Nou ik zal het even toelichten...
Wat mij juist bevalt aan die ZZR is het vermogen en de het flinke koppel, maar de zitpositie bevalt mij minder. Superbikestuur is voor mij geen optie, vind het geen gezicht op die motor.
Mijn pa heeft een BMW K1100RT waar ik regelmatig op rij. Super zithouding alleen vind ik het vermogen tegenvallen en moet je teveel toeren maken als je wat harder rijdt op de snelweg.
Nu begrijp ik goed dat een pk of 90 meer dan voldoende is maar ik vroeg mij gewoon af of er voor mij die "ideale" combinatie is. Zolang ik dit niet kan vinden doe ik het met de ZZR want deze bevalt mij goed en wanneer ik echt wil toeren pak ik de BMW wel.
Nou ik zal het even toelichten...
Wat mij juist bevalt aan die ZZR is het vermogen en de het flinke koppel, maar de zitpositie bevalt mij minder. Superbikestuur is voor mij geen optie, vind het geen gezicht op die motor.
Mijn pa heeft een BMW K1100RT waar ik regelmatig op rij. Super zithouding alleen vind ik het vermogen tegenvallen en moet je teveel toeren maken als je wat harder rijdt op de snelweg.
Nu begrijp ik goed dat een pk of 90 meer dan voldoende is maar ik vroeg mij gewoon af of er voor mij die "ideale" combinatie is. Zolang ik dit niet kan vinden doe ik het met de ZZR want deze bevalt mij goed en wanneer ik echt wil toeren pak ik de BMW wel.
Ik weet hoe de V-Strom's rijden en ik weet hoe een R1200R rijdt. Ik mocht ooit voor Motoplus een R1200R testen. Het rijdt leuk, maar als ik mag kiezen dan stond er voor mijn deur een V-Strom. Na 150km karren op de BMW heb je gegarandeerd een houten kont, wat een hork van een zadel zit erop. Dan nog dat eigenwijze systeem van de richtingaanwijzers, een brandstofmeter die de eerste 150km heel erg positief is, nee.... niet echt. Wat wel echt goed aan de R1200R is zijn de remmen en de vering, echt goed spul.
Met de V-strom ben je zo snel vertrouwd dat je binnen 5 kilometer met de stepjes aan de grond zit. Ook zit je bovenlijf en hoofd helemaal uit de wind met de V-storm, zelfs op meest illegale snelheid.
Nou.... acceleratievermogen komt de R1200R boven de V-strom uit... dat durf ik niet zo hard te roepen. Op papier zijn de cijfers beter, maar de 1000 maakt het de R1200R echt, echt lastig. De eerste 3 versnellingen van de R1200R zijn leuk en fun, maar daarna mis je toch wat vermogen. De V-strom buldert gewoon door in de hogere versnellingen.
Brandstofmeter van de R1200R geeft de eerste 150km vol aan, dan begint die als een jekko te zakken. Richtingaanwijzers kan je niet 300 meter van tevoren aandoen op de snelweg, want bij 200 meter gaan de lampjes al weer uit. Ja... kan de dealer instellen in het systeem, maar toch. Nogmaals: ik vind de R1200R absoluut geen slechte motor, maar de V-strom wint het in mijn geval.