wobbel

Het is inderdaad een feit dat ieder jaar tussen de 8 en 15 doden vallen!
Over gewonden en motorschroot nog maar niet gesproken!
Het zijn inderdaad voor 95% bezoekers die bij deze ongevallen betrokken
zijn.
Laat je hierdoor echter niet afschrikken. De meeste ongelukken gebeuren
door gewoon lomp rijgedrag, zoals inhalen in onoverzichtelijke bochten
(auto van de andere kant.........BAM)
Het blijkt ook dat heel veel motorijders bij een schrikreactie de rechtse
zijde van de weg kiezen, met ook weer de meest verschrikkelijke gevolgen.
Gewoon je koppie er bij houden, dan kun je dus buiten de bebouwde kom
de politie met 200 voorbij!! Das lache!
Het mooiste is nog de MAD Sunday, Het gedeelte van het cicuit in de bergen is dan eenrichtingverkeer, en open voor het publiek.
Dan kun je dus echt ongegeneerd knallen zonder bang te zijn voor tegen
liggers!
Er is in twee weken, rondom de gebruikelijke races, alles te zien wat maar met motorsport te maken heeft, cross, dragraces, stuntriders,
minimotorraces, karts, enz enz.
Van verveling is dus geen sprake
Groetjeszzzzzzzz........
 
Als je volgend jaar juni wilt gaan zul je als de donder bootkaarten
bij steampackart moeten bestellen, want anders ben je te laat, en
is alles uitverkocht!!
De meeste mensen kopen hun bootkaarten bij vertrek, het vorig jaar
om zeker te zijn van kaarten.
Groetjesszzzzzzzzz......
 
Klopt, maar hij kon meer dan alleen autorijden (zoals ook Graham Hill en Damon Hill bijvoorbeeld).

Mario en ik hebben een ' voorgeschiedenis ' in een Grand Prix Legends league en in dat spel zit Surtees ook. Vandaar. :)
 
John Surtees is de enige man ooit die wereldkampioen werd op 2 (7 maal ?) en op 4 wielen (F1).

Ik heb nog een video over hem van ongeveer anderhalf uur. Heel interessant en zeker ook voor de motorsportliefhebbers.
 
Ja lekker jongens, had daar ff een paar dagen eerder mee gekomen. Dat was 1 van de vragen in de PubQiuz op de trouwerij van een Engelse maat van me. Wizzik dus niet '( . Wel Joey Dunlop :} : 26 maal 1-ste :} , lengte circuit: ook goed!
Ik ben naar de dragraces geweest op het vliegveld van Jurby ( logerend in een hotel in Douglas ) en heb dus meerdere malen dat stuk van het circuit gereden ( door de bergen ), met de richting mee en tegen de richting in. WAAAAANZINNIG om dat te doen. Ook het hele circuit gereden met de richting mee, makkelijker vanwege de aanwijzingen op de borden. Ik heb ook een certificaat dat ik het circuit heb gereden. Het motormuseum is ook een plek die je niet over mag slaan. Echt een aanrader dat Isle of Mann. Als motorrijder MOET je daar geweest zijn. :}

Enkele opvallende dingen: Allemaal motoren naast elkaar dwars over de stoep voor het hotel geparkeerd, niemand kon er meer langs. Komt er een oud mannetje aan, dus wij denken dat'ie gaat staan zeiken. Kijkt' ie naar de motoren en z'n commentaar? "That's some serious tackle you've got there boys!". Ik durf te wedden dat we hem in "zijn tijd" niet eens bij hadden kunnen houden op z'n Matchless!

Nog een: Sta ik op de boulevard in een souveniershop te praten met de eigenares ( zo'n 60 jaar ). Komen er een stel motoren met brullende uitlaten niet al te langzaam over de boulevard. We moesten ophouden met praten vanwege de herrie. Zijn die motoren voorbij, zegt ze: " Ah, good to hear the bikes again eh?".

Zoals ik al zei: Als je de kans krijgt, GAAAAAAAAN!!!!!
 
Lijkt me ook ontzettend gaaf, had er al over gelezen in motorbladen. Maar ja... je moet wel een jaar van te voren boeken, en dan nog hopen dat er nog plaats is.

Bovendien ben je langer aan het varen dan aan het rijden zo ongeveer... (hangt natuurlijk van de route af).

:r :r :r :r :r

zo ongeveer dan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan