Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me niet dat dat zo veel zou uitmaken, ik denk dat regen, wind, heuvels, stad, snelweg, meer uitmaakt dan welk station


Mijn vrouwtje werkt sinds kort bij een tankstation en het schijnt toch wel degelijk uit te maken waar je tankt!
Ben het nu zelf aan het uitproberen, maar merk nu al dat je bij de goedkopere stations als TINQ en TANGO minder kilometers maakt als met de 'echte' benzine. Vooral de V-power van Shell lijkt meer kilometers te kunnen maken...
 


Had bovenstaande oproep geplaatst en welgeteld is er één reactie op gekomen (waarvoor dank )
Is er nou echt niemand die er verder iets over kan zeggen? Het kan jullie allemaal treffen en dan zou het toch mooi zijn als er iemand zou kunnen vertellen wat nou precies het probleem is...
 

Heb je het ook al aan je dealer gevraagd?

Het lijkt mij dat je in z'n 2 meer/sneller gas geeft dan in andere versnellingen, en dus zou ik het eerst bij benzine toevoer/ carb's zoeken, loopt je gaskabel wel goed soepel bijvoorbeeld, gebeurt het ook altijd bij een bepaald toerental?
 

het kan toch zijn dat er toch niet zo heel veel RF'ers zijn met dit probleem dan komen er dus niet zo heel veel reacties......

Je kan eens bellen met Nimag, dat is de importeur van Suzuki, misschien is er bij hen meeer info te vinden over dit probleem. Volgens mij deelt de RF zijn onderblok met nog enkele andere suzukis, of dat ook voor de bak geld weet ik niet, maar dan zouden er dus meer typen motoren zijn met dit probleem.....
 

toch is dat raar, benzine moet ook voldoen aan kwaliteits eisen. VPower moet je ook niet vergelijken met normale benzine, want dat is het niet, er zitten toevoegingen bij en het octaan gehalte is anders.

Bij verschillende witte pompen die ik ken word de benzine gewoon geleverd door bijvoorbeeld Texaco, das dus exact dezelfde benzine die je bij een texaco station tankt.
 
Laatst bewerkt:
nog 10 uur, en deze jongen is onderweg naar de Dolomieten.. Heb het grootste gedeelte al ingepakt, nu nog afwassen
 
Zo ga je toch niet rijden dat vraagt om bekeuringen......tenzij je er een naked bike van wil maken

Dan is die sticker ook niet nodig


Ohw tis wel legaal hoor

en tis omdat de kappen opnieuw gespoten worden.. knipperlicht-gaten worden weggeplamuurd.. racestickers erop... etc....

dus nja dat kan moeilijk als ze erop zitten he
 
Dat is idd dan lastig als de kappen erop zitten racestickers?? hoeveel plak je erop?
Ze hebben ook een langwerpige sticker van MF kan je die er ook op plakken

Zie je nu wel dat het in limburg regent daar komt het met bakken uit de lucht
Wateroverlast toevallig?

Fijn weekend!!!
 
Even over de benzine:

Alle benzine is het zelfde, esso total en de witte pomp hallen het allemaal uit het zelfde "vat", het enige verschil zijn additieven die er aan worden toegevoegt, maar dit maakt niets uit voor je verbruik ofzo, heeft iets met het verdampen te maken, is ook wel zo, als je bij de goedkope tank tankt ruik je meer benzine, daar heb je iets verlies maar dat is hooguit een paar druppels.

Ik zal er nog wel wat meer info over vragen, maar is nu een beetje laat om mijn vrouw er mee lastig te vallen.

Mijn vrouw werkt trouwens voor een grote olie maatschappij, vandaar deze info
 

In de laatste nieuwe Kickstart staat een stukje van Overmars over benzine. Onder meer dat door verdampen de samenstelling van benzine verandert.
 
Laatst bewerkt:


Ik ga gewoon voor volgende motiefje op mijn motor:



en dan gaat het dus om de racestickers vooral onderop de motor...

en ik had gelukkig geen overlast in brunssum
Hoensbroek had het zwaar
 
Heeft iemand toevallig al de MPR2 onder zijn (of haar) RF600 gelegd/laten leggen?

en zo ja, wat zijn de bevindingen?

(moet binnenkort nieuwe bandjes voor primair woon/werkverkeer hebben..)
 


grappig... vandaag bij mijn motor ook....

in de 2, als je het gas opentrekt begint ie te stotteren.. alsof ie ineens inderdaad verschiet ofzo..... echt niet fijn....
ik heb overigens niet eerder gereageerd omdat ik er niets vanaf wist dus... maar goed...
wat is dit dan.... er zitten bij mij ook pas nieuwe tandwielen en ketting op dus nja...?
mijn ketting had wel een zwak en strak moment, maar was niet geheel ernstig zei de monteur........
 
Heeft iemand toevallig al de MPR2 onder zijn (of haar) RF600 gelegd/laten leggen?

en zo ja, wat zijn de bevindingen?

(moet binnenkort nieuwe bandjes voor primair woon/werkverkeer hebben..)

Ik heb Michelin Pilot Road (volgens mij niet de 2), deze bevallen zeer goed, heb hiervoor
op Pirelli Diablo's gereden, Michelins bevallen beter, meer grip met nat weer, de vorige eigenaar heeft deze wel wat vierkant gereden, maar ze bevallen toch beter als de Pirelli's, hoofdzakelijk ook voor woonwerk.
 
Ik ga gewoon voor volgende motiefje op mijn motor:

[afbeelding]

en dan gaat het dus om de racestickers vooral onderop de motor...

en ik had gelukkig geen overlast in brunssum
Hoensbroek had het zwaar



Aha,oke dat kan....zou het gewoon zo laten hoe het is(zonder stickers) dan is het toch ook cool
Maar goed ieder zijn/haar smaak

Gelukkig maar dat je geen overlast had

Ik heb het ff gevraagd over die uitlaat. Mijn vriend gaat nog geen onderdelen verkopen, hij maakt zich nu niet druk om zijn motor maar eerder om z'n gebroken arm en zenuwen die niet werken(gezondheid).
Maar ik zal het onthouden over de uitlaat.

@Aad, Het klopt...jullie hadden daar over gemaild. Hij hoeft die uitlaat niet, heeft hij er nu toch niks aan en anders heb je er ook weinig aan zoals je al zei.
 
Laatst bewerkt:


Jah,dat stotteren/stoten had de RF van mijn vriend soms ook last van,is maar een paar seconden (gelukkig gebeurde dat niet vaak)
Weet eigenlijk niet in welke versnelling dat was Het was wel irritant.
Weet wel zeker dat het niet zo hoort
 


Je kunt even kijken of het roze draadje van de versnellingsindicator naar de blackbox al is los gehaald.
Dat zou een probleempje kunnen veroorzaken.
 

Dat kan ik zeker begrijpen...! Ik hoop echt dat hij zo snel mogelijk weer erbovenop komt en dat de breuken geen last geven na genezing....!!!
 
Je kunt even kijken of het roze draadje van de versnellingsindicator naar de blackbox al is los gehaald.
Dat zou een probleempje kunnen veroorzaken.


Neem aan dat het roze draadje vast hoort te zitten?
Maar zal het ff checken...
tis echt een fractie dat ie ophoudt met acceleren en gaat meestal gelijk weer door... en heb er niet altijd last van maarja...
 
Neem aan dat het roze draadje vast hoort te zitten?
Maar zal het ff checken...
tis echt een fractie dat ie ophoudt met acceleren en gaat meestal gelijk weer door... en heb er niet altijd last van maarja...

ik had juist problemen met het roze draadje vast!! Zeker met een sportuitlaat, krijg je dat gehaper en gestotter
Het draadje zorgt ervoor dat de onsteking verlaat word, zodat de emissies wat minder zijn, los halen was bij mij een gedeelte van de oplossing

de rest was een factory pro carb kit en een instelbare onstekingsvervroeger (wel af laten stellen op een testbank!!!)

overigens, niet alle modellen hebben dat draadje volgens mij
 
Laatst bewerkt:
hmz... tja die testbank hebben ze wel bij de garage waar ik mijn motor altijd laat onderhouden... maar goed, ik hou niet zo van draadjes lostrekken en hopen dat problemen opgelost raken.....

ik wil ook nog wel wat motortuning doen miss, maar ja, nu nog niet....
 

het draadje zit met een stekkertje, dus het is niet zo dat je iets los moet knippen, je kan er wel mee experimenteren, misschien werkt het wel
 
het draadje zit met een stekkertje, dus het is niet zo dat je iets los moet knippen, je kan er wel mee experimenteren, misschien werkt het wel

Zou het ook voordelen hebben als alles nog origineel is, heb wel eens gehoord dat de motor juist vanaf de fabriek geknepen is om aan bepaalde eisen te voldoen.
Of zou het alleen helpen bij een sport demper?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.