Welkom In Het Levendige Duin & Bollenstreek Topic Deel 22

Topic titel verkiezing.

  • Welkom In Het Levendige Duin & Bollenstreek Topic

    Stemmen: 10 37,0%
  • Welkom In Het Levendige Leiden, Alphen e.o. Topic

    Stemmen: 1 3,7%
  • Het Duin & Bollenstreek, Leiden, Alphen e.o. Topic

    Stemmen: 14 51,9%
  • Anders, namelijk ...

    Stemmen: 2 7,4%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor verschillende houdingen op je motor heb je het dan over? Ben ook wel benieuwd naar de oefeningen die je gedaan hebt; mag a.s. zaterdag Lelystad onveilig maken.


[me] HDX is erg benieuwd of zijn huidige rijstijl wel VRO-waardig is... :X [/me]

Even denken wat ze allemaal heeft gedaan:
-Remproef
-Remproef door zand
-halve cirkel
-slalom
-uitwijking
-over balkje rijden met handen los en staand met handen los
-over motorband gereden met handen los en staand met handen los
- in verschillende houdingen gereden zoals: losse handen, twee benen aan 1 kant van de motor (zoals je wel eens ziet achter op een fiets), staan op de motor met en zonder handen aan het stuur, op de tank zittend, beide knieen op het zadel uh.... en nog een paar :P
-ideale lijnen rijden voor straat rijden
- geleerd als je naar links stuurt dat je naar rechts gaat

Dit was het wel zo`n beetje als ik het goed heb onthouden :P
Het was wel super raar om te zien. Met losse handen rijden deed en durfde ze echt niet en nu staat ze op de motor met haar armen wijd :X :X :X Stuntvrouw :+
Schaamranden van 3,5 cm zijn ook compleet verdwenen aan de achterzijde ;)

Kortom: ze heeft meer geleerd met haar eigen motor deze dag dan in het gehele jaar dat ze rijdt! Nu even volhouden deze beheersing en niet laten afzwakken *D
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry.. :$

Ik vind het ook een hele gave fiets.
Maar ik vind het gewoon zonde om ermee te gaan raggen op het circuit nu ik er een beetje achter ben hoe de techniek werkt en hoe zeldzaam de onderdelen zijn/worden.

Echter is circuitrijden echt hetgene waar ik helemaal gek van ben. Dus is het zonde om m'n "geld" gewoon maar in de schuur wat waard te laten worden.
Ik wil racen! :P
Maarja, ik heb geen haast. Dus je hebt nog alle tijd om ruimte te maken thuis ;)
Heb je onlangs een circuitdag gedaan ofzo?
Je bent opeens zo circuit minded :+
 
Heej PJ ....hoe is die? :W
Jij had wel heel veel werk aan je scriptie want ik heb je weken niet gehoord *D

Ja, naast m'n scriptie was ik ook part-time al aan het werk.
Viel toch een beetje tegen. Dus maar even MF afgezworen.
Zat ook altijd best wat tijd in per dag bij mij... O-)

Dacht dat je op vakantie was :+

Nee, was ik maar op vakantie geweest.
Mja, binnenkort wel lekker op vakantie! :)

Welkom terug in het land der levenden :Y

Nou, inderdaad... *O*
 
Heb je onlangs een circuitdag gedaan ofzo?
Je bent opeens zo circuit minded :+

Nee juist niet, maar ik wil het dolgraag!
Met m'n R6 ga ik niet...want áls het fout gaat..

Dus eigelijk de VFR er voor gekocht. Maar het is eigelijk te zonde om daarmee te gaan raggen op het circuit.
Dus hoppaa weer in de verkoop (en ondertussen verder met opknappen van sommige onderdelen), en van dat geld een goedkope circuitmotor kopen.
Het hoeft niet meteen top of the bill om te beginnen. Het is voor mijzelf gewoon een prettiger gevoel als ik op een motor rij die ervoor bedoelt is zegmaar. :)
 
Even denken wat ze allemaal heeft gedaan:
-Remproef
-Remproef door zand
-halve cirkel
-slalom
-uitwijking
-over balkje rijden met handen los en staand met handen los
-over motorband gereden met handen los en staand met handen los
- in verschillende houdingen gereden zoals: losse handen, twee benen aan 1 kant van de motor (zoals je wel eens ziet achter op een fiets), staan op de motor met en zonder handen aan het stuur, op de tank zittend, beide knieen op het zadel uh.... en nog een paar :P
-ideale lijnen rijden voor straat rijden
- geleerd als je naar links stuurt dat je naar rechts gaat

Dit was het wel zo`n beetje als ik het goed heb onthouden :P
Het was wel super raar om te zien. Met losse handen rijden deed en durfde ze echt niet en nu staat ze op de motor met haar armen wijd :X :X :X Stuntvrouw :+
Schaamranden van 3,5 cm zijn ook compleet verdwenen aan de achterzijde ;)

Kortom: ze heeft meer geleerd met haar eigen motor deze dag dan in het gehele jaar dat ze rijdt! Nu even volhouden deze beheersing en niet laten afzwakken *D


Dit klopt heb ik idd allemaal gedaan deze dag *D !

Alleen over het balkje rijden, maar niet met je handen los en staand, dit geeft te veel schok op je motor dus die moest met handen vast.

Veel plezier alvast voor de cursus!! Ben benieuwd naar jou ervaring...
 
Laatst bewerkt:
Bij blauwe rook verbrand je blok olie, of de olie valt op je hete uitlaat en verbrand daar.
Als je druppels ziet hangen zou ik even checken of het aftap plugje goed vast zit.

Een motorblok mag niet zweten :N Even het plastic eraf halen om te kijken waar het probleem zit (ws een pakking ofzo)

Ok thanks, ik ga het vd week wel ff checken (lijkt er toch op dat het niet echt best weer wordt). Wel raar, dat ding is net een paar weken terug voor een 12.000 km beurt geweest.. :(

Die VRO-1 cursus klinkt goed, toch ook maar 's voor in gaan schrijven..!
 
Laatst bewerkt:
Nee juist niet, maar ik wil het dolgraag!
Met m'n R6 ga ik niet...want áls het fout gaat..

Dus eigelijk de VFR er voor gekocht. Maar het is eigelijk te zonde om daarmee te gaan raggen op het circuit.
Dus hoppaa weer in de verkoop (en ondertussen verder met opknappen van sommige onderdelen), en van dat geld een goedkope circuitmotor kopen.
Het hoeft niet meteen top of the bill om te beginnen. Het is voor mijzelf gewoon een prettiger gevoel als ik op een motor rij die ervoor bedoelt is zegmaar. :)

Vreemde gedachtegang vind ik het altijd maar, alsof je op circuit gaat rijden om onderuit te gaan :?
Heb met bijna alle motoren nadat ze waren ingereden gelijk op circuit geweest, dus ze waren meestal net een maand oud. Ik heb juist geen circuitfiets gekocht omdat je dan mss juist meer risico gaat nemen dan nodig is.
 
Vreemde gedachtegang vind ik het altijd maar, alsof je op circuit gaat rijden om onderuit te gaan :?
Heb met bijna alle motoren nadat ze waren ingereden gelijk op circuit geweest, dus ze waren meestal net een maand oud. Ik heb juist geen circuitfiets gekocht omdat je dan mss juist meer risico gaat nemen dan nodig is.

Ik ga er ook niet vanuit dat het gebeurd. Maar het hoeft niet altijd alleen maar aan jezelf te liggen..
Het rij gewoon liever op een wat oudere, speciaal voor het circuit geprepareerde motor rond op CPZ ofzo, dan op m'n zuurverdiende straatmotor. Maar dat zal wel een persoonlijke kwestie zijn ;)
Ieder z'n ding laten we maar zeggen. Ik vind namelijk de mensen die met een straatmotor 't circuit op gaan maar gek :P

Naar mijn idee is het circuit namelijk om je grenzen op te zoeken, die ik persoonlijk op straat te riskant vind (met het zicht op andere weggebruikers en randomstandigheden zoals vangrailsen etc.).

Ik ben slapen trouwens...lekker dromen :z
 
Vreemde gedachtegang vind ik het altijd maar, alsof je op circuit gaat rijden om onderuit te gaan :?
Heb met bijna alle motoren nadat ze waren ingereden gelijk op circuit geweest, dus ze waren meestal net een maand oud. Ik heb juist geen circuitfiets gekocht omdat je dan mss juist meer risico gaat nemen dan nodig is.

Snap je punt maar vind het niet echt raar. Alleen voor de eerste paar keer op het circuit is het inderdaad niet nodig. Bij het kennis maken, en als je rustig begint in groep 1 moet je echt wel heel lomp doen om onderuit te gaan.

Wat je zegt merk ik bij mezelf ook, sommige acties wil ik wel doen maar ik houd me bewust in om compleet weer thuis te komen. Deze fiets wil ik echt niet crashen door m'n testosteron gehalte met het bijbehorende foutje. Je sluit alles uit (mogelijke fouten/gevaren) en komt niet verder in je leer curve. Ik rijd dan wel relaxt rond maar echt veel leren doe ik niet meer......

Oftewel je koopt een circuitfiets waar je je een foutje kan permitteren en je gaat verder waar je gebleven was. Dat ben ik igg van plan :Y
 
Laatst bewerkt:
Snap je punt maar vind het niet echt raar. Alleen voor de eerste paar keer op het circuit is het inderdaad niet nodig. Bij het kennis maken, en als je rustig begint in groep 1 moet je echt wel heel lomp doen om onderuit te gaan.

Wat je zegt merk ik bij mezelf ook, sommige acties wil ik wel doen maar ik houd me bewust in om compleet weer thuis te komen. Deze fiets wil ik echt niet crashen door m'n testosteron gehalte met het bijbehorende foutje. Je sluit alles uit (mogelijke fouten/gevaren) en komt niet verder in je leer curve. Ik rijd dan wel relaxt rond maar echt veel leren doe ik niet meer......

Oftewel je koopt een circuitfiets waar je je een foutje kan permitteren en je gaat verder waar je gebleven was. Dat ben ik igg van plan :Y

Jolan dat kan echt niet wat je nu zegt dat je niets meer leert.
Elke circuitdag leer je iets. Iig steeds meer ervaring en dan gaat het sneller rondgaan ook vanzelf.
Ben wel met jullie eens dat als je een circuitfiets koopt het sneller rondgaan ook sneller gaat omdat je dan meer risico's neemt maar wil je dat ? Met de risico dat je een keer onderuit gaat. Ik heb het rustig aan gedaan en puur op veel rijden steeds sneller rond te gaan, maar ook met de gedachtegang dat ik mij niet kan veroorloven mijzelf in de kreukels te rijden. Dat heb je als je een eigen huisje hebt, een baan hebt waar je afhankelijk ben op aanwezigheid (verkoop) etc. Dus wilde gewoon geen gezeik achteraf als je onderuit bent gegaan.
En geloof me ik heb elke circuitdag echt naar mijn zin gehad.
Wel heb ik toen ik in de snelste groepen meereed een set circuitkuipen gekocht, puur voor de zekerheid omdat ik toen echt heel veel dagen op het circuit reed, en de kans dat je een keer aan de beurt was steeds groter werd. Maar gelukkig is dat tot op heden nog niet gebeurd.
 
Heerlijk zo, die ochtendgezelligheid...

bakkie.jpg
 
Laatst bewerkt:
mogguh :W

best vervelend dat het zo hard regende vanmorgen,werd wakker gebeld door de buren dat het raam van de auto nog een stukje open stond :$ zal zo maar eens naar het zwembad gaan kijken.

ohhh nog 2daagjes werken en dan lekker vakantie :Y

werkse allemaal :W
 
Mogguh :W

@ circuitrijders: Ook al neem je niet veel risico kan het toch fout gaan. Ik was niet aan het pushen of racen op de dag dat ik crashte.

@svdvlugt: het circuit is niet bedoelt om te raggen, en je eerste dag zal echt niet hard gaan. Dus je kunt makkelijk een paar keer op je straat fiets gaan.

@Gixxer Erik: succes met baantjes trekken in je auto :+
 
Jolan dat kan echt niet wat je nu zegt dat je niets meer leert.
Elke circuitdag leer je iets. Iig steeds meer ervaring en dan gaat het sneller rondgaan ook vanzelf.
Ben wel met jullie eens dat als je een circuitfiets koopt het sneller rondgaan ook sneller gaat omdat je dan meer risico's neemt maar wil je dat ? Met de risico dat je een keer onderuit gaat. Ik heb het rustig aan gedaan en puur op veel rijden steeds sneller rond te gaan, maar ook met de gedachtegang dat ik mij niet kan veroorloven mijzelf in de kreukels te rijden. Dat heb je als je een eigen huisje hebt, een baan hebt waar je afhankelijk ben op aanwezigheid (verkoop) etc. Dus wilde gewoon geen gezeik achteraf als je onderuit bent gegaan.
En geloof me ik heb elke circuitdag echt naar mijn zin gehad.
Wel heb ik toen ik in de snelste groepen meereed een set circuitkuipen gekocht, puur voor de zekerheid omdat ik toen echt heel veel dagen op het circuit reed, en de kans dat je een keer aan de beurt was steeds groter werd. Maar gelukkig is dat tot op heden nog niet gebeurd.

Zeg ook niet dat ik niets meer leer, voor mijn gevoel alleen steeds minder doordat ik blijf hangen in dezelfde groep waar ik juist relaxed in rij. Ervaring doe je altijd op en niet te vergeten, het blijft leuk *D. Ik ben alleen bang dat als ik nog verder ga (wat ik wil en kan) het gewoon een keer fout gaat, en daar wil ik deze fiets dus niet voor gebruiken. Oftewel op zoek naar een kappenset of circuitfiets. :Y

Verder niets meer dan lof voor de mensen die het vertrouwen hebben om met hun straatmotor in groep 4 te rijden!
 
Ok thanks, ik ga het vd week wel ff checken (lijkt er toch op dat het niet echt best weer wordt). Wel raar, dat ding is net een paar weken terug voor een 12.000 km beurt geweest.. :(

Die VRO-1 cursus klinkt goed, toch ook maar 's voor in gaan schrijven..!

Kleppen misschien gechecked en kleppendekselpakking niet goed teruggemonteers, of oliefilter / pluf niet voldoende aangehaald :)
 
Wat voor verschillende houdingen op je motor heb je het dan over? Ben ook wel benieuwd naar de oefeningen die je gedaan hebt; mag a.s. zaterdag Lelystad onveilig maken.
Liggen (benen op de duo) is best relaxed rijden op de snelweg :+

Overigens is dit ook niet oncomfortabel:

IMG_7603.JPG


:]

IMG_7502.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan