Wil mijn man zien over te halen

J.W.

MF'er
7 apr 2003
68
0
Werkendam
Ik lees wel eens dat sommige vrouwen moeite hebben met het motorrijden van hun man maar bij mij is het net andersom. Mijn man moet (nog) niets hebben van het feit dat ik motor wil rijden en hij wil zelf ook niet gaan rijden :?

Op 11 juni moet ik examen doen en wanneer ik slaag wil ik snel een motor aanschaffen :]

Nu is mijn hoop dat wanneer er bij ons een motor op het pad staat, hij de verleiding niet kan weerstaan en ook voor z'n rbw gaat. Hij heeft wel eens een keertje motor gereden en vond dat toen wel okee. Ik word er geen wijs uit wat nu zijn bezwaren zijn: de veiligheid, de kosten, zijn leeftijd (47) ?

Misschien dat een proefles hem over de streep kan trekken. Nog tips ?
 
Ik zou gaan voor de proefles. Ik vondt toendertijd motors al geweldig maar na 1 les was ik meteen verkocht. Denk dat je dat wel kan proberen :)
 
Wanneer jij je rijbewijs hebt, huur een motor en ga cruisen door de omgeving. Woudrichem, Rijswijk, Biesbos.
Ik woon in Gorinchem en heb zo mijn vrouw meegenomen. Werkt!
 
Wanneer jij je rijbewijs hebt, huur een motor en ga cruisen door de omgeving. Woudrichem, Rijswijk, Biesbos.
Ik woon in Gorinchem en heb zo mijn vrouw meegenomen. Werkt!

Dan moet ie wel achterop stappen en of ie dat zal doen :?
 
nou, ik weet niet of een proefles zal helpen. ik heb vorig jaar samen met mn vriendje 't rijbewijs gehaald, vol goede moed allebei een motor bij de deur, ik rij elke dag, 'k ben er helemaal vol van, maar hij rijd misschien 1* in de twee weken. hij vind 't raar dat ik minder uitga en dat geld opzij leg voor een lekkere brommert.
gelukkig heeft iedereen andere interesses, maar samen genieten van een motor was wel leuker geweest.. '(
 
Leeftijd moet geen probleem zijn, mijn pa was 55 toen ie zijn motor rijbewijs haald. Trouwens inderdaad een sjoppert geworden.
Mijn moeder en Ik zijn tegelijker tijd begonnen zei was toen 46 of 47. Mijn pa vond het toen nog nix, dure hobby enzo bla bla. Toen we allebei een motor hadden en wel eens samen gingen toeren, wel kicke hoor, begon het toch te kriebelen bij mijn pa. Is toen ook maar eens gaan lessen en is in 1x geslaagd. Heeft toen direct een mooie Shadow 1100 gekocht :) kan ik ook af en toe eens op rijden.

Dus ik denk dat als jij eenmaal je motor hebt dat er waarschijnlijk bij hem ook wel iets begint te dagen van hey dat is misschien ook wel wat voor mij.

succes iig.
 
Toen ik 2,5 jaar geleden met mijn motorrijbewijs bezig was is mijn schoonvader (50) door mijn enthousiasme ook begonnen en hij heeft het ook gehaald. En hij vindt het super. Hij mag zelfs af en toe op mijn motor rijden ;) Waarschijnlijk gaat hij binnenkort ook zelf een motor kopen (wil graag een goldwing, dat heb je op die leeftijd he :+ )
 
Ik weet het! Koop/huur een motor en laat je ophalen door een paar jonge forummers. Blijf vervolgens de hele dag weg en kom 's avonds moe maar voldaan thuis. Ga meteen door naar bed en zegt dat je het morgen allemaal wel zult vertellen omdat je nu te moe bent.

Wedden dat'ie de volgende keer meegaat!

Laat je dan ophalen door een paar vrouwelijke forummers is ook wel leuk voor hem.

Succes
 
Als het je gelukt is om je man aan het rijden te krijgen geef dan effe een seintje.

Ik probeer al 2,5 jaar mijn vader op een motor te krijgen, maar hij verrot het om zijn rijbewijs te gaan halen.

Ik heb al een mooie motorjas voor hem gekocht, ik heb hem al toegezegd dat hij mij choppert krijgt zodra hij zijn rbw heeft en ik heb hem al achterna gezeten met een honkbalknuppel met spijkers erin, maar hij verdomd het om te gaan lessen.

Hij vindt het wel leuk en hij wil het volgens mij wel, maar iets zegt me dat hij ergens in die grijze massa tussen zijn oren het stompzinnige idee heeft dat hij te oud is om nog te leren motorrijden. Hij is 53 jaar en heeft een stiekumme lust naar snelheid.
 
He Tommy? Dat kunnen wij toch alleen wel af???? :9

Ben gisteren terug gekomen en kan nu weer iedere dag rijden, roep maar een tijd en datum!

Greetings,

Robert.
 
Naar de leeftijd moet je niet kijken, in de vriendengroep waarmee ik rijd zit een persoon van 74 jaar. Ik weet wel niet hoelang hij al :] , maar ik kan je verzekeren dat hij nog perfect met het verkeer meekan. Straffer nog, hij wil een nieuwe motor kopen want hij vindt zijn huidige nogal aan de tamme kant :X (Ps: ook chopper rijder)
 
hoor ik jullie nou zeggen (lees ik jullie nou schrijven) dat choppers voor ouwe 'mensen' zijn ??

Kom nou mensen, zat oudere jongeren die op racers, naked's of wat dan ook rijden.
En zat jongeren die op choppers en cruisers rijden...
 
Misschien inderdaad een idee om hem te verrassen met een proefles.
Is ie toevallig binnenkort jarig...??

Hoop voor jou dat je slaag...
En wie weet kan je hem wel lekker maken als jij straks je brommert voor de deur heb staan.

Suc6 ermee...
Laat nog maar een keer weten of je suc6 geboekt heb met hem.
En natuurlijk of je je rijbewijs gehaald hebt.


ennuh leeftijd.... gewoon onzin het zijn maar getallen....
een collegaatje van mij haar vader was altijd druk met zijn zaak. hij zei, als ik 60 ben dan stop ik met werken en ga ik mijn motorrijbewijs halen.
dat heeft ie dus gedaan... haalde het in 1 keer en kocht een vette racer, geheel in style met een pak en knee-sliders... dus leeftijd.... onzin !!!
 
Tja als je man er echt niks om geeft blijft het natuurlijk moeilijk. Ik ben met motors opgegroeid en heb dan ook vanzelfsprekend mijn rijbewijs gehaald. Mijn man vond het in het begin ook niks maar heeft na een aantal jaar wel zijn rijbewijs gehaald en een motor gekocht. Maar toen mijn zoontje is geboren heb ik zelf niet veel meer gereden en bij mijn man is het motorrijden helemaal minder geworden. Nu mijn zoon al weer 6 is ben ik weer meer gaan rijden en ik vind het zalig. Baal nu soms als ik niet kan rijden. Mijn man is nog steeds niet een echte motorrijder, heeft zijn motor ook niet meer en ook ik vind dat wel jammer. Het is veel leuker als je die hobby met je man kan delen en nu rijd ik dan ook eigenlijk altijd alleen en mis ik wel is een kameraadje.
Dus als het er echt niet in zit, krijg je het er ook niet in denk ik.

Maar ik wens je succes met het proberen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan