Bedankt om allemaal mee te denken,
Heeft iemand een idee naar de diameter van de koppelingshendel cilinder,
Dat lijkt me het eenvoudigste om te proberen,
Bv 16mm vervangen door 14mm,
En dan hopen dat de slag voldoende blijft om te ontkoppelen.
De slave cilinder vervangen door een ander exemplaar...hij moet dan wel exact op het blok passen hé.
Mvg, Joebiker.
Kan je dat zomaar kopen dan? bedoel, bestaan daar onderdelen voor?
Ik heb ook een hydraulische koppeling.
Op zich heb ik nooit probleem met het indrukken van de koppeling. (sterke handen)
Wat mij wel altijd opvalt, dat is dat na het vervangen van de hydro-olie, de bedienbaarheid een stuk makkelijker gaat. Of de veroudering van de olie er mee te maken heeft dat de viscositeit erg verandert?
Wellicht in jouw geval vervangen van de hydraulische olie................?
Bekrachtigen zou ook mogelijk moeten zijn. Een electrische pomp kan al helemaal geen probleem zijn om die een plaatsje te geven, een balg hoeft niet zo groot te zijn als een rembekrachter in een auto en misschien wel handig zelf te favriceren.Waar je de balg koppelt aan de koppeling blijft eigenlijk alleen destuurhendel over...
Ga eens een half jaartje op een Laverda rijden.Of naar de sportschool voor krachttraining.
ja hoor
Ga eens een half jaartje op een Laverda rijden.
Hou jij je nou effe bij tecnisch commentaar joh. Je denkt dat je alles beter weet omdat dat kutsteeksleuteltje bij je naam staat. Je heb er nog steeds een tegoed van me. kankerlul
Hoe doseer je dan het opkomen van de koppeling? Als je de hydraulische verbinding tussen de master en slave gaat onderbreken wordt het doseren van de koppeling best een uitdaging. Beste is om eerst gewoon de gebaande paadjes te bewandelen: grotere slave cilinder zoeken.
Niet leverbaar: kleinere master zoeken.
Je moet niet de hydraulische verbinding onderbreken, maar de mechanische verbinding bekrachtigen tussen de hevel en de pomp. (of tussen de cilinder en de koppelingsplaat)
complex zal het zeker wel worden.