man with helmet
MF'er
hey,
ik rijdt graag met de motor (bmw r1100r uit '96) en wil dit in de winter op droge dagen blijven doen.
nu echter ben ik een luxe paardje, en kom ik enkel van stal als de omstandigheden goed genoeg zijn, met de motor gaan werken doe ik niet, (is slechts 3km door antwerpen centrum op de fiets) in de zomer neem ik als ik alleen weg ben de motor, in de winter kan ik gemakkelijk de auto nemen.
dus ik gok dat in de winter de motor wel eens een dikke week stil kan blijven staan in de niet verwarmde garagebox.
wat is dan wijsheid?
- onderhoud voor of na wegzetten?
- batterij eruit halen (is beetje geprutst), druppellader, bij goed weer terug erin en rijden
- batterij laten zitten en eventueel aan auto of battery-booster koppelen moest hij niet starten?
hang je een batterij constant aan de druppellader of is 1 dag/week voldoende?
wat is een geschikte druppellader en wat kost dit? is een battery-booster schadelijk voor de batterij, want dit moet ik niet meer kopen? (helemaal plat zijn is sowieso schadelijk maar het is een nieuwe batterij sinds september en denk dat deze in principe wel een weekje koud moet kunnen trotseren)
is het een idee om een motor als het langer slecht weer is en ik haal de batterij er niet uit (te lui?) af en toe te starten maar er niet mee te rijden? ik heb opgevangen dat dit niet zo goed is voor de motor maar waarom juist is dit niet goed?
mvg
lander
ik rijdt graag met de motor (bmw r1100r uit '96) en wil dit in de winter op droge dagen blijven doen.
nu echter ben ik een luxe paardje, en kom ik enkel van stal als de omstandigheden goed genoeg zijn, met de motor gaan werken doe ik niet, (is slechts 3km door antwerpen centrum op de fiets) in de zomer neem ik als ik alleen weg ben de motor, in de winter kan ik gemakkelijk de auto nemen.
dus ik gok dat in de winter de motor wel eens een dikke week stil kan blijven staan in de niet verwarmde garagebox.
wat is dan wijsheid?
- onderhoud voor of na wegzetten?
- batterij eruit halen (is beetje geprutst), druppellader, bij goed weer terug erin en rijden
- batterij laten zitten en eventueel aan auto of battery-booster koppelen moest hij niet starten?
hang je een batterij constant aan de druppellader of is 1 dag/week voldoende?
wat is een geschikte druppellader en wat kost dit? is een battery-booster schadelijk voor de batterij, want dit moet ik niet meer kopen? (helemaal plat zijn is sowieso schadelijk maar het is een nieuwe batterij sinds september en denk dat deze in principe wel een weekje koud moet kunnen trotseren)
is het een idee om een motor als het langer slecht weer is en ik haal de batterij er niet uit (te lui?) af en toe te starten maar er niet mee te rijden? ik heb opgevangen dat dit niet zo goed is voor de motor maar waarom juist is dit niet goed?
mvg
lander