Wijziging reglementen MotoGp nu 130 Db!!

jaccobird

MF veteraan
26 jun 2002
1.150
135
Wat vinden jullie van de wijziging in de MotoGp regeltjes voor 2003, en dan met name de verhoogde toegestane geluids norm die nu naar 130 Db gaat??

Persoonlijk ben ik 200% voor zeker nadat vorigjaar het me toch wat tegenviel met die viertakten, de Aprilia en de Suzuki vond ik nog wel aardig maar ook al niet echt spectaculair.

Het is zoiezo vreemd dat in de F1 niet met dempers wordt gereden en in de motorsport wel...

Ik kan haast niet wachten om de nieuwe 2003 te horen, het geeft al wel aardige plaatjes nu er op diverse Racers geen dempers meer zitten.

Aprilia;
Aprilia.jpg


Suzuki;
Suzuki.jpg


Yamaha;
Yamaha.jpg
 
ziet er :9~ uit, zal wel lekker klinken ja!
Bij F1 is het juist ook zo vet als je langs het rechte stuk staat je hele maaginhoud eruit gebonjourd wordt door de sound :}
 
Sorry dom dom die duc vergeten, wel jammer dat ze voorlopig met de "screamer" gaan rijden omdat de twinpulse uitvoering oa de versellings bakken wel heel snel sloopt...
 
Sorry dom dom die duc vergeten, wel jammer dat ze voorlopig met de "screamer" gaan rijden omdat de twinpulse uitvoering oa de versellings bakken wel heel snel sloopt...

Klopt, die V-twin ontstekings volgorde beukte iets te hard op de bak... :9 Wel gaan ze de twin-pulse verder onwikkelen omdat ie een vloeiender motorkarakter heeft... Wel te hopen dat het ook wat wordt, want er gaat nix boven desmo-twin geblaf...
 
WHOOOO die Aprilia :}

Dat ze op motogp.com nu niet ff een filmpie zetten met de cube zonder demper, dan klinkt ie vast nog mooier dan ie al deed :9~

Waar heb je die plaatjes trouwes vandaan jaccobird?
 
Ik was op donderdag in Philip island en ik zag en hoorde de hondas van Rossi,
Hayden,Tamada en Itoh. Het geluid was mooier dan als in de GP vorig October.
Maar ik vond de Ducatis nog mooier toen ik ze hoorde eind decemder hier, en de twin puls was een echte Ducati. Nicky hayden was nog niet zo snel als Rossi maar ik geloof dat hij wel goed reed. hij deed een paar ronden achter rossi en con hem best bijblijven Ik had ook een mooie dag naar philip island rijden op de BMW
en Motogp motors zien.
 
Ik was op donderdag in Philip island en ik zag en hoorde de hondas van Rossi,
Hayden,Tamada en Itoh. Het geluid was mooier dan als in de GP vorig October.
Maar ik vond de Ducatis nog mooier toen ik ze hoorde eind decemder hier, en de twin puls was een echte Ducati. Nicky hayden was nog niet zo snel als Rossi maar ik geloof dat hij wel goed reed. hij deed een paar ronden achter rossi en con hem best bijblijven Ik had ook een mooie dag naar philip island rijden op de BMW
en Motogp motors zien.

Sow lache :)
 
Maar het mooiste geluid blijft toch wel bij de Aprilia RS Cube, damn... van dat geluid kan je bijna klaarkomen........ :+ :+ :P
 
Vind opzich 130db wel superveel (moet haast wel met geluid bescherming @tt lopen anders word je echt gek)

Als motor idioot is het natuurlijk wel vet maar kan me voorstellen dat er gezeik van komt
 
De TT is een zogenaamd 'A' evenement (net als de WSB), en dan mogen ze zoveel herrie maken als ze maar willen. Het gaat meer om de ONK wedstrijden, want dan hebben ze geluidslimieten...
 
Maar mogen ze dan bij het testen niet 130 Db maken??
want als ik een plaatje van racesport.nl zie waar Colin Edwards op Mugello test...
1794.jpg

...dan zit daar dus wel een demper op.
Of is dut gewoon een oud plaatje?? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan