teddy ruxspin
Die hard MF'er
Vorige week reed ik vanuit Raalte terug naar mijn huis in Hagestein.... Niks aan de hand en vlak voor afslag Vianen nog ff getankt. (vlak voor de brug over de lek, A27). De invoegstrook bij dit tankstation is lekker lang en nodigde uit om vlot op te schakelen... Toen ik ongeveer 150/ 160 reed, zag ik plotseling vanuit de berm een fazant, op zijn "dooie" gemak de invoegstrook oversteken. Op de dodo na toch wel de domste vogel ter wereld....
Het fazantje zal nooit weten wat hem geraakt heeft, maar het heeft hem wel flink pijn gedaan... Ik heb niet geremd ook niet uitgeweken... Een frontale aanrijding is het gelukkig niet geworden, maar mijn voetstepje en mijn laars hebben hem wel vol geraakt. Vlak voor de brug gestopt en de veren en stukken fazant vanaf en uit mijn laars getrokken. Korte motorcheck gedaan, maar nauwelijks schade... op een met bloed besmeerd kuipdeel na...
. Iemand anders zo'n ervaring gehad? Het is ff schrikken en ik moet er niet aandenken dat ik hem echt frontaal geraakt zou hebben, of dat hij op het laatste moment was opgevlogen..
Hij smaakte trouwens heerlijk
"Het geluid van de Fazant wordt door weinig mensen mooi gevonden. De alarmroep bestaat uit een reeks Ku-tuk Ku-tuk Ku-tuk, vaak afnemend in geluidssterkte. De zang van het mannetje is een vèrdragend, schor gekraai, gevolgd door het fladderen van de vleugels". bron: stichting faunabescherming
Het fazantje zal nooit weten wat hem geraakt heeft, maar het heeft hem wel flink pijn gedaan... Ik heb niet geremd ook niet uitgeweken... Een frontale aanrijding is het gelukkig niet geworden, maar mijn voetstepje en mijn laars hebben hem wel vol geraakt. Vlak voor de brug gestopt en de veren en stukken fazant vanaf en uit mijn laars getrokken. Korte motorcheck gedaan, maar nauwelijks schade... op een met bloed besmeerd kuipdeel na...
. Iemand anders zo'n ervaring gehad? Het is ff schrikken en ik moet er niet aandenken dat ik hem echt frontaal geraakt zou hebben, of dat hij op het laatste moment was opgevlogen.. Hij smaakte trouwens heerlijk
"Het geluid van de Fazant wordt door weinig mensen mooi gevonden. De alarmroep bestaat uit een reeks Ku-tuk Ku-tuk Ku-tuk, vaak afnemend in geluidssterkte. De zang van het mannetje is een vèrdragend, schor gekraai, gevolgd door het fladderen van de vleugels". bron: stichting faunabescherming
Laatst bewerkt:

....ik heb wat met dieren