Wingske meld zich aan.

Wingske

MF'er
18 jan 2023
221
357
Stabroek
Ben een motorrijder in hart en nieren en zo tijdens het surfen op het wereldwijdeweb terecht gekomen op dit forum.
Ik ben een 56 jarige motorrijder uit Stabroek nabij de Nederlandse grens die dit jaar het feestje van 43 jaar gemotoriseerd onderweg zijnde kan vieren.
Als zoon van een motard het virus dus met de paplepel binnen gekregen en op mijn 13de mijn eerste minibrommertje (snorfiets) gekregen van mijn vader.
Mijn eerste schakelbrommer was een Kreidler uit 1961 het welbekende "ei"tankje dat ik later bekeken helaas sloopte tot op het blote frame, man wat heeft die geleden maar was zelfs nadat het frame brak nog niet aan het einde van z'n kunnen want het blokje deed later nog dienst op een gocart. Eerste legale kilometers deed ik op een Kreidler Mustang Cross. Na enkele kat en muis spelletjes met de arm der wet, die ik trouwens altijd won, ;-) werd de schakelbrommer ingeruild op een Yamaha Sting (die liep volgens mijn vader niet zo snel) maar was met zijn toen 75 km/u ook al vlug weer illegaal onderweg. Op mijn 18de mijn rijbewijs gehaald voor de auto en zoals het destijds ging mocht ik dankzij dat papiertje ook met de motor de baan op. Eerst met de moto's van mijn vader maar na enkele jaren met mijn allereerste eigen moto, een Honda GL 500 Silverwing. Nadat ik deze tegen licht illegale snelheid in de flank van een Opel Rekord parkeerde kwam er een Jawa zijspan, een 350cc tweetakt! Er was immers ondertussen ook een babywingske in het gezin gearriveerd en zo konden we toch nog samen de baan op. Dit bleek toch niet de oplossing te zijn want het motorgevoel was totaal weg. Een Suzuki Marauder VZ800 kwam in de plaats, gevolgd door een Suzuki GSX750F, en Yamaha YZF 750, een BMW F650 Funduro, een BMW R 1200 RT en dan... de moto waar ik een testrit mee deed na mijn ongeval met de Silverwing en er destijds smoorverliefd op was geworden maar er door allerlei redenen nog nooit was gekomen een Honda Goldwing GL 1500 uit 1988. Dat was thuiskomen de moto voelde als op maat gemaakt en zou nooit meer weggaan. De Goldwingmicrobe sloeg toe! Nadien volgde een GL 1500 SE uit '95 die na een noodlottig ongeval waarbij twee vrienden van ons het leven lieten total loss werd verklaard en welke ik weer volledig zou opbouwen als eerbetoon aan hun. Toen kwam er op FB een grijze GL 1100 Aspencade uit '83 op de proppen. Er kwam nog een GL 1200 SE-i uit '86 er kwam nog een GL 1100 Interstate uit '82 met kuipschade die ik ombouwde naar Std uitvoering. Een GL 1000 K3 was de volgende in het rijtje. Een GL 1200 Ltd uit '85 maakte het 1200 injectiegevoede plaatje kompleet. Tussen dit alles door deed ik nog een volledig restauratie van een GL 1000 Ltd uit '76 welke ondertussen ook weer rijvaardig is. Het vrouwtje kreeg het virus eveneens en maakt nu de wegen onveilig op een GL 1500 SE Lehmantrike en tussendoor kwam ik na lang zoeken ook nog een oude jongensdroom een Honda CBX 1000 op het spoor die al jaren op mijn wishlist stond. De GL 1500 SE bereikte ondertussen de kaap van 200.000km en stilletjesaan werd er uigekeken naar opvolging. Een proefrit met het 2018 model van de GL 1800 bracht geen voldoening en de zoektocht werd toegespitst op zijn voorloper de SC68 of het GL 1800 model vanaf 2012. Deze werd gevonden bij Fuchs in Duitsland en had amper 8600km op de teller. Hiermee reden we al gans Europa rond en is nu de reisbuffel. De werkbuffel is een Honda ST 1300 die de dagelijkse woon-werkkilometers volmaakt en zo hebben we in de vrije tijd altijd wel iets te repareren of te poetsen.. Voila hier mijn iets uit de hand gelopen voorstelling maar zo heb je wat te lezen natuurlijk. hahaha
 

Bijlagen

  • Goldwing collage.jpg
    Goldwing collage.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 22
  • My GL 1000 collage.jpg
    My GL 1000 collage.jpg
    160,4 KB · Weergaven: 25
Fuchs heeft idd hele mooie brommers staan, ik probeer er elk jaar wel even langs te gaan (ook voor het eet-tentje :) ).
Welkom hier
 
Welkom hier! En bedankt voor je uitgebreide voorstelling ook. 👍
Net als jij hebben er meer op MF zo een grote historie qua motoren gehad, ook ik.

Veel plezier met het lezen van de vele topic's hier.
 
Ik zie dat jou hart bij de goldwing ligt. Ik vind alleen de eerste uitvoering mooi.
Maar dat is persoonlijk. Wij kwamen ook eens een goldwing rijder tegen. Die man had jaren HD gereden. Maar dat ging niet meer. Dus gestopt met motor rijden. Tot dat 7 jaar later een vriend een goldwing had gekocht en hij vond: het ziet er niet uit, maar ik kan weer rijden en was er blij mee.
Ik zag jou foto's met de tent ook al voorbij komen. Veel plezier hier. 8-)
 
Ik heb het hele gamma in de garage Rob. Maar met de naked's is het motorrijdersgevoel wel het meest aanwezig idd.
Bij de droge, warmere dagen vertoef ik ook het liefst op deze. Bij een 35-40.000km/jaar en vele buitenlandse reizen is het echter soms ook leuk om in de etalage te zitten. 😇
 

Bijlagen

  • GL 1000 K3 antitankkanaal 2.jpg
    GL 1000 K3 antitankkanaal 2.jpg
    168,5 KB · Weergaven: 14
  • In volle glorie..jpg
    In volle glorie..jpg
    22,6 KB · Weergaven: 11
  • Fortenritje 06 01 2023 a.jpg
    Fortenritje 06 01 2023 a.jpg
    163,9 KB · Weergaven: 14
  • Noorwegen 2021.jpg
    Noorwegen 2021.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 11
Die CBX1000 zijn "slechte" motoren, leuk dat die op je wishlist stond en hebt gehad.

Om je van je probleem met het eigenaarschap te verhelpen m.b.t. de CBX1000, help ik je omdat ik zo'n goed hart heb er graag vanaf voor een zeer gereduceerd prijsje... O-)

:+
(clown gezichtje is sarcasme, maar het aanbod geldt wel. ;) )
 
Die CBX1000 zijn "slechte" motoren, leuk dat die op je wishlist stond en hebt gehad.

Om je van je probleem met het eigenaarschap te verhelpen m.b.t. de CBX1000, help ik je omdat ik zo'n goed hart heb er graag vanaf voor een zeer gereduceerd prijsje... O-)

:+
(clown gezichtje is sarcasme, maar het aanbod geldt wel. ;) )
Nice try maar ik ga nog trachten om die "slechte" moto zelf wat te verbeteren. 😉
Dan hoef ik m'n prijs achteraf niet zo fel te reduceren. 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan