Wie is kleiner dan 1.70 m, welke motor rijd je ?

Hallo allemaal,
Het vrouwtje (ik dus) heeft een motor gekocht. *O* *O*
Een felgele :Y Yamaha fzs fazer 600 uit 2002, het nieuwere model.
De vering moet mijn mannetje 8-) nog een beetje aanpassen, en aan de voorkant de poten een beetje door de kroonplaat laten steken (jullie weten vast wel wat hij bedoeld ?).
Dan komt hij al gauw een paar centimeter lager. En dit is voldoende voor mijn lengte :Y (1.64).
Nu mijn rijbewijs nog FF halen. :]
Ik hoop dat vele van "dezelfde" lengte ook gebruik kunnen/konden maken van wat vele personen gereageerd hebben.
Ik wil jullie allemaal bedanken hiervoor.
Tot ziens op de weg misschien. :W :W

Betsy.


Ik heb nog wel een mooi 1-deling pak voor jou (lengte) ;)

Mocht je geïnteresseerd zijn....
Dames Race-overall Alpinestars!!!
 
hallo , ik ben 166,5 . en lengte zegt niet alles. 23 jaar karateka en inmiddels 4 jaar aikido.
heb zelf kawa z650 gereden, honda 550 four en diversen. ook bmw k75rt. in de voorvork laten zakken en de vering op zijn lichts. nu honda deauville 650 . ook in de voorvork laten zakken. gaat allemaal goed hoor. alleen op een helling levert het problemen op. de bmw is hierdoor total loss gevallen.
 
Laatst bewerkt:
1.67 op een fireblade met een hele voet aan de grond.
Heb zelf zo een transalp examen afgereden en nooit ene probleem mee gehad.
 
hallo , ik ben 166,5 . en lengte zegt niet alles. 23 jaar karateka en inmiddels 4 jaar aikido.
heb zelf kawa z650 gereden, honda 550 four en diversen. ook bmw k75rt. in de voorvork laten zakken en de vering op zijn lichts. nu honda deauville 650 . ook in de voorvork laten zakken. gaat allemaal goed hoor. alleen op een helling levert het problemen op. de bmw is hierdoor total loss gevallen.
Mooi. Maar denk je dat TS na ruim vier jaar nog steeds op zoek is naar een fiets voor zijn meisje ? Of wil je ons laten weten dat je een paar Japanse woorden kent :?

PS, geweldige eerste post voor iemand die pas 3 jaren, 4 maanden, 29 dagen en 14 uren geregistreerd is... Moet wel eerlijk toegeven dat een Deauville een beest is waar wel wat sporttraining voor nodig is, dat PK pakhuis laat zich niet door iedereen temmen....
 
Laatst bewerkt:
Mooi. Maar denk je dat TS na ruim vier jaar nog steeds op zoek is naar een fiets voor zijn meisje ? Of wil je ons laten weten dat je een paar Japanse woorden kent :?

PS, geweldige eerste post voor iemand die pas 3 jaren, 4 maanden, 29 dagen en 14 uren geregistreerd is... Moet wel eerlijk toegeven dat een Deauville een beest is waar wel wat sporttraining voor nodig is, dat PK pakhuis laat zich niet door iedereen temmen....
_O-
 
Ben 1,70 en rijd gixxer 1000 k6. Gaat goed ookal is et een ruime ss. Vooral die nieuwe supersports zijn voor lilliputters
 
op zich wel een handig topic voor de kleine mensch.
Mijn meisje en ik waren even bij vd Bunt kijken pas. Ze is 1.58m of zo. Kon nergens normaal op zitten, alleen een zxr400 en een wat nieuwer model gsxr waren klein genoeg. Ik dacht dat een cbr600rr ook wel zou lukken, maar dan moet ze helemaal over de tank liggen om bij t stuur te kunnen.
 
1.67m Suzuki bandit 600n
bevalt prima alleen soms klein beetje moeite met het zittend achteruit lopen. Maarja hoe vaak doe je dat?
 
Mooi. Maar denk je dat TS na ruim vier jaar nog steeds op zoek is naar een fiets voor zijn meisje ? Of wil je ons laten weten dat je een paar Japanse woorden kent :?

PS, geweldige eerste post voor iemand die pas 3 jaren, 4 maanden, 29 dagen en 14 uren geregistreerd is... Moet wel eerlijk toegeven dat een Deauville een beest is waar wel wat sporttraining voor nodig is, dat PK pakhuis laat zich niet door iedereen temmen....

Volgens mij heb je echt wel 23 jaar karatetraining en 4 jaar aikido nodig om iedereen het zwijgen op te leggen als je weer eens je motor total-loss laat vallen op een helling.

:X
 
Ik ben 1,66 en rij op een verlaagde cbr 600 f sport. Gaat prima, kan gewoon met mijn voeten bij de grond.
Het verlagen was wel echt nodig. :P
 
Ik ben 1.68 en rij een R6 bevalt prima heb alleen wel wat onder de laarzen gezet maar als een vakman dat doet zie je er niets van
 
Eerst een Vf500 interceptor uit '85
en sinds een week op een cbr 1000 F deze laaste is prettig met mijn lengte van 1,69.
 
Mooi. Maar denk je dat TS na ruim vier jaar nog steeds op zoek is naar een fiets voor zijn meisje ? Of wil je ons laten weten dat je een paar Japanse woorden kent :?

PS, geweldige eerste post voor iemand die pas 3 jaren, 4 maanden, 29 dagen en 14 uren geregistreerd is... Moet wel eerlijk toegeven dat een Deauville een beest is waar wel wat sporttraining voor nodig is, dat PK pakhuis laat zich niet door iedereen temmen....
dat gedeelte begreep ik ook niet helemaal :?
 
Hi, ik ben 1.62 en heb een YamahaXJR1200 waarvan ik de vorkpoten 2 cm heb laten doorsteken aan de voorkant en de achtervering is ook 2cm ingedraaid,
heb ook een Honda transalp '99 die ik voor ook 2cm heb laten doorsteken en heb het zadel 3cm verlaagd. Kan bij beide motoren met de voorste helft van de voeten aan de grond komen en das genoeg! :)
 
Ik zit met een soortgelijk probleem. Mijn vrouw is 1,55 en kan door haar ziekte ook haar benen niet erg hoog optillen... Ik heb een CBF gekocht voor mezelf, en die staat juist lekker hoog omdat ik 1,92 ben. Zij kan dus bijna niet achterop komen... Zijn daar nog handigheidjes voor behalve de dingen die ik nu al doe zoals naast een hoog trotoir of stoep parkeren ? Wellicht ergens een tweede stepje monteren of zo ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met een soortgelijk probleem. Mijn vrouw is 1,55 en kan door haar ziekte ook haar benen niet erg hoog optillen... Ik heb een CBF gekocht voor mezelf, en die staat juist lekker hoog omdat ik 1,92 ben. Zij kan dus bijna niet achterop komen... Zijn daar nog handigheidjes voor behalve de dingen die ik nu al doe zoals naast een hoog trotoir of stoep parkeren ? Wellicht ergens een tweede stepje monteren of zo ?

Is het volgende niet wat voor je? (wel dure hobby) klik

(airride voor motorfietsen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan