VRO 1 eind augustus in Veldhoven (op het militair oefenterrein). Onderdelen:
- slalom om pionnetjes
- halve draai
- over een band rijden
- over een dikke plank rijden
- motorgymnastiek (jawel!)
- over een hoge wip heen rijden
- remmen met alleen je voorrem (ongeveer 70 km)
- remmen met beide remmen tot ongeveer 70 km
- remmen met troep (zand/rubber mat) op de weg
HARDE REGENBUI en dus hierna nat wegdek en natte pakken
- remmen en uitwijken
- bochtentechniek (weg was weer redelijk droog)
Ik heb gisteren VRO II op Lelystad gereden, onderdelen:
- Stoeprandje op en af
- Helling van ongeveer 80% afrijden (ongeveer 40 graden)
- Negatieve wegverkanting: slalom
- Bermvlucht (ongeveer 80 km.)
- Remmen met hoge snelheid (tot 140 km., hoger mag ook)
- Remmen in de bocht
- Waterbak: remmen en uitwijken
- Bochtentechniek
- Achter de instructeur aanscheuren: bochtentechniek
Absoluut aan te raden op Lelystad. Het asfalt is daar LEKKERRRRRR
! Na het rondscheuren op het circuit hingen de vellen aan m\'n banden! Kortom: erg veel van geleerd en daar heb ik wel een paar natte voeten voor over en wat rubberverlies...
Alles perfect geregeld en in lekkere kleine groepen gereden (VRO I: 8 pers. VRO II: 5 pers., later 3) en veel van geleerd.
PS: Let op je kleding, er mochten van onze groep bij VRO II 2 mensen met de helft van de oefeningen niet mee doen (te gevaarlijk) omdat ze in een spijkerbroek op kwamen dagen. (Niet echt slim: staat duidelijk aangegeven in de brief.)
En over de uitlaat: als die goedgekeurd is is het geen probleem. Uitlaat zonder demper zijn ze wat minder blij mee: dit vanwege de geluidsoverlast (vergunning).