• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Welke zomerkleding?

Snurker

MF'er
Lid geworden
5 mei 2003
Waarderingsscore
0
Met dit warme weer en de toekomstige vakantie naar Spanje wil ik een goed ventilerende jas en coolmax ondergoed. Wie heeft ervaringen met merken / typen?

Met dit warme weer en de toekomstige vakantie naar Spanje wil ik een goed ventilerende jas en coolmax ondergoed. Wie heeft ervaringen met merken / typen?
Jas met veel ritsjes/tochtgaten,
Odlo iso onderspul werkt opvallend goed,
is wel mijn eerste en eenigste ervaring met "koel" ondergoed,
sinds 1 week,
maar kan niet anders zeggen,
dat had ik veel eerder moeten doen.

Gebruik het ondergoed al jaren met rugzaktochten, sinds kort ook op de motor. Werkt fantastisch! Voorkomt het plakkerige gevoel in een leren pak.

Misschien is zo'n geperforeerd leren pak iets voor je? Maar da's 's morgens vroeg of 's avonds laat misschien weer iets te fris. Da's altijd het probleem als je langere tijd weg gaat. Je weet niet of het altijd mooi weer en warm is.

Da's dun synthetisch ondergoed (meestal lange broek en shirt met lange mouwen), neemt geen zweet op (want synthetisch) maar transporteert het vocht naar volgende kledinglagen. Zodat het op je huid niet klam en plakkerig gaat aanvoelen. Ga maar eens om vragen in een buitensportwinkel.

Nadat ik vorige week een test over thermokleding heb gelezen in de consumentengids heb ik vandaag een lang shirt en een lange broek van INQ bij Perry Sport gehaald. Had ik ook veel eerder moeten doen! M'n motorkleding is niet meer plakkerig, ik blijf zelf droog en ik heb het ook niet zo enorm warm :)

Wat kosten die kleren bij Perry Sport? (laatste consumentengids?)

Zowel het INQ shirt met lange mouwen als de broek kosten net geen 23 euro per stuk bij Perry Sport.

Nog een mogelijkheid...

link

Hangt er wel vanaf of je een lederen pak hebt of een van nylon.

Dat receka-spul ziet er cool uit...!

Is dat ook gewoon in Nederland in een motorkledingszaak te bezichtigen?
Ik zou wel wat praktijkervaringen willen horen.

Terug
Bovenaan Onderaan