Leuk als je geen andere hobbies hebt maar dit is dus zinloos. Als je je motor een paar maanden gaat stallen dan heeft een druppellader nut. Zo kan ik ook zeggen dat ik met mn R6 zelf 4 jaar 50.000 gereden heb zonder ooit aan een druppellader te hangen. En + 1 jaar bij de nieuwe eigenaar. Dan weet ik nog niet eens hoeveel jaar de vorige eigenaar ermee gereden heeft.Een nieuwe accu erin zou ik zelf doen als ik in jouw schoenen zou staan.
Sterker nog.......ik zet mijn motor elke keer na de rit aan de Optimate druppellader.
Heb een nette adapterstekker aan de accu gemaakt met een zekering ertussen die onder het kontje uitkomt.
Daarmee plug ik de Optimate druppellader na elke rit aan.
De meningen zullen verdeeld zijn, maar ik zweer erbij want de druppellader onderhoudt mijn accu en verlengt daarmee de levensduur.
Ik heb ooit een Honda Dylan motorscooter gehad en daarmee 50.000km gereden.
De originele accu plugde ik elke dag aan de Optimate druppellader en ik weet haast zeker te zeggen dat ik daarmee de levensduur van die accu met jaren verlengt heb.
Heb voor die motorscooter in elk geval nooit een andere accu hoeven kopen.
Even om een misverstand te voorkomen: ik heb het niet over een acculader ansich, maar over een Optimate druppellader die niet alleen de accu oplaadt maar ook onderhoudt door de accu tijdens het laadproces iets ontlaadt en daarna weer bijlaadt.
Dat vind een accu fijn, want dan krijgt ie het idee aan het werk te zijn.
Een accu gewoon stil laten staan gaat ie niet lekker vinden.
Vr Gr E
Denk dat je accu aan de poeder zit....
En doe je dat met je auto ook?Een nieuwe accu erin zou ik zelf doen als ik in jouw schoenen zou staan.
Sterker nog.......ik zet mijn motor elke keer na de rit aan de Optimate druppellader.
Heb een nette adapterstekker aan de accu gemaakt met een zekering ertussen die onder het kontje uitkomt.
Daarmee plug ik de Optimate druppellader na elke rit aan.
De meningen zullen verdeeld zijn, maar ik zweer erbij want de druppellader onderhoudt mijn accu en verlengt daarmee de levensduur.
Ik heb ooit een Honda Dylan motorscooter gehad en daarmee 50.000km gereden.
De originele accu plugde ik elke dag aan de Optimate druppellader en ik weet haast zeker te zeggen dat ik daarmee de levensduur van die accu met jaren verlengt heb.
Heb voor die motorscooter in elk geval nooit een andere accu hoeven kopen.
Even om een misverstand te voorkomen: ik heb het niet over een acculader ansich, maar over een Optimate druppellader die niet alleen de accu oplaadt maar ook onderhoudt door de accu tijdens het laadproces iets ontlaadt en daarna weer bijlaadt.
Dat vind een accu fijn, want dan krijgt ie het idee aan het werk te zijn.
Een accu gewoon stil laten staan gaat ie niet lekker vinden.
Vr Gr E
Een nieuwe accu erin zou ik zelf doen als ik in jouw schoenen zou staan.
Sterker nog.......ik zet mijn motor elke keer na de rit aan de Optimate druppellader.
Heb een nette adapterstekker aan de accu gemaakt met een zekering ertussen die onder het kontje uitkomt.
Daarmee plug ik de Optimate druppellader na elke rit aan.
De meningen zullen verdeeld zijn, maar ik zweer erbij want de druppellader onderhoudt mijn accu en verlengt daarmee de levensduur.
Ik heb ooit een Honda Dylan motorscooter gehad en daarmee 50.000km gereden.
De originele accu plugde ik elke dag aan de Optimate druppellader en ik weet haast zeker te zeggen dat ik daarmee de levensduur van die accu met jaren verlengt heb.
Heb voor die motorscooter in elk geval nooit een andere accu hoeven kopen.
Even om een misverstand te voorkomen: ik heb het niet over een acculader ansich, maar over een Optimate druppellader die niet alleen de accu oplaadt maar ook onderhoudt door de accu tijdens het laadproces iets ontlaadt en daarna weer bijlaadt.
Dat vind een accu fijn, want dan krijgt ie het idee aan het werk te zijn.
Een accu gewoon stil laten staan gaat ie niet lekker vinden.
Vr Gr E
zo aan de foto te zien zie ik niet dat de +pool getordeerd is ook wordt niet vermeld hoe oud de accu is vroeger had je dat veel bij auto,s die veel in de vochtigheid stonden ik maakte dan de accu polen en kabels schoon en smeerde er accupolen vet of zuurvrije vaseline op probleem opgelost is maar idee
gaat ie dan sneller?
Het is oxidatie.Ja die had ik ook al in gedachten.. Kwam ik zeg maar tegen. Maar die motor heeft eigenlijk vrijwel altijd binnen gestaan. (Ook te zien aan de staat van de rest van de motor) alleen ikzelf heb er een paar keer mee door de regen gereden, maar ook bij mij staat ie binnen. Kan natuurlijk altijd even kijken of schoonmaken + vaseline helpt.
Maar eerst die spanningsregelaar nameten.. Dat zal uitsluitsel geven of die accu een te hoge spanning heeft gehad en of het dus daraan ligt.