"Witte" benzine

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Normaal tank ik altijd 99+ bij jet (voorheen Seca)
nu heb ik vorige week bij een zgn. witte pomp getankt, ik stond op reserve en kwam niet direct wat anders tegen.
Nu vond ik in het begin al dat de motor niet zo soepel draaide, na een halve tank hield ie duidelijk in in hoge toeren, die push boven 10.000 toeren is weg.
Heb nu met een halve tank gaan bij tanken maar heb nog steeds het gevoel dat ie niet lekker draait, mijn vrijloop gaat een 200 toeren op en neer.
Gaat dit over of is er vervuiling in mijn filter en/of carburators??
Ga nu morgen mijn tank maar eens helemaal leegrijden en hoop dat het daarmee gedaan is.
 
had een tijdje geleden ook last met slechte brandstof.
heb een vtr 1000f en die ging wel eens rot lopen.
werd toen geadviseerd door een engelsman om eens cleaner globe te proberen

Dit is een brandstof toevoeging die echt geen rochel kost.
moest er werkelijk maar een half dopje van gebruiken per tank beurt
en voila hij liep weer als een zonnetje.
het maakt je brandstof sysyteem schoon en helpt brandstof efficienter te laten ontbranden en het moest meer vermogen geven en zuiniger lopen.

ik nieuwsgierig en liet een race team hun fiets op de testbank zetten een keer met en zonder de toevoeging.
resultaat op een gsx1000r +6 PK erbij aan t achterwiel.

sprak deze man pas weer en hij is nu bezig om renault 35 vrachtwagens te laten testen en nu zitten ze met dit goedje op een 12% brandstof besparing gemiddeld.
hij liet mij later fotos zien van een dieseltrein met en zonder cleaner globe die beide 500.000 km hadden gelopen.vervolgens blok strippen en kijken wat het spul had gedaan.
resultaat met cg-7 was het blok brandschoon en geen spatje aanslag en die trein zonder was smerig en verkoekt in t blok.

een flesje kostte mij 45 euro en dit is goed voor 4000 liter brandstof.



Je kan het nog sterker vertellen maar dan moet je gaan liegen zeker?
 
had een tijdje geleden ook last met slechte brandstof.
heb een vtr 1000f en die ging wel eens rot lopen.
werd toen geadviseerd door een engelsman om eens cleaner globe te proberen

Dit is een brandstof toevoeging die echt geen rochel kost.
moest er werkelijk maar een half dopje van gebruiken per tank beurt
en voila hij liep weer als een zonnetje.
het maakt je brandstof sysyteem schoon en helpt brandstof efficienter te laten ontbranden en het moest meer vermogen geven en zuiniger lopen.

ik nieuwsgierig en liet een race team hun fiets op de testbank zetten een keer met en zonder de toevoeging.
resultaat op een gsx1000r +6 PK erbij aan t achterwiel.

sprak deze man pas weer en hij is nu bezig om renault 35 vrachtwagens te laten testen en nu zitten ze met dit goedje op een 12% brandstof besparing gemiddeld.
hij liet mij later fotos zien van een dieseltrein met en zonder cleaner globe die beide 500.000 km hadden gelopen.vervolgens blok strippen en kijken wat het spul had gedaan.
resultaat met cg-7 was het blok brandschoon en geen spatje aanslag en die trein zonder was smerig en verkoekt in t blok.

een flesje kostte mij 45 euro en dit is goed voor 4000 liter brandstof.

waar werk jij :?






Je kan het nog sterker vertellen maar dan moet je gaan liegen zeker?
:+ , :} :}
 
Laatst bewerkt:
Witte benzine en 'B' merken maken vaak gebruik van het product van de 'A' merken. Echter, in veel gevallen gaat het dan om oudere voorraden (niet altijd).
Zou er echt iets bestaan als "oude voorraden" van een product dat relatief schaars is, continue behoeft aan is, weinig marge op zit en duur is om op te slaan en te distribueren? En zo ja, komt dat zo regelmatig voor dat ze daarmee constante aanvoer hebben om een apart verkoopkanaal mee in de lucht te houden?

Antwoord kan best "ja" zijn, maar ik vraag het me gewoon af.

Ik heb ook wel es een slecht tank benzine getroffen (veel vuil in, gelijk problemen met de carbs omdat ik nog geen filters gebruikte), maar dat was een Texaco station in een klein dorp in Limburg. Niet dat Texaco slecht is, maar je kan gewoon pech hebben met onderhoud van de tankinstallaties en dergelijke.

Ik tank altijd bij de supermarkt (in UK, heb je dat ook in Nederland inmiddels?), paar pennies goedkoper en aanvoer komt gewoon van de dichtstbijzijnde distributie punt. Zij verkopen zo enorm veel dat ze domweg niet op zoek kunnen gaan naar dubieuze partijen brandstof. De grote merken "helpen" elkaar hier aan hun benzine: Een afgelegen Shell tankstation kan best BP of Texaco benzine leveren als die b.v. een distributie-punt hebben dat veel dichter bij ligt dan dat van Shell zelf. Maar goed ook, anders zouden de wegen bomvol met tankwagens zitten :P
Nederland is kleiner, maar dat zal ongetwijfeld ook daar voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan