hmmpf, brommerforum, hmmm
nou vooruit, ik zal je het voordeel van de twijfel geven en een beschaafd antwoord proberen te formuleren:
Wil je "echt" leren stunten; dus op een afgesloten/ eigen terrein?
Of wil je (zoals je in je eerste topic aangeeft) je rijbewijs halen en wheelies maken op de openbare weg? (dat mag dus niet hé)
Begin dan eens met de volgende antwoorden
Wat is je budget?
wat is je voorkeur? (SM, SS, etc)
het voordeel van 1-cilinder 4-takt off-roads/ supermotards is:
veel koppel, laag gewicht (dus makkelijk op het gas de lucht in),
en veel motorrem (dus ook zonder rem weer terug)
2e hands hoeven ze niet te duur te zijn, en ze kunnen tegen een stootje/ val
het voordeel van 4-cilinder (super-)sports is:
hoog toeren (koppeling gebruiken dus, maar lang doortrekken tot je moet schakelen)
meer vermogen
Idem met spartamet en oto.daarnaast moet je niet vergeten dat er op het aantal cc na weinig verschil zit tussen brommers en motors
Idem met spartamet en oto.
een oude viertakt crosser is het makkelijkst om op te leren. maar is natuurlijk GEEN stuntfiets. is ook geen gezicht. gewoon een cbr 600 f2 kopen en wat aanpassen and you are good to go!
1x vallen tijdens het trainen met die Yamaha en het is zo krom en kapot als het maar kan.
Dus geen goed stuntfietsje.
Dat vertanding verhaal is bull-shit.
Gewoon een cbr (f2) kopen oid, past in je budget en de bouw van de fiets is erg goed om mee te stunten.
Kooitje erop en gaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
Elke bike is op het achterwiel te krijgen
Persoonlijk zou ik kijken voor oude cbr 600 of fazer 600ik wil gewoon me rijbewijs halen en op de weg rijden maar ik wil ook leren stunten en dit ga ik op een afgesloten terein doen, en uiteraard als ik het onder de knie heb op de weg ook wel een wheely hier en daar maar dat moet kunnenverder heb ik op het moment zelf een 125cc crossmotor een suzuki rm en daar rijd ik al geregeld mee in het crossgebied. maar voor op straat wil ik een streetfighter/sport model en daar wil ik wheelys op leren maken ik heb ongeveer tusse de 1500 en 2000 te besteden voor een motor maar goedkopere is ook niet erg aangezien ik er veel aan wil verandere en dat ook een hoop kost. verder begrijp ik niet precies wat jhe bedoelt met de opmerking hmmpf, brommerforum, hmmm maar ik denk dat we allemaal bij brommers begonnen zijn en aangezien mijn interesses nu naar motors gaan kan ik niet meer op een brommer forum teregd. daarnaast moet je niet vergeten dat er op het aantal cc na weinig verschil zit tussen brommers en motors en we doen er allemaal vrijwel hetzelfde mee!
in iedergeval bedankt voor je info tot zover
mischien weet iemand wat types voor me ik heb zelf uiteraard ook al gekeken en vind een diversion wel leuk helemaal als je die topkuip er af haalt maar hoor dus dat die vertanding er echt niet tegen kan is daar wat aan te doen andere vertanding ofzo? of kan ik beter voor een ander type motor kijken?
mijn verhaal was natuurlijk onzinkijk daar heb ik wat aan! thnx
mijn verhaal was natuurlijk onzin
een oude viertakt crosser is het makkelijkst om op te leren. maar is natuurlijk GEEN stuntfiets. is ook geen gezicht. gewoon een cbr 600 f2 kopen en wat aanpassen and you are good to go! voor info mag je mailen op rwpstuntriding@hotmail.com
maar zo een Suzuki GS 500 begin je dus ook niet veel mee ?
bel mail fax schrijf da-liks... denk dat dat gewoon t beste ismaar zo een Suzuki GS 500 begin je dus ook niet veel mee ?
maar zo een Suzuki GS 500 begin je dus ook niet veel mee ?
GS500 lijkt mij een prima fiets om het op te leren