welke supermotard is geschikt voor mij?

aha, dat is duidelijke taal waar ik wat aan heb, opzich heb ik met sleutelen niet echt heel veel ervaring, maar met een goed boek erbij moet ik een aardig eind kunnen komen denk ik? Goed kijken en meten denk ik?

Wanneer wist jij dat het tijd was voor een nieuwe drijfstang & big-end? Begon het big end te rammelen in het blok?
Je hoord dan een geratel in je blok. Een snelle tok.
Als je dat hoord is het zaak niet verder te rijden maar het ding uit elkaar te halen. Ik heb wel eens zo'n ding vervangen waar mee door gereden was en toen was ook de cilinderwand en de zuiger naar zijn grootje.
Ik vind de 1500 euro om hem te laten maken wel erg gortig.
Iemand die het vaker heeft gedaan doet het binnen 4 uur.
 
dit is dan ook een ruim genomen prijs. Ik ben nog student en daarom vraag ik dit allemaal, beter dat ik het nu weet, dan dat ik dadelijk met de problemen zit.

De aanschaf van een sm is geen probleem, maar het onderhoud maakt hem zo duur, en dan vooral de big-end, want als die kapot loopt kost het je gelijk een hoop geld. Tenzij je het zelf kan.

Ik dank u allen alvast hartelijk, want nu weet ik beter wat ik kan verwachten en of ik het eventueel zelf kan doen, mocht ik een probleem krijgen, kan ik b.v. opzoek naar iemand die mij de eerste keer helpt zodat ik het daarna hopelijk zelf kan.

Het lijkt me erg leuk om mijn eigen motor te onderhouden, ik ben alleen bang dat ik het soms meer kapot maak, en daarom weerhoud mij dat ervan zelf deze dingen te doen. Maar met begeleiding kom je natuurlijk al een heel eind.

Hier een plaatje van de motor die ik gezien heb:

207868

207869
 
dit is dan ook een ruim genomen prijs. Ik ben nog student en daarom vraag ik dit allemaal, beter dat ik het nu weet, dan dat ik dadelijk met de problemen zit.

De aanschaf van een sm is geen probleem, maar het onderhoud maakt hem zo duur, en dan vooral de big-end, want als die kapot loopt kost het je gelijk een hoop geld. Tenzij je het zelf kan.

Ik dank u allen alvast hartelijk, want nu weet ik beter wat ik kan verwachten en of ik het eventueel zelf kan doen, mocht ik een probleem krijgen, kan ik b.v. opzoek naar iemand die mij de eerste keer helpt zodat ik het daarna hopelijk zelf kan.

Het lijkt me erg leuk om mijn eigen motor te onderhouden, ik ben alleen bang dat ik het soms meer kapot maak, en daarom weerhoud mij dat ervan zelf deze dingen te doen. Maar met begeleiding kom je natuurlijk al een heel eind.

Hier een plaatje van de motor die ik gezien heb:

(Afbeelding)
(Afbeelding)
Hoe breed zijn die velgen, ze lijken me erg smal.
Kijk ook goed naar de voorremschijf deze willen nogal eens scheuren vertonen.
 
verhaaltje over de ktm:

KTM 620 LC4 SUPERMOTARD BJ JUN 2000 ALS NIEUW
Vraagprijs: €3895,-

Ben jij op zoek naar een mooie en goede supermotard met een bewijsbare onderhoudshistorie en interessante extra's, dan is deze motard zeer waarschijnlijk iets voor jou!

Bij deze bied ik mijn in nieuw staat verkerende KTM 620 LC4 Supermotard te koop aan.
Het bouwjaar is van juni 2000. Hij is nieuw als overjarig model gekocht bij Brouwer Motors BV.
Hier kun je eventueel alle gegevens controleren.
Hij heeft 9200 km op de klok.

Hij is origineel als supermotard nieuw verkocht en heeft dus nooit als crosser rondgereden. Daarom heeft hij heel weinig geleden en hij ziet er echt als nieuw uit. Hij heeft netjes alle beurten gehad en de rekeningen daarvan zijn aanwezig.

Er zitten de volgende opties op:
* KTM supermotard voorspatbord
* Titanium-nitride gecoate WP voorpoten; extreem duur, slijtvast en mooi!
* Brembo remmen voor en achter
* Grote remschijf voor
* Geen middendemper
* Originele km-teller en digitale fietscomputer met klok
* Ketting en tandwielen origineel KTM als nieuw
* Maxxis Goldspeed achterband (70%)

Ik was helemaal verkocht toen ik deze motor zag en er een proefrit op gemaakt had.
De motor is goed doseerbaar en heeft power genoeg. Je kunt er dan ook heel goed mee in de stad rijden en op landweggetjes. Het geluid is super en het extreme uiterlijk daarbij trekt altijd erg veel bekijks.

Waarom ik hem verkoop?
Het is geen motor waar je vriendin mee achterop kan. Dat vind mijn vriendin dus niet leuk....
Op de snelweg vang je veel wind en trilt de motor behoorlijk. Je zitvlak went hier wel aan, maar echt comfortabel is het niet. Dus verwacht niet dat je dagelijks 50km snelweg met plezier zult afleggen. Het is dus meer een motor voor erbij!
Helaas heb ik geen ruimte voor twee motoren en daarom ga ik op zoek naar een ander type motor.


Welke velgen eronder zitten weet ik dus zo niet, ik zal er naar vragen, als ik het moet gokken denk ik een 4,25. Is dit minder goed dan b.v. 5'' dan?
 
ik heb even gekeken bij maxxis site, en nu zie ik dat de achterband of een rain, of een intermediate band moet zijn. De maten van deze banden zijn gelijk:

Tire Size 160/60R17
Load/Speed Rating Hard 69S TL
O.D. (in.) 24.57
Overall Width (in.) 6.14
Max PSI 33
Rim Size (in.) 4.50x17

Dat wil zeggen dat er een 160 band op ligt, dit lijkt me goed, het enige nadeel als het een 4,25 velg is is dat de band dan wat boller staat,toch?
 
verhaaltje over de ktm:

KTM 620 LC4 SUPERMOTARD BJ JUN 2000 ALS NIEUW
Vraagprijs: €3895,-

Ben jij op zoek naar een mooie en goede supermotard met een bewijsbare onderhoudshistorie en interessante extra's, dan is deze motard zeer waarschijnlijk iets voor jou!

Bij deze bied ik mijn in nieuw staat verkerende KTM 620 LC4 Supermotard te koop aan.
Het bouwjaar is van juni 2000. Hij is nieuw als overjarig model gekocht bij Brouwer Motors BV.
Hier kun je eventueel alle gegevens controleren.
Hij heeft 9200 km op de klok.

Hij is origineel als supermotard nieuw verkocht en heeft dus nooit als crosser rondgereden. Daarom heeft hij heel weinig geleden en hij ziet er echt als nieuw uit. Hij heeft netjes alle beurten gehad en de rekeningen daarvan zijn aanwezig.

Er zitten de volgende opties op:
* KTM supermotard voorspatbord
* Titanium-nitride gecoate WP voorpoten; extreem duur, slijtvast en mooi!
* Brembo remmen voor en achter
* Grote remschijf voor
* Geen middendemper
* Originele km-teller en digitale fietscomputer met klok
* Ketting en tandwielen origineel KTM als nieuw
* Maxxis Goldspeed achterband (70%)

Ik was helemaal verkocht toen ik deze motor zag en er een proefrit op gemaakt had.
De motor is goed doseerbaar en heeft power genoeg. Je kunt er dan ook heel goed mee in de stad rijden en op landweggetjes. Het geluid is super en het extreme uiterlijk daarbij trekt altijd erg veel bekijks.

Waarom ik hem verkoop?
Het is geen motor waar je vriendin mee achterop kan. Dat vind mijn vriendin dus niet leuk....
Op de snelweg vang je veel wind en trilt de motor behoorlijk. Je zitvlak went hier wel aan, maar echt comfortabel is het niet. Dus verwacht niet dat je dagelijks 50km snelweg met plezier zult afleggen. Het is dus meer een motor voor erbij!
Helaas heb ik geen ruimte voor twee motoren en daarom ga ik op zoek naar een ander type motor.


Welke velgen eronder zitten weet ik dus zo niet, ik zal er naar vragen, als ik het moet gokken denk ik een 4,25. Is dit minder goed dan b.v. 5'' dan?
Als deze motor van 2000 is dan eet ik hem op.
Hij is van '97 of '98.
Deze Brembo remmen zijn standaard op een ktm en waardeloos op een sm
 
ja idd, nieuw uit 2000, maar wel overjarig, ik denk een '98 meende ik tenminste hier te zien:

1998 620 SUPER-MOTO COMP. 20 K D (088168)

207886
 
Terug
Bovenaan Onderaan