Wie heeft er een KBC helm?

Oli-4

MF'er
13 apr 2005
32
0
Schiedam
Wie van julie heeft er een KBC helm? Ik heb namelijk een nogal groot hoofd en pas van de gangbare merken alleen Shoei helmen XXL.

Nu ben ik bezig met de vertegenwoordiger van KBC helmen om een paar helmen in mijn maat naar Hans van wijk te laten sturen zodat ik die ook eens kan passen.

Kan iemand mij vertellen hoe deze helmen bevallen? Ik ben nu bezig met het type FFR (systeemhelm) en type Force RR (Integraal) (maatje 64) |(
 
Is er nou niemand die zo'n helm heeft?

full
 
Adviesprijs van de afgebeelde helmen is 279 euries.
Niet echt goedkoop, maar ik wil graag een systeemhelm (ivm bril), maar nog geeneen gevonden die past ;(
 
€ 279, is toch niet echt duur voor een goede helm :? (als KBC tenminste goed genoemd kan worden: ken het merk zelluf niet).

Zien er overigens niet verkeerd uit.
 
Nooit van gehoord, maar ziet er stoer uit.

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar in mijn zoektocht naar een systeemhelm in maat 63/64 belande ik bij KBC. Het schijnt een Amerikaans topmerk te zijn, ze zijn nu bezig een nederlands dealernetwerk op te zetten.
 
ik heb mijn helm uit het land van de dikke hoofden dld :(

dus ik draag caberg :X

en ik heb er goede ervaring mee want ik draag roadview :]

om beter zicht te hebben :W

http://www.caberg.nl/

In Amerika hebben ze denk ik ook wat dikhoofden, want Caberg gaat maar met 1 model tot 62/63 en dan gaat de klep bij mij niet dicht.

Maatje 64 ben ik verder nog nergens tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe systeem helm van BMW misschien??
Wel duur (tsja.. 450 euri) maar wel tot en met maat 64/65..

Is trouwens systeemhelm 5.
 
Ik was vanmiddag een stukje rijden met een vriend en keek omdat we dezelfde helm hebben ff naar de maat. toen bleek dat ik ook maat xxl oftwel 64 heb in mijn helm.... ik heb zelf de SY-max van HJC. En ik heb zelf ook niet het smalste hoofd.....
 
Schop

Is er nou echt niemand die zo'n helm heeft?
Er zijn toch al diverse dealers in ons landje.
 
Ja ja, heb ook zo'n hoofd, heb nu maat 65, merk HJC, een Amerikaans merk wat de Nederlandse markt schijnt te gaan veroveren.
In Amerika is het een bekend merk, de prijs valt ook nog mee, heb er 160 euri voor betaald en hij is nog nieuw ook. ('t was wel de grootste maat die ze hadden bij Brons in Groningen)
Groeten,
Boldi.
 
Vandaag bij Hans van Wijk geweest en de systeemhelm gepast, past perfect. *O*

full


Alle dames van de kleding afdeling moesten de helm natuurlijk gelijk eens goed bekijken. Het was voor hun ook een grote verrassing dat deze helm zo ruim valt.

Ze waren gelijk enthousiast want er zijn regelmatig berijders die een systeemhelm willen hebben maar de andere merken niet passen, of in ieder geval niet BMW prijzen willen betalen.

Ik moest wel de adviesprijs betalen, en terecht, maar ik was al helemaal blij dat ik een passende helm had gevonden. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan