welke supermotard is geschikt voor mij?

aha, dat is duidelijke taal waar ik wat aan heb, opzich heb ik met sleutelen niet echt heel veel ervaring, maar met een goed boek erbij moet ik een aardig eind kunnen komen denk ik? Goed kijken en meten denk ik?

Wanneer wist jij dat het tijd was voor een nieuwe drijfstang & big-end? Begon het big end te rammelen in het blok?
Je hoord dan een geratel in je blok. Een snelle tok.
Als je dat hoord is het zaak niet verder te rijden maar het ding uit elkaar te halen. Ik heb wel eens zo'n ding vervangen waar mee door gereden was en toen was ook de cilinderwand en de zuiger naar zijn grootje.
Ik vind de 1500 euro om hem te laten maken wel erg gortig.
Iemand die het vaker heeft gedaan doet het binnen 4 uur.
 
dit is dan ook een ruim genomen prijs. Ik ben nog student en daarom vraag ik dit allemaal, beter dat ik het nu weet, dan dat ik dadelijk met de problemen zit.

De aanschaf van een sm is geen probleem, maar het onderhoud maakt hem zo duur, en dan vooral de big-end, want als die kapot loopt kost het je gelijk een hoop geld. Tenzij je het zelf kan.

Ik dank u allen alvast hartelijk, want nu weet ik beter wat ik kan verwachten en of ik het eventueel zelf kan doen, mocht ik een probleem krijgen, kan ik b.v. opzoek naar iemand die mij de eerste keer helpt zodat ik het daarna hopelijk zelf kan.

Het lijkt me erg leuk om mijn eigen motor te onderhouden, ik ben alleen bang dat ik het soms meer kapot maak, en daarom weerhoud mij dat ervan zelf deze dingen te doen. Maar met begeleiding kom je natuurlijk al een heel eind.

Hier een plaatje van de motor die ik gezien heb:

207868

207869
 
dit is dan ook een ruim genomen prijs. Ik ben nog student en daarom vraag ik dit allemaal, beter dat ik het nu weet, dan dat ik dadelijk met de problemen zit.

De aanschaf van een sm is geen probleem, maar het onderhoud maakt hem zo duur, en dan vooral de big-end, want als die kapot loopt kost het je gelijk een hoop geld. Tenzij je het zelf kan.