Wie wordt motogp kampioen 2011?

Wie wordt wereldkampioen?

  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 7 9,0%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 0 0,0%
  • Colin Edwards

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ben Spies

    Stemmen: 7 9,0%
  • Randy De Puniet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 4 5,1%
  • Casey Stoner

    Stemmen: 33 42,3%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 25 32,1%
  • Nicky Hayden

    Stemmen: 1 1,3%
  • Iemand anders

    Stemmen: 1 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Ik denk Stoner. Beste totaalpakket. Is al eens wereldkampioen geweest mentaal dus sterk genoeg. Als tie er meer op blijft zitten wetende dat de Honda voorspelbaarder te berijden is dan de DUC.
Trage ontwikkeling Yamaha stagneert groei Lorenzo en die moet zich maar eens bewijzen zonder Rossi ook een motor te kunnen door ontwikkelen. Ik schat wat dat betreft Ben Spies hoger in.
Ben Spies is een echte outsider die vooral mentaal één van de sterkste rijders in de motorgp is en net als Rossi geen goede motor nodig heeft om hard rond te kunnen gaan.
Pedrosa net weer niet al zal die een aantal wedstrijden met 40 seconden voorsprong winnen.
Dovizioso heeft het net niet en zit volgens mij wel aan zijn plafond.
Rossi tjaa blijft de grootste coureur van dit stel maar de jaartjes gaan wel tellen, en zal denk ik vooral het eerste deel van het seizoen qua motor nog niet op het niveau zitten en is fysiek ook nog niet helemaal fit.
Natuurlijk hoop ik dat Rossi uiteindelijk iedereen te kakken zet. Dan zou ie nog groter zijn dan dat ie nu al is.
 
De honda's zijn wel verotte snel,zelf de Gresini's staan hoog in de notering alleen gescheiden van de fabriekshonda's door de fabrieksyammies.
Ik denk dat ze iets bijzonders gevonden hebben want het is wel erg opvallend 8-)

Maar goed,een wedstrijd rijden is meer dan snelle ronden neerzetten en verwacht ik dat Lorenzo goed mee komt,Spies ook regelmatig op podium,Rossi 2e helft van seizoen op podium en Stoner of Lorenzo WK.(twijfel tussen Lorenzo en Stoner)

Heb toch Lorenzo gestemd. O-)
 
toch wel interessant om te zien hoe vaak er op Rossi gestemd is. Mij stem gaat naar Stoner. Als je puur en alleen al kijkt hoe hij de test periode doorkomt mag je concluderen dat hij de zaken al goed voor elkaar heeft. Grote kanshebber dus.

Stemt men nu Rossi omdat men wil dat hij kampioen word of omdat men verwacht dat hij kampioen word?

De poll gaat er volgens mij om wie er gezien de voorbereidingen nu de grootste kans maakt.

Ik denk dat er een paar stemmen zijn omdat men het graag wil. Niet omdat er realistisch gekeken word naar de resultaten van het voorseizoen.

Maar goed: andere kandidaat:

Pedrosa: is ook erg sterk alleen die zie ik het nog niet doen omdat hij er een keer of twee afdonderd omdat hij te hard gaat werken om op kop te blijven.

Stoner lijkt zijn draai nu al gevonden te hebben op de Honda en deze is makkelijker te sturen als de Ducati schijnt. Dus ik zet in op Stoner.

En uiteraard Lorenzo: Als hij zijn hoofd koel houd en zijn ijzeren ritme houd wat hij in 2010 had, dan is hij samen met Stoner de man om het WK binnen te slepen.

Rossi gaat waarschijnlijk pas na een paar wedstrijden (stuk of drie) meedraaien om de overwinningen. En daar ga je helaas geen WK mee worden.


Ik denk dat je daar groot gelijk in hebt :Y

Maar desalnietemin kan je Rossi nooit onderschatten en als je in het pre-Yamaha tijdperk na zijn vertrek bij Honda een poll had gestart en toen bekeek hoeveel er op Rossi gokten ;)

Ik denk dat het hele seizoen staat of valt met de rijders zelf.
Of ze blijven zitten.
Misschien gaat Rossi de eerste 3 wedstrijden niet scoren in de top3 maar wel in de top5 en zo punten halen.
Als Pedrosa, Lorenzo en Stoner dan een fout maken en vallen is 0 punten een stuk minder dan. ;)

Daarom heb ik ook op Rossi gestemd.. niet alleen qua voorkeur maar puur op zijn klasse en ervaring.
Ik denk dat hij vanaf race 1 laat zien wat de Duc kan.
Stoner heeft bij Ducati een kampioensschap puur op snelheid gewonnen, niet op stuurkunst.. zie de race van Assen nog maar eens terug ;)
De Honda's zijn bloedsnel maar of dat genoeg is :?
Denk dat de Duc's ook razendsnel zijn.
Lorenzo is voor mij de grootste uitdager dit jaar. Die is constant en een topfitte rijder.
Mentaal supersterk en laat zich niet gek maken.
Benieuwd of de Yamaha verbeterd is maar als ik de tijden zie :Y


Maar net zoals als door vele gezegd werd en zal worden...
Mooie races willen we zien met 5 raggende stuurmannen die in de laatste ronde beslissen wie er wint.

Niet die treintjes van afgelopen jaren en een enkele spannende wedstrijd tussen 2 koplopers zoals Rossi en Lorenzo vorig seizoen...
 
Pedrosa gestemd. Hij was de enige die vorig jaar Lorenzo kon bedreigen tot zijn sleutelbeen brak.

Lorenzo is the man to beat.... Stoner is ook mega snel. Spies evenaart zich met Lorenzo in de testen en Dovi en Supersic zijn ook snel! En dan nog het grote vraagteken.... Wat doet Vale?

Lijkt een mooi seizoen te kunnen gaan worden.

Mijn voorspelling voor 2011

1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Stoner
4. Rossi
 
Heb Pedrosa gestemd. Staat er nu zeer sterk voor en was aan een duidelijke opmars bezig tegen het einde van 2010. Als Stoner niet te veel roet in het eten gooit, en het mannetje zelf heel blijft, wordt 2011 zijn jaar! :)

Helemaal mee eens! :)
ik stem Pedrosa natuurlijk omdat ik hoop dat hij wereldkampioen wordt
maar hij is natuurlijk ook gewoon super snel, paar jaar net niet, ik hoop nu net wel :) dat betekend veel mooie spannende races! :)

2em249j.jpg
 
Stoner is wel het snelst, maarja blijft hij er ook op zitten...

Sluit Rossi niet uit, want hij zal er staan!! Als iemand het kan, overstappen en meedoen voor de titel dan is het Rossi wel!!

Lorenzo: arrogant maar supersnel, misschien een beetje teveel vertrouwen, en opletten voor zn teammaatje!!

Pedrosa, kdenk een beetje het verhaaltje van de eeuwige tweede, snel, maar niet regelmatig genoeg!!

Dus mijn dreamfinish 2011:
1: Rossi
2: Spies
3: Stoner
4: Lorenzo
5: Pedrosa
 
Laatst bewerkt:
Denk en hoop Casey Stoner, dat heeft hij wel verdiend na dat geknoei met die Ducati *O*
Dani Pedrosa is geen kampioen komt altijd net iets te kort :N
Rossi krijgt de ducati te langzaam onder de knie, volgend jaar weer '(
Lorenzo kan geen motor ontwikkelen\afstellen, volgens Wilco kan hij niet eens een achterwiel wisselen |( dus geen vooruitgang
 
Ik stem op Stoner.

Het is bekend van Stoner dat als-ie weg is, je hem niet meer inhaalt. Laat de Honda nou net bloedsnel zijn, en dus in staat zijn tot een vroege ontsnapping. Hij laat tijdens de tests constant zien dat hij supersnel is (zowel op Valencia als op Sepang), en als het nodig wordt is zelfs Stoner niet bang voor een potje vechten up front.

Ik zie Spies, Lorenzo en Pedrosa nog wel races winnen en hoop dat Valentino ook snel genoeg naar voren komt. De outsiders die je overhoudt zijn dan, wat mij betreft, Dovizioso en Simoncelli.

De rest van het veld rijdt voor de punten, maar niet of nauwelijks voor de podia.
 
De poll gaat er volgens mij om wie er gezien de voorbereidingen nu de grootste kans maakt.

De poll gaat er volgens mij om wie de MotoGP wereldkampioen 2011 wordt. En in mijn ogen moet je juist geen voorspellingen doen op basis van pre season testing.
 
De pre season testen zeggen niet zo veel.
Ik stem op Stoner, als ie goed op dreef komt is hij gewoon de snelste. Ondanks dat ie op een Honda zit, hehe.
Maar een seisoen is lang en gevaarlijk. :)
Rossi is zo wieso altijd een kandiaat voor de titel, Pedrosa is nu wel eens aan beurt eigenlijk maar denk niet dat het hem lukt.
We zullen het wel zien , laat goann. :)
 
Denk en hoop Casey Stoner, dat heeft hij wel verdiend na dat geknoei met die Ducati *O*
Dani Pedrosa is geen kampioen komt altijd net iets te kort :N
Rossi krijgt de ducati te langzaam onder de knie, volgend jaar weer '(
Lorenzo kan geen motor ontwikkelen\afstellen, volgens Wilco kan hij niet eens een achterwiel wisselen |( dus geen vooruitgang

Lorenzo kan geen motor afstellen? Bijzonder...volgens mijn statistieken is hij toch een echt WK geworden, afgelopen jaar. Gaat niet lukken wanneer je niet kunt afstellen.

Ik denk Lorenzo wederom wereldkampioen. Heeft geen gewenning nodig, is loeisnel en durft daarbij ook nog eens voor een positie te knokken. Dit in tegenstelling tot Stoner en Pedrosa. Rossi runner up met de Duc.
 
Lorenzo kan geen motor afstellen? Bijzonder...volgens mijn statistieken is hij toch een echt WK geworden, afgelopen jaar. Gaat niet lukken wanneer je niet kunt afstellen.

Ik denk Lorenzo wederom wereldkampioen. Heeft geen gewenning nodig, is loeisnel en durft daarbij ook nog eens voor een positie te knokken. Dit in tegenstelling tot Stoner en Pedrosa. Rossi runner up met de Duc.

Stoner durft minstens zo hard te knokken om een positie, is loeisnel (sneller zelfs) en hoeft blijkbaar ook niet te wennen. Deed zowel op Valencia als op Sepang vanaf dag 1 goede zaken, en ik durf er om te wedden dat hij op Qatar ook bij de eerste drie zit. Ik denk dat hij bij Honda kan laten zien wat-ie waard is, maar wat maar weinig mensen wilden zien na 2007...
 
Lorenzo kan geen motor afstellen? Bijzonder...volgens mijn statistieken is hij toch een echt WK geworden, afgelopen jaar. Gaat niet lukken wanneer je niet kunt afstellen.

Ik denk Lorenzo wederom wereldkampioen. Heeft geen gewenning nodig, is loeisnel en durft daarbij ook nog eens voor een positie te knokken. Dit in tegenstelling tot Stoner en Pedrosa. Rossi runner up met de Duc.

:^
Jlo is juist een meester in het afstellen volgens JB.
En achterwiel wisselen,waarom zou je :?
 
Laatst bewerkt:
Denk en hoop Casey Stoner, dat heeft hij wel verdiend na dat geknoei met die Ducati *O*
Dani Pedrosa is geen kampioen komt altijd net iets te kort :N
Rossi krijgt de ducati te langzaam onder de knie, volgend jaar weer '(
Lorenzo kan geen motor ontwikkelen\afstellen, volgens Wilco kan hij niet eens een achterwiel wisselen |( dus geen vooruitgang

met de verschillende persoonlijke rijstijlen van Rossi en Lorenzo moet laatst genoemde zeker wel een eigen manier van afstellen hebben. Op het niveau waar hun presteren kun je niet 'even' een set upje kopieren. Als jij al een kilo lichter of zwaarder bent dan je teamgenoot maakt dat al een wereld van verschil.

dus reken erop dat hij wel degelijk een fiets kan afstellen. Hij is wereldkampioen geworden op eigen kracht. vergeet dat niet.
 
Lorenzo is jong en redelijk nieuw op het gebied van motoren ontwikkelen en moet daar veel over leren. Voor 2011 heeft hij wat voordelen uit het verleden. Vanaf 2012 heeft hij deze niet meer. Samen met een goed stel technici komt het waarschijnlijk wel allemaal in de goede richting terecht alleen kun je niet te hoopvol hierover zijn, maar wel wederzijds vertrouwen hebben. Dit zijn zo ongeveer de woorden van Furusawa en Zeelenberg.

Naja, we zien het wel. Lukt het niet vanaf begin 2012, dan komt dat later wel op orde.
 
Lorenzo is jong en redelijk nieuw op het gebied van motoren ontwikkelen en moet daar veel over leren. Voor 2011 heeft hij wat voordelen uit het verleden. Vanaf 2012 heeft hij deze niet meer. Samen met een goed stel technici komt het waarschijnlijk wel allemaal in de goede richting terecht alleen kun je niet te hoopvol hierover zijn, maar wel wederzijds vertrouwen hebben. Dit zijn zo ongeveer de woorden van Furusawa en Zeelenberg.

Naja, we zien het wel. Lukt het niet vanaf begin 2012, dan komt dat later wel op orde.

ik denk dat ze ook wel wat hebben aan spies en niet te vergeten Edwards
 
Ik hoop natuurlijk op Ben Spies, maar denk dat het Casey Stoner gaat worden.
Denk dat Rossi het in het begin nog niet bij kan houden. En dan halverwege het seizoen begint met winnen, maar dan is het al te laat
 
Terug
Bovenaan Onderaan