Wie herkent deze voorvork ??

Grip Rosendal

Rookie
8 okt 2022
18
10
Hallo allemaal,

Na 12 jaar niet meer gereden te hebben en al een aantal jaar heel veel kriebels te hebben gehad, is er toch weer een projectje aangekocht. Met deze info kunnen jullie ook wel de conclusie trekken dat ik dus nieuw op dit forum ben. Mijn zoektocht was vooral naar een fietsje waar wat van kon gaan maken. . . Nou dat is gelukt. Een Yamaha Virago xv750 uit 1981 is het geworden. Een al flink versleutelde tweewieler. Geen punt, want ik hou wel van een uitdaging. Eenmaal in bezit kom ik er achter dat er een voorkantje op zit die niet helemaal origineel is. Super lache.. want custom is leuk. (Althans, vind ik). Maar ja. Remblokken bestellen voor een remklauw die ik niet ken valt niet mee. De grote vraag is dus…… weet iemand waar deze voorkant vanaf komt???

Ik hoop dat er iemand is die hem herkent.
 

Bijlagen

  • 20221007_162816.jpg
    20221007_162816.jpg
    108,9 KB · Weergaven: 93
  • 20221007_162828.jpg
    20221007_162828.jpg
    108,5 KB · Weergaven: 93
  • 20221007_162840.jpg
    20221007_162840.jpg
    128,6 KB · Weergaven: 94
Het ziet er uit als een Honda voorvork, uit de jaren 70. Heb zelf meerdere Honda's uit die jaren gehad, zoek het in die richting denk ik.
Ik heb nu een 400F, die lijkt er sterk op, alleen het remklauwtje is anders.
 
:t Wauw. Mensen. Dat is snel. Super bedankt voor de snelle reacties zeg. Ik heb even in het draadje van Guzzigek zitten kijken. Maar daar lijkt idd het antwoord te liggen. Ik. Moet er nog even wat verder in duiken Later deze week. Dus jaren 70 lijkt idd de goede richting. Als we er daarmee nog niet zijn. Dan is het loshalen zoals Harmonizer zegt de volgende.
 
Later zijn ze gekomen met een dubbelzuiger remklauw en daarvoor met twee remklauwen .
Men van 1967 tot de jaren 80 waren ze met deze enkele zuiger en enkele remklauw gemaakt
De precieze datums weet ik niet mar dat zullen andere die beter op de hoogte zijn wel kunnen vertellen .
Moet voor deze info diep in mijn geheugen graven naar de tijd dat ze nieuw in de winkel stonden en ik verliefd door de winkelruit keek .
Heb zelf wel de 350 four en de 500 cc gehad van die tijd
 
:t Wauw. Mensen. Dat is snel. Super bedankt voor de snelle reacties zeg. Ik heb even in het draadje van Guzzigek zitten kijken. Maar daar lijkt idd het antwoord te liggen. Ik. Moet er nog even wat verder in duiken Later deze week. Dus jaren 70 lijkt idd de goede richting. Als we er daarmee nog niet zijn. Dan is het loshalen zoals Harmonizer zegt de volgende.
Je moet de boel toch lohalen dus kan je net zo goed even op het oude remblok kijken. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan