Wheelies

helemaal geljk in maar dan had ik me niet laten kennen, had ik de rest ook uitgelaten.. 8-) ;)

moet je ook helemaal zelf weten, maar dan moet je ook niet klagen als het een keer mis gaat jij je handen een keer kwijt raakt bij een valpartij.

Zonder moraalridder te willen zijn heb ik eigenlijk een vraag. rijd jij vaker zonder beschermende kleding? sterker nog T shirt en korte broek?

Je doet het je zelf aan dat is absoluut waar, maar ik denk ook vaak aan de ambulanceverpleegkundigen die de top op het bot afgesleten armen en benen van dit soort motorijders het eerst moeten zien te verzorgen...
 
Laat ik hier maar de mijne zien O-)

PA140477.jpg



PA140476.jpg



PA140490.jpg
 
moet je ook helemaal zelf weten, maar dan moet je ook niet klagen als het een keer mis gaat jij je handen een keer kwijt raakt bij een valpartij.

Zonder moraalridder te willen zijn heb ik eigenlijk een vraag. rijd jij vaker zonder beschermende kleding? sterker nog T shirt en korte broek?
mocht het je niet duidelijk zijn: de opmerking erover ( op post Adler) was cynisch bedoeld, kzal werkelijk NOOIT zonder leren pak motorrijden laat staan zonder handschoenen en al helemaal niet wheeliend, wat een ander doet moet ie idd zelf weten :Y
 
Laatst bewerkt:
En.... waar blijven jouw foto's ?
heb ik niet en is ook niet mijn prioriteit eerlijk gezegd, maar wheelies maak ik genoeg hoor.. :]

Heb de iets tammere R1 variant in de vorm van een fazer 1000, kan je zeggen dat je daar vanaf 1, 2, en 3 opschakelend super wheelies mee maakt, (ook staand) vind het zelfs nog wat "makkelijker" gaan dan op mijn R1 die ik daarvoor heb gehad. Het evenwichtspunt vind je wat makkelijker op de fazer, goed voor lang plezier met het voorwiel in de lucht.


heb trouwens soort bijgeloof op het punt van filmen/foto's met wheelies enz. Vaak gaat het dan dus juist wél fout..., zie zat jongens vallen omdat ze in zicht van de camera dingen net even anders doen dan "normaal", want: voor de film doen we het even langer proberen hé?....crash auwww 8-)
 
Mooi.... was al bang dat je weer zo iemand was die net zn brommercertificaat heeft gehaald :+

Fazer 1000 lijkt mij ook wel geschikt voor wheelies , zeker met dat brede stuur. En geloof ook iets meer koppel dan R1.

Wat die fotosessie betreft , sja we waren wel een paar uur bezig die avond , en idd op n gegeven moment wordt je concentratie minder. Tijd om te stoppen dus... missie voltooid ;-)

Wat dat staand wheelien betreft.... ga je eerst staan en dan voorwiel de lucht in , of andersom ?
 
mocht het je niet duidelijk zijn: de opmerking erover ( op post Adler) was cynisch bedoeld, kzal werkelijk NOOIT zonder leren pak motorrijden laat staan zonder handschoenen en al helemaal niet wheeliend, wat een ander doet moet ie idd zelf weten :Y


ja dat begreep ik ook de opmerking was meer voor adler bedoelt ;)
 
Mooi.... was al bang dat je weer zo iemand was die net zn brommercertificaat heeft gehaald :+

Fazer 1000 lijkt mij ook wel geschikt voor wheelies , zeker met dat brede stuur. En geloof ook iets meer koppel dan R1.

Wat die fotosessie betreft , sja we waren wel een paar uur bezig die avond , en idd op n gegeven moment wordt je concentratie minder. Tijd om te stoppen dus... missie voltooid ;-)

Wat dat staand wheelien betreft.... ga je eerst staan en dan voorwiel de lucht in , of andersom ?
als ik voor mijzelf spreek lukt het me het beste terwijl je hem "omhoog zet" jezelf op te richten en mijn tipje: doe dit opstaan het liefst alleen vanuit je benen! Als een wilde jezelf optrekken aan je stuur werkt niet, dan gaat het allemaal veels te gespannen. En dat is juist wat je niet moet hebben. Hoe meer alles vloeiend en ontspannen verloopt hoe mooier de wheelie wordt. Dit vergt oefenen, oefenen, en uhhh oefenen.

ahum, en de keren dat ik als een volleerd stuntelaar neerkwam en zowat mijn keerringen eruit klapten en daarnaast de ballen op de tank kreeg schrijf ik hier nátuurlijk niet op.... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nou Meeuwtje, goeie tips.
Die staande wheelies wil ik al lang, maar ik weet nog niet hoe het te doen :o

Volgend seizoen jouw manier eens gaan proberen.

Ons pap heeft trouwens nog staan filmen die avond.
Niet de beste cameraman, maar goed, we hebben wat beelden.
R1 Wheelieavond met 3 generaties R1;

R1 Wheelieday
 
Laatst bewerkt:
Gaan jullie daar vaker "trainen" of filmen/foto's maken?
Ik kom zelf uit Uden dus lekker in de buurt, kan ik het jullie eens effe voor komen doen ;)

Spreekt hier ene John den Ouden aka Johnnie DO..... *O*

Was er afgelopen zaterdag nog te vinden bij die wheelie plek maar ligt teveel zand en rommel op de weg. Heb wel mooi alternatief gevonden.... misschien a.s. zaterdag ff checken , als t droog is.

Hier ook uit Uden , btw.
 
Laatst bewerkt:
Hè Johnnie

Ik wil je echt wel een keer life in actie zien.
Volle bak respect voor je :}
Ik heb alle filmpjes gezien die op je site staan.

Er gaat wel een keer een nieuw filmpje gemaakt worden door een betere cameraman.
Maar ik ben zo bang dat wij dan gruwelijk voor lul staan als jij er bij bent :9
 
hooooooooooooooooooooooooo, John ben ik niet maar is een maatje van me vandaar dat ik die link onder m'n naam heb staan :+


@adler, welke hoek in Uden wooon je?
Ik kom uit de bogerd.
 
net ff gekeken op de site, dát zijn pas wheelies.... :9~






ben een prutser, ben een prutser,ben een prutser _O-
 
Hier uit de Bitswijk.... Wat voor motor heb je eigenlijk ? Misschien heb ik je wel eens zien rijden.
 
fzr600 maar dan heerlijk naakt.



Heb deze zwarte fizzer pas vanaf het voorjaar en ze is nog maar net zoals ze nu is, daarvoor op een rood witte fzr600 (ook naakt) gereden.


Maar door Uden rij ik vooral op m'n citta, grote kans dat je me daar op rond hebt zien tuffen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's... die 1e is bij de brug van Grave zie ik .

Die fzr in t zwart ziet er goed uit , heel wat werk mee gehad of niet ?

Wat die citta betreft.... let nooit op die dingen dus zou t niet weten. Johnnie zie ik wel regelmatig bezig , en hier door de kornetstraat rijden.

Als we dit jaar nog n keer gaan stunten laat ik t je via hier wel weten , moet t wel n beetje redelijk weer zijn. Misschien zondagmiddag ff....

Adler.

 
Terug
Bovenaan Onderaan