Ik heb op alle voorgenoemde motoren gereden en een Hawk adviseren als zijnde een goed alternatief voor een NortonEen Hawk is wel een stuk leuker dan een futloze NTV maar verder is het niks bijzonders met standaard vering die je het beste meteen in de prullebak
kan mikken,en stijl en kracht heeft zo,n ding niet,maar als je maar een laag budget heb wel het overwegen waard als je een nette kan vinden.Wil je echt een goed sturende motorfiets met veel koppel en stijl en kracht is een Ducati Monster een veel betere keuze.
Ik heb zomaar een donkerbruin vermoeden dat ik deze Bertus ken van een paar andere forums. De Norton ken ik ook en dat is een heel apart gevoel, wat je niet bij andere motoren krijgt.
Dat wil niet zeggen dat er geen andere motoren zijn met hun eigen heerlijkheden. Ik heb de Supermagna even moeten ontdekken, het duurt even voor je hem goed doorhebt, maar ik mag hem wel met zijn ruim 80 pk en zijn brede powerband. Stuurt totaal anders dan de Commando, maar heeft ook zijn charme.
Dus als je eens in de buurt bent Bertus, stap op de SM en kijk wat je er van vindt.
Tja, een Duc Monster is ook niet echt te vergelijken met een Norton...
Hawkjes zijn standaard behoorlijk tam maar de luchtfilter en uitlaat vervangen en daarop afstellen doet echt een boel. Vering had ik ook al genoemd. Stijl is behoorlijk subjectief, vind zelf een Hawk mooier dan een Monster gewoon door z'n eenvoud qua design. Een Duc Monster zal ongetwijfeld wel beter zijn op alle fronten maar de vraag is of TS dat ook wil, een Hawk heeft zijn tekortkomingen en heeft daarom ook zijn charme. Als je van een oldtimer afkomt is een Monster misschien wel te goed en dus saai ondanks meer peekaaaaa.
TS kan hier ook maar op één manier achter komen en dat is zoals gewoonlijk proefrijden.
Ik zou zeggen ,koop een mooie BMW R 1100 S. Mooie toer sport motor . Laag in onderhouds kosten en zeer solide.
Yamaha bt 1100 bulldog
blijkbaar heb je daar nog niet op geredenNiet echt een gooi en smijtfiets zoals de topicstarter zoekt met zijn 230kg drooggewicht.
RG-gamma schreef op 09 april 2018 @ 14:34iet echt een gooi en smijtfiets zoals de topicstarter zoekt met zijn 230kg drooggewicht.
blijkbaar heb je daar nog niet op gereden
Inderdaad, blijkt uit de reactie, nog nooit op gereden. Goede gooi en smijtfiets.
stuurt en remt beter dan een hawk. De geometrie en ergonomie klopt van zo'n ding.Toch wel, meerdere keren,prima motor maar gewoon geen lichtgewicht.
stuurt en remt beter dan een hawk. De geometrie en ergonomie klopt van zo'n ding.