• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Wielen niet in lijn... Is dat normaal ?

Is dit normaal... ?

• Ja, volkomen normaal...

Stemmen: 2 7,7%
  • Nee, dit hoort niet zo...

Stemmen: 18 69,2%
  • Typisch Norton...

• Lijkt me niet sturen...

Stemmen: 0 0,0%
  • Stuurt lekker hoor...

• Weet ik veel...

• Totaal aantal stemmers
    26

Remakil

Banned User
Lid geworden
14 jun 2003
Waarderingsscore
1
Van de week kwam ik deze Norton tegen en het viel me op dat de wielen zichtbaar niet op 1 lijn stonden. heb er goed naar gekeken en ik kon geen andere conclusie trekken dan dat het me niet normaal leek... :?

Tell me brikkers... ;)

full

Als ik naar de uitlaten kijk lopen deze ook niet parallel aan de rijrichting :?

Hier raakt het voorwiel de lijn en achter niet... spoort dus echt niet dat ding... ;)

full

Ehh, behoorlijke klapper gemaakt ooit?

Het lijkt trouwens wel of die kerel ook scheef op zijn motor zit... :? Die motorrijder spoort dus ook niet! :+

Dat moet je echt wel voelen. :o

Zelf wel eens een keer gehad met zo'n rijschool geval, die werd voor de avb oefeningen afgetrapt. Was ook een aantal keren gestuiterd en moest je daarop straatje keren oefenen. :X

of hij stuurt net de weg op ;) .....

en die andere foto's zijn niet recht van achter

Yeah right... :z ...

Ik zat er recht achter, heb daar goed op gelet... :)
Net als bij die lijn... daar reed hij echt de hele tijd keurig naast, omdat het een drukke afrit is, waar het verkeer zonder sorteervakken toch voorsorteert... :)

Ik denk dat jouw oogjes niet helemaal correct zijn... :X
Zeker bij de eerste foto kun je aan het achterwiel zien dat ik er recht achter zat. Er is namelijk enkel een dikke streep te zien van het achterwiel en niets van de zijkant... :P

Bij de tweede foto zie je een klein stukje van de zijkant (elips vorming)... ;)

Yeah right... :z ...

Ik zat er recht achter, heb daar goed op gelet... :)
Net als bij die lijn... daar reed hij echt de hele tijd keurig naast, omdat het een drukke afrit is, waar het verkeer zonder sorteervakken toch voorsorteert... :)

waarom staan die uitlaten ook scheef dan? en zie je van z'n linkerbeen meer als van z'n rechtse?

of het is gewoon de hele motor die knoertkrom is.. maar dan lijkt mij niet dat je erop gaat rijden |(

Ehh, behoorlijke klapper gemaakt ooit?

Het lijkt trouwens wel of die kerel ook scheef op zijn motor zit... :? Die motorrijder spoort dus ook niet! :+
Je moet wel scheef zitten op dat ding he, dan is het weer gecompenseerd ;) . Die kerel weet misschien gewoon niet beter O-)

waarom staan die uitlaten ook scheef dan? en zie je van z'n linkerbeen meer als van z'n rechtse?

of het is gewoon de hele motor die knoertkrom is.. maar dan lijkt mij niet dat je erop gaat rijden |(

Wat denk je waarom ik vraag of het normaal is... ;)
Dat ding was mijns inziens idd zo krom als wat... :o

Wat denk je waarom ik vraag of het normaal is... ;)
Dat ding was mijns inziens idd zo krom als wat... :o

tja je vraagt 't je af he :Y

wielen kunnen wel iets uit lijn staan geloof ik... maar niet zo erg als op die foto, of die foto is scheef... denk niet dat we 't ooit zullen weten

Niet teveel aan doen hoor, 't is een speciaal exemplaar. Erg handig bij spoorvorming, heb je altijd één wiel dat geen last heeft van het spoor :+ :+

tja je vraagt 't je af he :Y

wielen kunnen wel iets uit lijn staan geloof ik... maar niet zo erg als op die foto, of die foto is scheef... denk niet dat we 't ooit zullen weten

Hahaha... blijven volhouden... :)

Weet 100% zeker dat deze Norton zo krom is als wat... heb er namelijk ook rechts naast gereden en dan hoor je het voorwiel van uit dat oogpunt rechts te zien... en dat was niet het geval (tenzij ik de hoek groter maakte)... :)

Ik weet niet hoe het zit met zo'n 'ouder' model, maar bij de sommige motoren kan je je achterwiel gewoon opzij zetten. Moet je even kijken naar de moer bij je achteras. Als deze aan 2 kanten vast en los te draaien is, dan is het met 5 minuten verholpen.
Bij de uitlaat zit vaak wel iets hoogteverschil. Dit is wel erg veel en hij zal dus wel een keer omgelegen hebben. Hoeft niets over het frame te zeggen.

is het niet van oorsprong 'n zijspan...? of is die foto niet gewoon scheef :+ ;)

Ik weet niet wat die vent doet op die laatste foto, beetje rare plaats op de weg, maar daar zit z´n voorwiel wel op de streep en het achterwiel niet.

Hield ie een beetje koers?

Ik weet niet wat die vent doet op die laatste foto, beetje rare plaats op de weg, maar daar zit z´n voorwiel wel op de streep en het achterwiel niet.

Hield ie een beetje koers?
rolgens remakill wel, dus dan zou je toch zeggen dat de motor krom is :)

Eehhh :? een banaan is nog rechter geloof ik.

MAar idd er zitten stelbouten op waarmee je het kan recht draaien. Tijdens een klasieke motorrite een maandje geleden reed er ook een norton voor mij die hetzelfde had. Of was het een ehh (edit) bsa bedoel ik ? najaa weet niet meer

Ik ook, op de motor, ideaal, ff toestelletje uit je binnenzak graaien... :+ ~

Hmpf... had ik maar een toestel... :X

Heeft die knakker niet gewoon een paar afstandsbusjes omgewisseld ofzo? Kan natuurlijk zoiets lulligs zijn, maar ja als je echt de ballen verstand van ouwe motorfietsen hebt moet je er ook niet op gaan rijden! :X ;)

Laatst zag ik precies hetzelfde, maar dan bij een XT550. De berijder in kwestie had er nl. een XT350 achterbrug in gemikt (stond opzich wel gaaf). Kwestie van afstandsbus omdraaien (niet dat het dan helemaal weg hoeft te zijn, als ie uberhaupt al afstandsbussen heeft).

Lijkt mij simpel gevalletje van achterwiel dat knoert-scheef gemonteerd zit. :Y

Vandaar ook dat de uitlaten en de rest vd motor scheef tov de rijrichting staan. ;)

zoiets
full

Terug
Bovenaan Onderaan