Na heel wat uurtjes werk,is de magna ready to go.
Thanx .
Ben erg blij mee.
Nu wachten op mooi weer.
Thanx .
Ben erg blij mee.
Nu wachten op mooi weer.
Heb de motor in september vorig jaar gekocht.
Januari begonnen met het bouwen aan de motor.
Velgen geschuurd en gepolijst. En zwart gespoten
Voor vork geschuurd en gepolijst.
Reflectoren vervangen door rvs cnc uitgesneden plaatjes
Voorvork rubbers.
Kleinere knipperlichten
Sportster koplamp kap.
Nieuw stuur.
Carbon look spiegels.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look
Airfilter kappen .hydro dip carbon look
Dynamo deksel en cardan cover geschuurd en gepolijst
Cardan en motor voorzien van nieuwe olie
Zwarte bougie doppen en kabels.
Professioneel harley zwart laten spuiten.
En een sidemount rvs met magna uitgesneden.
Alle zichtbaar boutjes vervangen door rvs inbus.
Ben vast nog wel enige dingen vergeten.maar dat was het zo'n beetje
Heb de motor in september vorig jaar gekocht.
Januari begonnen met het bouwen aan de motor.
Velgen geschuurd en gepolijst. En zwart gespoten
Voor vork geschuurd en gepolijst.
Reflectoren vervangen door rvs cnc uitgesneden plaatjes
Voorvork rubbers.
Kleinere knipperlichten
Sportster koplamp kap.
Nieuw stuur.
Carbon look spiegels.
Zadel opnieuw laten bekleden boven kant carbon look
Airfilter kappen .hydro dip carbon look
Dynamo deksel en cardan cover geschuurd en gepolijst
Cardan en motor voorzien van nieuwe olie
Zwarte bougie doppen en kabels.
Professioneel harley zwart laten spuiten.
En een sidemount rvs met magna uitgesneden.
Alle zichtbaar boutjes vervangen door rvs inbus.
Ben vast nog wel enige dingen vergeten.maar dat was het zo'n beetje
Het kan ook zonder het blok uit te bouwen (bij de 1100 tenminste), maar makkelijk is anders. Je kunt erg slecht bij de moeren die de uitlaatbochten aan het blok bevestigen. Ik zou beginnen met de dempers verwijderen en dan de voorbochten met collector en eerst daar kijken of daar dingen in rammelen. Als je geluk hebt (ligt aan hoe de klemmen om de collectorpijpjes vast gezet zijn)kun je met een ratel en verlengstuk van de zijkant bij deze klemmen komen. Vaak zijn ze helaas al wel vrij rot/vast.Mijn echtgenote heeft sinds enkele weken een Honda Magna VF 700 van 86. Bij de koop werd er al verteld dat er iets los zit/rammelt in het uitlaatsysteem. Motor rijdt voor de rest perfekt en heb al wat dingetjes nagelopen en verfraaid. Nu ben ik eigenlijk toe om die rammel op te lossen. Heb gelezen dat het nogal een crime is om de uitlaat/pot te verwijderen van de achterste uitlaatbochten. Dacht als ik alles los kan krijgen zou ik er achter moeten komen waar het rammeltje zit. Iemand op een ander forum schrijft dat je het gehele blok moet verwijderen om bij de achterste bochten te komen. Maar het geluid zit ergens aan de onderkant. Stationair hoor je niets alleen bij gasgeven... wie heeft er wat tips? Alvast daank voor jullie inbreng.
helemaal correct. en als er iets kapot is/gaat is het waarschijnlijk het manchet wat aan de collector zit (de 2 opstaande pijpjes) die over de downpipes schuiven. En dat is voor een beetje lasser weer best goed te repareren.Magnamaniac. Alvast dank voor je advies. Ga er binnenkort eens aan beginnen. Mijn vermoeden is dat er iets in de collectorpot ligt. Dus de collector zou ik er af kunnen krijgen zonder de achterste bochten helemaal te demonteren.? Natuurlijk als ik de moeren loskrijg zonder vanalles te mollen .