Werkplaatshandboek

Scrapdad

Rookie
1 okt 2013
8
0
Assen
Waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg, alvast mijn excuses daarvoor maar ik zit met het volgende. Ik heb een CB Two-Fifty en die heeft op dit moment geen vonk.
Ik heb dit al eerder gehad, maar na de electrode afstand van de bougies te hebben verkleind deed hij het wel. Nu heeft hij weer een poos stil gestaan en weer geen vonk.
Misschien zit er ergens een stekker los of een kortsluiting, maar om dat op te zoeken heb ik een schema nodig. Ik heb wel een paar schema's gevonden maar die kwamen weer niet overeen met mijn motor. Ik heb een cb250 uit 1993 en deze heeft twee bobines en volgens mij een CDI.
Als ik een schema vind met twee bobines heeft hij contact punten en een schema met een CDI heeft dan weer een bobine. Misschien zit ik wel helemaal verkeerd, maar wie kan mij helpen?
Een werkplaatshandboek op pdf formaat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel khardak. Ik heb nu tenminste een schema.
De meeste werkplaatshandboeken op het internet gaan over de oudere cb 250 uit de jaren zeventig.
 
Misschien leuk om te vertellen, de motor doet het weer. Dankzij het schema heb ik uitgevonden dat het aan de zijstandaardschakelaar lag. Die is zo goed verstopt dat je hem bijna niet ziet.
nogmaals bedankt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan