Wimoto Supermono

Leuk project hoor!

Betreffende het snijwerk, viel daar niet veel meer te zetten? Scheelt in laswerk met nadelige gevolgen van lassen e.d.

Ben je niet bang voor vermoeiing in het gebied waar de buizen overgaan in snijwerk? Kan niet zien wat er achter aan constructie zit. Mijn gevoel zegt dat zon éénpitter wel redelijk vibreert.

He kn3rf,

Je gevoel klopt helemaal, 1 pitter trilt idd heel erg. Qua vermoeiing zou het volgens de FEM berekening goed moeten gaan. En uit ervaring met de Novabike, waar ik het frame minder solide gebouwd had, heb ik er wel vertrouwen in. Het frame van de novabike houdt het al 3 seizoenen vol zonder scheurtjes of breuken aan het frame!
 
En ook nog een paar foto's















Het frame past lekker om het blok heen. Maar wel zo dat het blok er recht naar beneden uit kan. En dat de kopppelings deksel er af gehaald kan worden zonder dat het hele blok eruit hoeft.
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig!

Geen open balhoofd voor een RamAir?

Greetz, Q

Nee Ram air heeft alleen zin als je airbox design hier ook op aangepast is. En bij Nova was dat niet echt zo, waardoor het wel wat effect heeft maar naar mijn idee niet genoeg om een dergelijke balhoofd constructie te maken. Bij deze mono gaat de lucht slurf onder de onderste kroonplaat door, hier heb ik ruimte genoeg.
 
www.facebook.com/pages/WIMOTO-Custom-Bike-Design/449576448451409
 
Zo dan ik zag dat mijn laatste inlog november 2013 was....schaam ;( . Maar ik heb inderdaad wel het een en ander op Facebook bijgehouden. Ik zal vanaf nu hier ook weer actiever zijn! vanaf 1 November namelijk Fulltime Wimoto...!!
full
 
Misschien heb je m wel gezien op de motorbeurs afgelopen jaar? En hij stond ook in motormagazine! *D Vond ik zelf wel heel gaaf!! *O*

Ik zal nog even wat proces foto's laten zien!
zoals al gezegd eerst ontwerpen in 3D.
full
 
Ik zag dat ik foto's gepost had dat het frame net klaar was.... dus dan nu maar vanaf dat moment....
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan