Welke tent voor op motor vakantie??

Mafkeez

Die hard MF'er
30 nov 2002
908
1
Raalte
Ik vroeg me af welke tent(jes) de mf'ers mee nemen op motor vakantie, leek me wel makkelijk om komende zomer een klein licht tentje mee te nemen, die ik gemakkelijk kwijt kan dus....

Kom maar op met jullie goeie ideeen, en natuurlijk effe plaatjes erbij en afmetingen (opgevouwen&opgezet) en gewicht als het effe kan.
 
Coleman 2 persoons fietsers tentje. (heel oud model)

Mijn camping spul (tentje/iso-matje/zelf infloating-matje/slaapzak) passen in een gewoon rugzakje van motozoom en het weegt bijna niks. Dit betekent dat je nog een heleboel ruimte overhoud in de bagagerol en de tanktas, maar dit even terzijde.
 
Hoteltjes hoppen is vaak nog goedkoper ook. Ik had gewoon een klein tentje bij me, wat mijn broer op de fiets vakanties meenam. Het gemis vond ik altijd de lekkere stoel.

*D
 


En een iglo-tent van de Makro (is nu 7 jaar oud, en heeft maar 2000fr gekost)
 
een mooie tent is de nallo gt4 van hilleberg, das de ferrari onder de tenten. super licht en super sterk redelijk veel ruimte. maar eigenlijk dat vooral belangrijk voor buitensporters die het op hun nek meedragen. maar als je de beste tent wilt is dat em. kost wel wat. iets van 800 euro.

maar nu realistisch: tja. ik doe dus veel buitensport en sleep die zooi dus altijd op mijn nek mee. en de afgelopen jaren hebben wij het met een tentje van de v&d gedaan. weliswaar verdeeld over 3 man want hij was niet super licht, maar qua kwaliteit ging het PRI-MA. kortom: de meest tentjes gaan prima.

wel handig om op te letten:

- als je koud weer verwacht iets met aluminium stokken. glasvezel wordt wat broos rond het vriespunt.

- als je regen verwacht: neem een tent waarbij je de binnentent er later in hangt. kan je eerst de buitentent opzetten dan grondzeil en dan de binnentent (blijft alles droog)

- als je veel wind verwacht: neem een 'conventioneel' (koepel)tentje waarbij de stokken de binnentent omhoog houden. de buitentent span je er dan overheen. dit geeft meer stevigheid dan een tent waarbij de binnentent erin wordt gehangen. 'conventionele' tenten zijn ook handig als je verwacht dat het erg warm wordt en niet gaat regenen. dan kan je nl alleen de binnentent opzetten.
 
(Afbeelding)

En een iglo-tent van de Makro (is nu 7 jaar oud, en heeft maar 2000fr gekost)
(Afbeelding)

:^

Ik had er 1 van de V&D van 150 gulden. 10 jaar mee gegaan en de halve wereld over geweest :]

Wel ff die goedkope stokken vervangen door alu stokken. Die hebben een kleinere diameter en zijn veel sterker.

Op dinsdag 06 januari 2004 20:50 schreef Thumper het volgende:

- als je koud weer verwacht iets met aluminium stokken. glasvezel wordt wat broos rond het vriespunt.

opzetten.

Rond het vriespunt heb ik nooit gehad, maar wel storm. daar konden ze ook niet tegen. Alu stokken kun je gewoon los kopen bij elke camping boer en zelfs bij V&D.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er laats eentje gekocht bij de kruidvat voor nog geen 30 euro, ding is groot genoeg om de motor ook nog in kwijt te kunnen. Zijn namelijk 2 tentjes aan elke kant en een overdekt stuk ertussen, waar je motor denk ik net tussen past.
 
Ik heb jarenlang een V&D koepeltentje gehad maar na dik 10 jaar was deze niet meer waterdicht... Toen een wat grotere V&D tent gekocht die (als je met z'n 2en bent) makkelijk mee kan op vakantie. En pasgeleden een Kyam 2 persoons koepeltentje van Joris gekocht: 3.8 kg en zeer snel op te zetten. Ik hoop dat het een lekker vakantietentje is. iig ruimte genoeg voor 1 persoon :)
57979

En je wilde de maten weten:
Pakmaat: ca 18x70 cm
Maat binnentent: 150x210 cm

[Edit: wat ?? verwijderd uit de titel]

 
Laatst bewerkt:
Ik heb 6 jaar geleden een enkeldaks tentje gekocht bij Obelink in Winterswijk voor 25 piek. Tentje heeft 4 haringen,twee tentstokken en staat binnen 5 minuten.
In dat tentje heb ik overnacht van Marokko tot aan de Barendszee en is nog steeds heel. Een supertentje dus voor heel weinig geld. Zelfs bij hevige langdurige regen is die tent nog redelijk waterdicht ook. En dat voor 25 piek. :)

full
 
Ik heb 6 jaar geleden een enkeldaks tentje gekocht bij Obelink in Winterswijk voor 25 piek. Tentje heeft 4 haringen,twee tentstokken en staat binnen 5 minuten.
In dat tentje heb ik overnacht van Marokko tot aan de Barendszee en is nog steeds heel. Een supertentje dus voor heel weinig geld. Zelfs bij hevige langdurige regen is die tent nog redelijk waterdicht ook. En dat voor 25 piek. :)

(Afbeelding)
Mooie foto! :9~
 
Ik heb jarenlang een V&D koepeltentje gehad maar na dik 10 jaar was deze niet meer waterdicht... Toen een wat grotere V&D tent gekocht die (als je met z'n 2en bent) makkelijk mee kan op vakantie. En pasgeleden een Kyam 2 persoons koepeltentje van Joris gekocht: 3.8 kg en zeer snel op te zetten. Ik hoop dat het een lekker vakantietentje is. iig ruimte genoeg voor 1 persoon :)
(Afbeelding)
En je wilde de maten weten:
Pakmaat: ca 18x70 cm
Maat binnentent: 150x210 cm

[Edit: wat ?? verwijderd uit de titel]

wel lastig met die haringen in de vloer! :+
 
Lowland maakt goede spullen, North Face ook, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Wild Country: http://www.terra-nova.co.uk/
Een goede tent is niet goedkoop omdat alleen het materiaal al duur is, goede alu tent stokken zijn vrij duur, en een goed grondzeil is ook niet goedkoop. Dus 500 euro ben je zo kwijt. Niet meer dan 4 kilo voor 2 personen is goed te doen, liefst eentje met een luifel aan beide kanten ivm koken en ventilatie als je slecht weer hebt.
Ik vind Hilleberg en andere scandinavische merken wat te duur voor hun kwaliteit.
Overigens vind ik katoen ook een hele goede optie, is alleen iets minder gebruiksvriendelijk en duurder, maar wel duurzamer en minder condens gevoelig.
 
katoen is wel meteen een heel stuk zwaarder dan al die andere lichtgewicht materialen.

Wij hebben een grote tent, weet dus niet wat goeie kleine tentjes zijn, maar die van ons heet sierra 4 (weet het merk ff niet verder) en een heerlijke tent. Ik weet zeker dat ze er ook kleinere modellen van hebben.
Staat snel en is snel opgeborgen. We hebben ook nog van dat speciaal doek waar allemaal ruitjes in geweven zitten, zodat als er bijv een tak opvalt, het niet meteen helemaal inscheurt, misschien ook wel handig om in je achterhoofd mee te nemen.
 
heb tot op heden zo'n lichtgewicht nylon koepeltentje gehad.
Nu het zijspan aan de gol;dwing komt ben ik aan het rondkijken voor een katoenen pyramide tent. Op marktplaats al een hele hoop gezien. Maar ga zaterdag ( weer motorrijden sinds 1 wek YEAH ! ) fflangs De Wit in schijndel om daar te kijken.
 
heb tot op heden zo'n lichtgewicht nylon koepeltentje gehad.
Nu het zijspan aan de gol;dwing komt ben ik aan het rondkijken voor een katoenen pyramide tent. Op marktplaats al een hele hoop gezien. Maar ga zaterdag ( weer motorrijden sinds 1 wek YEAH ! ) fflangs De Wit in schijndel om daar te kijken.
rij daarna ook even door naar de kampeermarkt in eindhoven (op de hurk, naast paradigit).... daar heb ik een prima katoenen tent gekocht (30 kg, niet voor op de motor....)
 
Terug
Bovenaan Onderaan