• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

wheelie op Van Brienenoord door motoragent

the stomper

MF veteraan
Lid geworden
12 mrt 2003
Waarderingsscore
1
Ik stond om 12u voor een open Van Brienenoord (ri. noorden) toen een motoragent op een donkerrode Pan naast me kwam staan. Ik dacht nog, shit dat wordt rustig aan doen als straks de bomen open gaan. Maar dat viel mee! Toen de bomen open gingen was mijnheer agent er als eerste volgas vandoor, trok nog even een kleine wheelie (bewust, want ik zag en hoorde hem de koppeling even inknijpen ;) ).

Wellicht dezelfde die al meer goed in het nieuws geweest is hier op het forum :} .

Laatst bewerkt:
Hehe coool!!
PICS!!! :P
Motoragenten zijn ook motorrijders hoor, willen er ook van genieten. Alleen heb ik zelf wat mindere ervaring met de maaraasjausee...grrr.

cya
smitjr

Kan ik bij hem dan m'n bekeuring terugvorderen voor eenzelfde vergrijp??? Wheelie is namelijk "zodanig gedrag dat gevaar op weg wordt/-kan wrdn veroorz./verkeer op de weg gehind." ofwel code K170 en da mag nie, kost 350 ouderwetse ballen = 1 achterband incl. montage, ventiel en balanceren.

Ik zal jul;lie nog sterker vertellen, we rijden in een groepje richting Enkhuizen, heb net een gloednieuwe R1 onder mijn kont, we rijden weg bij de stoplichten en het voorwiel schiet de lucht in *D

Schiet er een agent in opleiding de weg op en houd mij staande, ik verwacht een preek en een fikse prent, maar nee deze :+ begon gelijk over het invorderen van mijn rijbewijs!????????
Kom hem niet tot andere gedachte overhalen en moest achterop mijn eigen motor mij weg vervolgen, omdat het voor elkaar gekregen had, maar hij zei dat ik hem binnen 5werkdagen terug zou krijgen!

De officier van justitie eist op dit moment een intrekking van 4MAANDEN!!!!! '(

Ben natuurlijk in beroep gegaan omdat ik het rijbewijs nodig heb voor het werk, maar al met al zijn we nu 1mnd verder en nu blijkt dat ik 2x moet voorkomen, 1x voor het terug krijgen van mijn rijbewijs en 1x voor mijn rijgedrag, waar ook de hoogte van de boete wordt bepaald, is dit gerechtigheid? Of is dit gewoon een zieke geest geweest in een smerispak. :(

Ik zal jul;lie nog sterker vertellen, we rijden in een groepje richting Enkhuizen, heb net een gloednieuwe R1 onder mijn kont, we rijden weg bij de stoplichten en het voorwiel schiet de lucht in *D

Schiet er een agent in opleiding de weg op en houd mij staande, ik verwacht een preek en een fikse prent, maar nee deze :+ begon gelijk over het invorderen van mijn rijbewijs!????????
Kom hem niet tot andere gedachte overhalen en moest achterop mijn eigen motor mij weg vervolgen, omdat het voor elkaar gekregen had, maar hij zei dat ik hem binnen 5werkdagen terug zou krijgen!

Ben natuurlijk in beroep gegaan omdat ik het rijbewijs nodig heb voor het werk, maar al met al zijn we nu 1mnd verder en nu blijkt dat ik 2x moet voorkomen, 1x voor het terug krijgen van mijn rijbewijs en 1x voor mijn rijgedrag, waar ook de hoogte van de boete wordt bepaald, is dit gerechtigheid? Of is dit gewoon een zieke geest geweest in een smerispak. :(
Kan je ze niet overtuigen dat omdat je motor nieuw was, je per ongeluk een wheelie maakte ? O-)

Kennelijk mag de agent in kwestie oordelen of je gevaarlijk doet of niet. Dit is een rekbaar begrip en hangt van de mietjefactor van de agent af. Tijd voor een nieuw topic.

Mooi omschreven. De mietjesfactor... Hahaha :)

Maar das evengoed wel hartstikke belachelijk man! :(
Ik zou het er inderdaad op proberen te gooien dat je fiets nieuw was, en dat het per ongeluk ging.
Good luck!

Knappe vent die wegrijdt met mijn motor, agentje of niet al moet ik een potje knokken maar krijgen lukt hem niet flikkers....

Hahaha alleen is het lastig dat die vleermuizen uit het niets komen ze staan in een keer naast je blablabla ja meneer de agent.... Rot op kleren wout net of ze zelf altijd zo braaf zijn geweest op hun Tomos met hangstuur hahahahaha....

Zo nu weer aan het werk :+

adhv zijn kenteken een brief aan zijn baas schrijven met wat getuigenverklaringen erbij en dan zien of hij net zo wordt aangepakt als elke andere motorrijder :? :(

Je bent de eerste niet. Ook hier op het forum, je zou de zoekfuxie eens meoten proberen. Ik heb precies dezelfde waarden moeten ondergaan (boete, tijd en aantal keren voorkomen), maar dan voor "een tikje" te hard rijden. Tis hard, maar wen er maar aan.

Ik stond om 12u voor een open Van Brienenoord (ri. noorden) toen een motoragent op een donkerrode Pan naast me kwam staan. Ik dacht nog, shit dat wordt rustig aan doen als straks de bomen open gaan. Maar dat viel mee! Toen de bomen open gingen was mijnheer agent er als eerste volgas vandoor, trok nog even een kleine wheelie (bewust, want ik zag en hoorde hem de koppeling even inknijpen ;) ).

Wellicht dezelfde die al meer goed in het nieuws geweest is hier op het forum :} .

pas maar op... deze agent heeft een kennis van mij bekeurd omdat er geen E-keur in de knipperlichten zat...... fraaie vent hoor totdat jij de fout in gaat dan is het effe anders... hij rijd in burger op de ring rotterdam... watch it

Wel mooi, een agent die het juiste voorbeeld moet geven... van mij mag ie het doen hoor (in z'n vrije tijd), maar zo'n baan heeft een voorbeeldfunctie. What's next, drugs dealen door agenten? Oh nee, dat gebeurt ook al regelmatig :+

pas maar op... deze agent heeft een kennis van mij bekeurd omdat er geen E-keur in de knipperlichten zat...... fraaie vent hoor totdat jij de fout in gaat dan is het effe anders... hij rijd in burger op de ring rotterdam... watch it

Ik trok ook expres niet volle bak weg, hij bleef goed in z'n spiegels kijken de hele tijd. Zou 'ie me gepakt hebben als ik hem gevolgd had?

Op dinsdag 13 mei 2003 20:02 schreef JK het volgende:
Wel mooi, een agent die het juiste voorbeeld moet geven... van mij mag ie het doen hoor (in z'n vrije tijd), maar zo'n baan heeft een voorbeeldfunctie. What's next, drugs dealen door agenten? Oh nee, dat gebeurt ook al regelmatig :+

Klopt wel, maar dit was relatief onschuldig, het voorwiel kwam niet meer dan een 10 cm ofzo los. Is het natuurlijk niet meer wanneer ik morgen bekeurd wordt voor een wheelie.

Dat van de voorbeeldfunctie van agenten lijkt in Rotterdam zowieso geen onderdeel van het examen te zijn...

Op woensdag 14 mei 2003 09:19 schreef the stomper het volgende:Ik trok ook expres niet volle bak weg, hij bleef goed in z'n spiegels kijken de hele tijd. Zou 'ie me gepakt hebben als ik hem gevolgd had?

weet ik niet en ik zou het niet proberen, weet alleen dat het een fanatiek mannetje is.... en idd zelf geven ze absoluut geen voorbeeld.. ik werd bekeurd voor het langs de file over de vlugstrook rijden en een dag later stond er een politiewagen achter me maar had geen zin in file en ging zelf over de vluchtstrook... maja wat doe je eraan? een politie opleiding doen? no way

waarom dat vertel

Boete van een maaraasjausjeezes gekregen, omdat ik (ok met de brommert) zonder helm reed. Ik zal ff nadere toelichting geven, het was een opendag op school en we ginge ff 50 meter verderop naar de sponsoorloop kijke, en maat van me zegt, joh pak je brommert kenne we zitte terwijl we kijke. Ik zo "neejoh helm ligt nog in me kluisie", toch ff de brommert gepakt. We gaan zitte, en ik rij in zn 1 hooguit 10 km/h (want we reden mee met een paar vriende die LOPEND waren), en we ware met hen aant praten.
Dus geeen gevaar ofzo, ennn jahooor komt er een discolichtenmotor de hoek om..."
zo jonges, zonder helm aan het rijden". Ik zo "euh ja, we ginge ff kijke bij sponsorloop bla bla bla, rijden maar 5 tot 10 km/h, en we stepte zelfs een beetje mee". Gaat die kerel daar uit zn naad dat dat nie mag, en we maar gewoon de regels hebben te volgen, ik boos maar nix late merke en gezegd dat ik het erg matig vond dat we een boete kregen, want er was immers geen gevaar.
Maarja.....Beetje matennaaiers zijn het geloof ik, ik HOOR wel vaker van dat soort naai-acties.

cya
smitjr

Boete van een maaraasjausjeezes gekregen, omdat ik (ok met de brommert) zonder helm reed. Ik zal ff nadere toelichting geven, het was een opendag op school en we ginge ff 50 meter verderop naar de sponsoorloop kijke, en maat van me zegt, joh pak je brommert kenne we zitte terwijl we kijke. Ik zo "neejoh helm ligt nog in me kluisie", toch ff de brommert gepakt. We gaan zitte, en ik rij in zn 1 hooguit 10 km/h (want we reden mee met een paar vriende die LOPEND waren), en we ware met hen aant praten.
Dus geeen gevaar ofzo, ennn jahooor komt er een discolichtenmotor de hoek om..."
zo jonges, zonder helm aan het rijden". Ik zo "euh ja, we ginge ff kijke bij sponsorloop bla bla bla, rijden maar 5 tot 10 km/h, en we stepte zelfs een beetje mee". Gaat die kerel daar uit zn naad dat dat nie mag, en we maar gewoon de regels hebben te volgen, ik boos maar nix late merke en gezegd dat ik het erg matig vond dat we een boete kregen, want er was immers geen gevaar.
Maarja.....Beetje matennaaiers zijn het geloof ik, ik HOOR wel vaker van dat soort naai-acties.

cya
smitjr

Ships..... tis maar net welke agent je treft.... en zeker maaraasjauzees zou je het niet van verwachten ... maar ja de kasstaat moet gespekt worden dus ze zijn heel fanatiek de laatste tijd... ook motoragenten die meestal wel coulant waren tegenover motorrijders... je bent immers collega maar ja ook je collega naait je als hij hogerop kan hierdoor bij de baas.....

Jammer dat juist op het verkeer zo erg gelet word terwijl je oma van 80 beroofd word, je motor gestolen word of er in je huis ingebroken word en er geen politie te bekennen is....

Lang leve de wel coulante motoragenten die je aanhouden om effe een babbeltje te maken over je motor ipv over je "foutjes"

ow zo.

Deze man zal wel gedacht hebben princiepes zijn princiepes.

Niet ff van pak dat ding dan aan de hand en loop er verder mee.

is wel knap, een wheelie met je pan! Ik vind het wel stoer, dit zijn overigens ook de agenten die niet snel zullen bekeuren bij overtredingen die geen gevaar opleveren voor jezelf of medeweggebruikers. Dit zijn de agenten die je aanwijzingen geven over hoe je veilig een wheelie of een klaverblad moet doen. Kortom dit zijn de agenten waar we zuinig op moeten zijn. :}

ach ik kreeg een bekeuring van zo'n net afgestudeerde puistenkop die zijn boete's nog moest leren schrijven omdat ik in een stad door een rood stoplicht liep samen met anderen.

maar er zitten toffe agenten tussen. Niet over 1 kam scheren.

moeilijk mar toch ;)

Terug
Bovenaan Onderaan