welke supermotard is geschikt voor mij?

Ik ben een beetje bezig voor deze onderstaande KLX .. is uit 95 en heeft iets van 30.000 gelopen , zit een nieuwe zuiger in en gewoon goed onderhouden weinig byzonderheden ....

wat zou zoiets mogen kosten ongeveer volgens jullie ?? even ter indicatie of dat ik niet de hoofdprijs ga betalen ofzo :)

full
 
Ik ben een beetje bezig voor deze onderstaande KLX .. is uit 95 en heeft iets van 30.000 gelopen , zit een nieuwe zuiger in en gewoon goed onderhouden weinig byzonderheden ....

wat zou zoiets mogen kosten ongeveer volgens jullie ?? even ter indicatie of dat ik niet de hoofdprijs ga betalen ofzo :)

(Afbeelding)

Ik zou wel ff letten op de staat van de achterband... niet dat ik er verstand van heb hoor, maar ik dek niet dat je daar nog 1000km mee doet... O-)
 
Ik ben een beetje bezig voor deze onderstaande KLX .. is uit 95 en heeft iets van 30.000 gelopen , zit een nieuwe zuiger in en gewoon goed onderhouden weinig byzonderheden ....

wat zou zoiets mogen kosten ongeveer volgens jullie ?? even ter indicatie of dat ik niet de hoofdprijs ga betalen ofzo :)

(Afbeelding)
Mooie uitvoering, wil ik wel hebben :+ hoe kom je aan deze foto, want ik zou geen stuntfiets willen hebben. O-)
Normaal doet zo'n ding in deze uitvoering 2.500~3.000 euro.
Vind dat wel aan de hoge kant, maar dat is de huidge SM markt. O-)

Ik hoop wel dat het een lichte KLX650R is. :?
 
Ik wil juist wel een stuntfiets hebben :+ daar zijn die dingen toch voor om een beetje te raggen en te stunten , en ja ik ken de achtergrond en eigenaar van de fiets ;) liever een fiets waar veel mee wheelied is door iemand die kan wheelien als een fiets waar iemand een jaar lang mee heeft geprobeert te wheelien :P

Prijs lijkt me wel redelijk in orde dan , who knows wordt het nog wat *D

Of het een R is ... :? geen idee eigenlijk wat is het verschil ???
 
Tja, ben waarschijnlijk de enige in Nederland (Misschien zelfs wel in heel Europa) met een Kawasaki KLR650C SM. :}

Begonnen als enduro en sinds dit weekend eindelijk in SM uitvoering.

Is niet de snelste fiets op de markt maar wel één van de hoogste. :P
Ben 1,98m

Alles mogelijk op het ding. Wheelies, stoppies en driften. Op de eerste SMPM kon ik vrij goed meekomen met de "echte" SM'ers. (Had toen nog wel verrotte voorrem, een vacuum carbje, enduro banden en 21 inch voorvelg)

Kan niet wachten tot de tweede SMPM. })
 
hallo,

heb een vraagje, is een sm met olie in het frame niet beter voor alleen straatgebruik?

en hoe weet ik welke modellen olie in het frame hebben?

big-end vervangen uit voorzorg, wat zal dit ongeveer gaan kosten? Kan ik hier een hoop werk van te voren doen, zoals blok demonteren e.d.?

Bij alleen straatgebruik, om de hoeveel km moet je dan denken aan revisie van het een en het ander?

hopelijk kunnen jullie me met deze vragen helpen!

gr.sjoerd
 
Of het een R is ... :? geen idee eigenlijk wat is het verschil ???
Kort door de bocht is een R maar liefst 30 kilo lichter dan een C. :P

Denk aan ondermeer startmotor, nu weet je het vast wel welke het is. :+

De KLX650C is geboren als allroad/offroad motor, en de KLX650R als offroad motor.
Bij alleen straatgebruik, om de hoeveel km moet je dan denken aan revisie van het een en het ander?
Welke SM, je hebt viertakten die lang meegaan (KTM LC620, Kawa KLX) en viertakten die korter meegaan. (KTM EXC, Husqvarna 610, Honda CRF450)

Lijstje is niet compleet maar ter illustratie. ;)

Grofweg scheelt het een faktor 7-8 wanneer je de zuiger moet vervangen.

Hoge compressie zuigers soms al na 3.000 kilometer, en om de paar honderd kilometer olie verversen..
 
ik heb het dan over de ktm lc4.

zijn deze motoren te vergelijken met de kawa dan?
De nieuwere typen na ca. 1996 zeker, eerste modellen schijnen iets minder te zijn.
(en zijn al eerder misbruikt omdat ze vaker terrein gezien hebben)
Kawa's zijn bijna allemaal gewoon goed. :+

Maar die LC4's hebben wel een goede naam dus. ;)
 
maar vanuit preventief onderhoud gezien, bij welke km stand(alleen straat gebruik) zou dan het big-end ongeveer vervangen moeten worden, en welke kosten brengt dit met zich mee?

Ik denk dat ik zo'n 10.000 km per jaar maak, en vraag me af of ik dan niet elk jaar een nieuw big-end moet steken. Vandaar de vraag, zo kan ik een beetje kijken wat een sm me gaat kosten.
 
Een big end bij die 4t's moet toch zeker wel een 50k halen bij fors gebruik. (lc4, XR)
Maar zal ook gerust eens eerder of veeel later zijn.
 
zoveel nog ja? waar bazeer je dat op als ik vragen mag?

heb namelijk een hele mooie ktm lc4 sm gezien, die orgineel als sm is verkocht bij brouwer, de onderhoudshistorie en alles is aanwezig en hij heeft 9200 gelopen!
 
Een big end bij die 4t's moet toch zeker wel een 50k halen bij fors gebruik. (lc4, XR)
Maar zal ook gerust eens eerder of veeel later zijn.
50.000km met een lc4 :?
Ga er maar gerust vanuit dat wanneer je 5000km per jaar rijdt je toch zeker iedere 2 a 3 jaar je bigend kan vervangen.
 
ook bij gewoon straatgebruik?
Gewoon straatgebruik :? met een sm?
Toen ik nog off road reed had ik ieder 2 jaar mijn big-end defect
Dit bij zo'n 3 uur in de week rijden.
Bij mijn kameraden was dat ook zo.
Op de weg lijd hij minder per km maar je maakt veel meer kilometers.
Ik heb daar eigenlijk geen verschil in gezien.
 
En het zal ook wel niet altijd een SM geweest zijn. :P

En bij mijn CR zei de dealer weer dat met weggebruik het koppelinghuis meer te lijden had door continu snelweggebruik. :?
 
v.d.v, Als ik het big-end laat vervangen door een motorzaak zou me dit ongeveer 1500 euro kosten, ruim aanhouden.

Wat zou het ongeveer kosten als ik alles zelf doe op het persen na?
 
v.d.v, Als ik het big-end laat vervangen door een motorzaak zou me dit ongeveer 1500 euro kosten, ruim aanhouden.

Wat zou het ongeveer kosten als ik alles zelf doe op het persen na?

Dacht dat N!co daar vrij goed van op de hoogte was, meen dat een drijfstang en persen iets van 550-600 Euro kostte...
 
ow, dat is nog wel aardig wat dus, eigenlijk meer dan ik gedacht had. Is de rest een beetje goed zelf te doen, of heb je daar geen idee van?
 
Als je op http://www.ktmax.de/ zie je dat een komplete krukas & drijfstang nieuw 490 euro is voor een 620. Maar je bigend is ook nog te repareren, ligt er denk aan hoe vroeg je er bij bent.

v.d.v., hoe repareerde jij je bigend bij je LC4?
 
Als je op http://www.ktmax.de/ zie je dat een komplete krukas & drijfstang nieuw 490 euro is voor een 620. Maar je bigend is ook nog te repareren, ligt er denk aan hoe vroeg je er bij bent.

v.d.v., hoe repareerde jij je bigend bij je LC4?
Ik leverde mijn krukas in bij lemmens motoren en kreeg hem dan terug met een nieuwe drijfstang geperst en wel.
Ik ben niet meer zo op de hoogte van de prijzen maar ik denk dat je aan materiaal zo'n 500 euro kwijt bent.
Als je zo'n blok 1 keer uit elkaar hebt gehad stelt het de volgende keer niks meer voor.
Zorg dat je van tevoren een boek hebt van het blok.
 
Ik leverde mijn krukas in bij lemmens motoren en kreeg hem dan terug met een nieuwe drijfstang geperst en wel.
Ik ben niet meer zo op de hoogte van de prijzen maar ik denk dat je aan materiaal zo'n 500 euro kwijt bent.
Als je zo'n blok 1 keer uit elkaar hebt gehad stelt het de volgende keer niks meer voor.
Zorg dat je van tevoren een boek hebt van het blok.

aha, dat is duidelijke taal waar ik wat aan heb, opzich heb ik met sleutelen niet echt heel veel ervaring, maar met een goed boek erbij moet ik een aardig eind kunnen komen denk ik? Goed kijken en meten denk ik?

Wanneer wist jij dat het tijd was voor een nieuwe drijfstang & big-end? Begon het big end te rammelen in het blok?
 
Terug
Bovenaan Onderaan