.easyparts.nl


Easyparts.nl ken ik nog uit mijn scootertijdperk :Y

Ik heb niet zo een hoge pet op van TNT om eerlijk te zijn. Voor dingen als handschoenen (kleding in het algemeen eigenlijk) vind ik het belangrijk het eerst te kunnen passen.

Zoals al gezegd, morgen ga ik naar iig 1 motor(kleding)zaak om te snuffelen. *D
 
fsget.php


Rev'it Liteon, zijn heerlijke handschoenen :}
Heb er alleen nog niet in de winter mee gereden, maar in het frisse voorjaar heb ik geen koude vingers gehad (ondanks dat het zomerhandschoenen zijn)
 
In mijn ervaring zijn sportieve winterhandschoenen niet echt toereikend voor het betere winterweer. Zodra de temperatuur meer dan een graad of 3-4 onder 0 is, krijg je daarmee toch nog wel hele koude handen. Échte winterhandschoenen doen het wel beter, maar zijn zo dik dat ik het niet prettig vind om ermee te rijden. De bediening van de motor wordt dan wel erg vaag.

Ik ga het komende winter maar es met een setje verwarmde handschoenen proberen, denk ik. :)

Voor de zomer heb ik Spidi Carbonsint handschoenen. Bevallen me beter dan de Lookwell's die ik hiervoor had. Daar vielen op een gegeven moment de gaten in, tussen de vingers. Enige nadeeltje van de Spidi's is dat ze nogal afgeven als het regent. :X

De Spidi's waren ook wel een behoorlijk stukje duurder dan de Lookwell's, overigens.

zet handvatverwarming op je motor , kun je altijd met je zomerhandschoenen rijden.

doe ik ook , alleen rond het vriespunt rijd ik met winterhandschoenen.
En daaronder? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan