Wildkamperen in Europa, ervaringen en tips

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Goedemiddag iedereen,

Ik vroeg me af of er mensen hier zijn recentelijk zijn wezen wildkamperen met een tweewieler in (West) Europa.
Zo ja, wat zijn je ervaringen en welke tips zou je een wildkampeermaagd en beginners willen meegeven afgezien van kreten als 'niet doen', 'af te raden' etc :]

Zat van de week onderstaande filmpje te kijken en mijn geromantiseerde beeld van wildkamperen komt redelijk overeen met wat ik hier zie.
Echter is wildkamperen in deze regio van de wereld verboden en ik kan me voorstellen dat het doorgaans niet zo rooskleurig is als men in het filmpje doet vermoeden.
Ik hoor graag jullie ervaringen!


 
In NL en België zou ik het niet zo snel doen, zeker niet met de motor omdat je daarmee sowieso al bijna geen bosgebied in mag en dus erg opvalt. Buiten de Benelux is het wel mogelijk, zolang je je maar gedraagt. Wacht tot het einde van de dag als de zon onder begint te gaan, en vertrek in de ochtend weer op tijd. De kans dat je dan mensen tegenkomt is klein. Vanzelfsprekend, maar laat geen afval achter, stook geen vuur, maar probeer er voor te zorgen dat als je vertrekt het eigenlijk niet zichtbaar is dat je er bent geweest. En mocht je toch gepakt worden, onderga het en accepteer de eventuele boete. Je weet dat het niet mag, dus respecteer de gene die ervoor is aangenomen om dat te handhaven.

Als ik de regelgeving in België een beetje ken, dan zijn die gasten uit het filmpje heel erg goed weggekomen, want daar zijn ze doorgaans niet zo coulant en zijn de boetes echt niet grappig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan