Wie wil er nog een 2e hands motor kopen in 2004?

Motor kopen of....??

  • In 2004 bij dealer

    Stemmen: 12 13,0%
  • In 2004 bij particulier

    Stemmen: 13 14,1%
  • In 2005 bij dealer

    Stemmen: 11 12,0%
  • In 2005 bij particulier

    Stemmen: 14 15,2%
  • Heb al een motor.

    Stemmen: 42 45,7%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Ik ben ook een beetje samen met mijn vader aan het orienteren voor een motor. maar de prijzen gaan gewoon helemaal nergens over. 2 jaar oude motoren worden bij de dealer verkocht voor 8500 euro. (bijv. een yamaha r6 2002) terwijl je nu bij de dealer de 2004 modellen al voor 9500/10.000 kunt krijgen. voor duizend euro extra koop je toch gewoon een nieuwe????!!!! of is dat nou onlogisch. en wat mensen tegenwoordig wel niet voor hun 11 jaar oude zxr400 tjes vragen. belachelijk!!! motoren zijn geen goden zijn gewoon onderdelen die samen iets moois vormen. maar ik wacht nog even tot van de winter en ga dan voor de 2004 zx6r, en zeker niet voor de nieuwe zx6r.

groeten hessel
 
Ik heb in augustus 2003 een diversion XJ900s gekocht van 1998 met 6000 km (!!), bijna splinternieuw dus. En ik ben van plan hem te verslijten ....
Dus nie eerder dan 2018 koop ik een andere ;)
 
Ben nu een jaar op m'n divi 600 aan het rijden en wil wel iets wat een beetje meer uitdagender is en er toch wat stoerder uitziet.
Heb een mooie gsxf600 en gsxf750 gezien (ja ik weet het, de meesten vinden hem de lelijkste motor ooit, ik vind ze wel iets hebben :) ).

3.600€ voor een gsxf600 met 24.000km uit 98 ... niet al te duur met 1 jaar garantie.

Maar eerst zorgen dat ik werk heb (pas afgestudeerd). Want zou graag m'n huidige motor houden :)
 
Ik ben ook een beetje samen met mijn vader aan het orienteren voor een motor. maar de prijzen gaan gewoon helemaal nergens over. 2 jaar oude motoren worden bij de dealer verkocht voor 8500 euro. (bijv. een yamaha r6 2002) terwijl je nu bij de dealer de 2004 modellen al voor 9500/10.000 kunt krijgen. voor duizend euro extra koop je toch gewoon een nieuwe????!!!! of is dat nou onlogisch. en wat mensen tegenwoordig wel niet voor hun 11 jaar oude zxr400 tjes vragen. belachelijk!!! motoren zijn geen goden zijn gewoon onderdelen die samen iets moois vormen. maar ik wacht nog even tot van de winter en ga dan voor de 2004 zx6r, en zeker niet voor de nieuwe zx6r.

groeten hessel

Tja,
Zo denk ik er ook wel over. Motorfietsen van 1 jaar oud worden tegen bijna de nieuwprijs aangeboden, terwijl iemand in een jaar raggen flink wat schade in zo'n blok kan aanbrengen. Als ik er dan een paar muntjes bijleg, heb ik een nieuwe. Zo'n motor waarbij ik zelf kan bepalen hoe hij ingereden wordt.
Eventjes heel eerlijk: Mijn Savage heb ik 14 jaar geleden ook tweedehands gekocht (bwjr 1987). En dat ding heeft 14 jaar prima gereden.
Maar, ik heb ook weleens een Honda CB750K gehad waar de nokkenasketting een gat in de wand had gesleten, en een Suzuki GS400E waarbij binnen twee weken de krukaslagers eruit liepen.
Nee, dan ontstaat er toch wel een voorkeur voor nieuw met fabrieksgarantie.

Helaas wil ik zometeen wel mijn Savage verkopen. En dan wil ik er ook wel een paar muntjes voor hebben. Maar, een motor van 17 jaar oud hoeft geen bijna-nieuw prijs meer op te brengen....

Nu alleen nog de beslissing welk fietsje het gaat worden.... :?

Edit: De markt is vraag en aanbod. Ik wil even heel duidelijk stellen dat ik een nieuwe prefereer boven een tweedehands. Dit betekent dus niet dat ik de vraagprijs van een of andere motor te hoog vind t.o.v. de markt; ik vind de tweedehands-prijzen in het algemeen te hoog....
 
Laatst bewerkt:
Er moet hier eerst afgestudeerd worden en daarna waarschijnlijk een half jaartje werken of volledig aan het werk gaan en dan ergens in maart hoop ik dan eindelijk een motor te kunnen kopen (na een jaar gewacht te hebben met het rijbewijs in bezit...)

De motor ga ik particulier kopen of ik wil hem uit duitsland gaan importeren.. Dat hangt allemaal af van m'n financieele situatie op dat moment. Een ding staat echter vast:
IK WIL EEN MOTOR!!!!
 
Er moet hier eerst afgestudeerd worden en daarna waarschijnlijk een half jaartje werken of volledig aan het werk gaan en dan ergens in maart hoop ik dan eindelijk een motor te kunnen kopen (na een jaar gewacht te hebben met het rijbewijs in bezit...)

De motor ga ik particulier kopen of ik wil hem uit duitsland gaan importeren.. Dat hangt allemaal af van m'n financieele situatie op dat moment. Een ding staat echter vast:
IK WIL EEN MOTOR!!!!


Jepper, ook mij mij hangt et financhieel er nog vanaf ... importeren is een optie, of anders op een soort 'lease plan' bij een dealer (goedhartmotoren.nl) ... probleem is dat ik denk ik niet de volle 7k in 1x kan lappe :(
 
ik baal als een stekker dat die honda's vfr 750 achterlijk waardevast zijn.
93-er model wordt nog 3500 uien voor gevraagd..

das iets teveel van het goede!
 
Jepper, ook mij mij hangt et financhieel er nog vanaf ... importeren is een optie, of anders op een soort 'lease plan' bij een dealer (goedhartmotoren.nl) ... probleem is dat ik denk ik niet de volle 7k in 1x kan lappe :(
Bij mij gaat om net ietsie minder dan 7k. Ik ga denk ik op zoek naar een fzr of een zxr (en een mooie outfit erbij, safety first :] )..

Zo'n leaseplan heb ik zelf weinig zin om daarmee in m'n maag te zitten (Heb nooit zo'n vertrouwen in die plannen en je bent altijd duurder uit... Maar dat is mijn idee, iedereen z'n eigen mening), dus zit er niets anders op dan in een iets goedkopere categorie shoppen.




al moet ik zeggen dat het wel heel verleidelijk is als je een r6 ziet staan voor een 100 euries per maand....
 
Eigenlijk wil ik ook dit jaar nog wel een motor kopen.
Waarschijnlijk via particulier maar als ik bij een dealer een leuke deal kan maken dan doe ik dat ook wel.
Eerst even A halen de 15e november en dan een leuke toermotor uitzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan