Windscherm Yamaha diversion

Familymen

Rookie
17 sep 2009
12
0
Hoi allemaal,

Ben nog maar een beginnend rijder en heb enorm veel last van de windstoten wanneer ik op de autoweg rijd. Als ik mijn zithouding een beetje verander is het beter maar zo kun je dan weer geen uur rijden of je bent kreupel in uw rug. Iemand een oplossing hiervoor? Heb een yamaha diversion 600cc van 2002.

Thanks
Familymen
 
lekker toch,motorrijden!!
bedoel je de windklappen op je lichaam of tegen de motorfiets?[welk type ?diversion S,met kuip?]
 
lekker toch,motorrijden!!
bedoel je de windklappen op je lichaam of tegen de motorfiets?[welk type ?diversion S,met kuip?]

Yep dat bedoel ik de windklappen tegen je lichaam, is diversion S maar zonder onderkuip met open motorblok.
 
vlgs.mij ontkom je daar met dit weer niet aan,kan zijn dat je extra belast wordt door de turbulentie van de kuip.bovendien moet je je niet vergissen wat een wind die motor vangt met kuip.
dus ga je er bv.een hoger scherm opzetten,dan zul je alleen de rijeigenschappen en het comfort benadelen.
heb zelf een div.600S als woon werk schip,en een vfr voor "net ",maar ook ik zwalk alle kanten op met deze harde wind,ook omdat je niet rustig aan het stuur hangt.
je moet er mee leren leven denk ik,en het hoort er een beetje bij natuurlijk,het " buiten gevoel"op de motor! :]
 
Laatst bewerkt:
Het windklappen vangen hangt ook een beetje van je positie op de weg tov je voorliggers af.
Kan zijn dat als je op 20m van een vrachtwagen rijdt op de snelweg (das te dicht) dat je net in het wak van zijn zog zit en je als het ware in een windstil gebied rijdt. Maar als je op 40m afstand rijdt dat je dan net daar zit waar alle turbulente windstromen achter de vrachtwagen samenkomen en je constant oplawaaien krijgt. Rij je op 60 meter dan heb je van niets geen last meer ...

Experimenteren met afstand houden !

Het is heel normaal dat je wind vangt, ook met een half gekuipte als een div. Daar gaat een hoger windscherm niet veel aan veranderen.
Wat wel soms helpt is je kledij wat strakker spannen. Flapperjassen zijn nefast voor de "windklappen"
 
Terug
Bovenaan Onderaan