Wie heeft ervaring? Ducati 1098 inruilen op multistrada 1200

ka-duc

Die hard MF'er
23 jul 2008
783
37
Amstelveen
Ik rij al enkele jaren ducati superbikes (996 en later 1098). Daarnaast ook nog wat enduro ervaring.

De laatste tijd irriteer ik me er vaker aan, dat 90% van de tijd je alleen maar aan het trutten bent met die PK kanonnen. Zeker voor de tochtjes in Nederland. Eigenlijk rijdt een enduro dan veel relaxter en heb je ook veel plezier op rotondes etc.

Eigenlijk komt de 1098 maar 2x per jaar tot z'n recht bij een uitje naar de Eiffel. Maar dan is het ook echt een feest om op te rijden.

Vandaag stond ik bij Goedhart voor een Multistrada 1200. Er even opgezeten. Het idee van inruilen kwam bij me op.

Wie heeft een vergelijkbare overstap gemaakt, en wat was je ervaring?
 
tja op een totaal ander niveau heb ik overwogen m'n zzr 600 in te ruilen voor een V-strom 650.
ik vond de zit geweldig totaal anders en ik had echt 't king op de weg gevoel.

dat zul je ongetwijfeld ook hebben op die multistrada..

maar ik zou zeggen waarom geen proefrit gemaakt/aanvragen?
 
Hoi,
Ik ben zelf overgestapt van een Ducati 900 SSie naar een Multistrada 1000 en heb geen spijt van die keuze.
Qua power niet hetzelfde maar qua zithouding des te meer.
Allroad houding is gewoon het meest fijne.
Ga maar een proefrit maken, dan zal je het snel ervaren.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Even aan gizmo88 vragen in het Multi-topic, die heeft dezelfde overstap gedaan en kan je denk ik alles er wel over vertellen :)
 
Hoi Ka-duc,

Ik heb dit jaar de stap gezet om mijn 1098 in te ruilen voor een multistrada 1200.
Ik was hier vorig jaar al mee bezig maar naar lang dubben toch gedaan.