welke super sport voor beginner

tijntje79

Rookie
10 feb 2016
3
0
Hallo allemaal,
Na 3 jaar af en toe op mijn thundercat ben ik toe aan mijn volgende stap.
ik wil een andere motor.
ik rij niet hard top is dus niet belangrijk. Belangrijkste vind ik een motor welke ik normaal kan rijden en die er niet meteen onder me vandoor gaat.
welk type zouden jullie adviseren.
budget ligt rond de 8000euro.
ik ben 193cm lang.
Wie heeft de gouden tip voor me en waarom.

Alvast bedankt.
 
Iedereen gaat hier zijn eigen motor de hemel inprijzen, je eisen zijn namelijk zo vaag dat echt elke motor die ooit gebouwd is mogelijk is.

Wat heb je zelf al gezien, wat voor motoren overweeg je, waar heb je al op gereden en wat vond je daarvan?
 
Iedereen gaat hier zijn eigen motor de hemel inprijzen, je eisen zijn namelijk zo vaag dat echt elke motor die ooit gebouwd is mogelijk is.

Wat heb je zelf al gezien, wat voor motoren overweeg je, waar heb je al op gereden en wat vond je daarvan?
:^

Elke motor kan er met je vandoor gaan trouwens :P ...

Iets specifieker.. Wat vind je mooi.. Hoe wil je erop zitten.. Hoe sportief.. Hoe betrouwbaar moet hij (minimaal) zijn... etcetc..
 
Wat ik mooi vind is een cbr 1000rr. Zx 10r of gsxr 750.
zoals de titel zegt wil ik een supersport vanwege dat ik t mooi vind.
ik wil ermee kunnen toeren maar als ik zin heb ook eens t gas open trekken
Motor moet betrouwbaar zijn. Als ik 700km wil rijden moet dit ook kunnen. Circuits kom ik niet.
 
Hoe bedoel je die?
Je geeft zelf al een aantal voorbeelden. Daaruit moet jij kiezen. Dat kunnen wij niet. Elke van die genoemde motoren zullen (ongeveer) even betrouwbaar zijn, zal zijn eigen perikellen hebben en zijn eigen karakter. Het enige is dus: proefrijden en kiezen.
 
Je gaat naar een willekeurige motorwinkel, loopt naar binnen, loop bij alle motoren langs, waar je iets vloelt groeien blijf je een poosje staan, voel je het nog steeds kijk je even naar de prijs, is dat 8000 of minder, dan ga je een proefritje maken en bij terugkomst steek je je pinpas in het betaal apparaat en rij je met een voldaan gevoel naar huis.

sim-pel *O*
 
Laatst bewerkt:
Aan te bevelen voor iedere beginner:
Zijwielen.jpg
 
:^

Elke motor kan er met je vandoor gaan trouwens :P ...

Iets specifieker.. Wat vind je mooi.. Hoe wil je erop zitten.. Hoe sportief.. Hoe betrouwbaar moet hij (minimaal) zijn... etcetc..
Denk met zijn kont op het zadel lijkt mij het prettigst :+
sorry melige bui _O-
 
Je gaat naar een willekeurige motorwinkel, loopt naar binnen, loop bij alle motoren langs, waar je iets vloelt groeien blijf je een poosje staan, voel je het nog steeds kijk je even naar de prijs, is dat 8000 of minder, dan ga je een proefritje maken en bij terugkomst steek je je pinpas in het betaal apparaat en rij je met een voldaan gevoel naar huis.

sim-pel *O*
Wat nu als dit bij de kassa is :+
Denk dat ze je dan raar staat aan te kijken :X


Nu ik het stukje helemaal lees klinkt het zelfs nog fouter _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Triumph daytona 675, geen overdonderend vermogen, lijkt meer op een 4pitter ala thudercat, maar dan met een geweldig geluid en meer koppel! Een van de beste supersports op de markt. Heb zelf alleen een keer proef gereden op zo'n Triumph, mij beviel de zithouding wel okay (ook 1.93). Rij nu een Honda VTR1000 sp1, kon toen ik mijn oude motor inruilde daar een betere deal van maken, en ik heb een zwak voor 2 cilinders. Echter is de SP1 wel veel anders, zwaarder en een veel bruter vermogen (Toch geen spijt ;) )
 
Mijn ervaringen op meerdere modellen GSX-R 750:
+ Laat zich makkelijk de bochten insturen, weegt minder als een 1000cc, lekkere zithouding (ben zelf ook 1.93m), voor een 750 verrassend veel vermogen.
- Remt naar mijn mening iets te sompig maar hoop dat het onderhand verbeterd is met de nieuwere modellen/recalls.

2014 CBR1000RR heb ik een dag rond mogen rijden op het circuit:
+ Honda en dus betrouwbaar, remt goed met de mogelijkheid op ABS, laat zich bijzonder makkelijk hanteren zowel met het insturen van bochten en de gasrespons.
- Met 1.93m voelde ik me net iets aan de te lange kant, voor een 1000cc miste ik wat power als je hem vergelijkt met andere 1000cc's.

Met de ZX10-R heb ik zelf weinig ervaringen helaas, maar als je de reviews erop na leest en de WSBK volgt heeft ie zichzelf denk ik ruimschoots bewezen.. :}

Het e.e.a. varieert natuurlijk ook tussen de bouwjaren van je genoemde modellen. Als je het mij vraagt zijn het alle 3 toppers en ga gewoon eens testrijden *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan