WSBK Round 10 - Jerez, van der Mark kampioen!

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.961
12.404
track_circuit__JEREZ.jpg


Circuit Information:

Length:
4.423 Km
Pole position:
Right
Corners:
13
Introduction:
Circuito de Jerez
Carretera Jerez-Arcos, km 10 - Apdo de Correos 35
11592 Jerez de la Frontera (Cádiz) - Spain
Tel: + 34 956151100 | Fax +34 956151105
E-mail: info@circuitodejerez.com
Website: www.circuitodejerez.com
National federation:
Real Federación Motociclista Española
C/ General Pardiñas 71 - 1° 28006 Madrid - Spain
Tel: +34 915625342/3 | Fax: +34 915613507
Website: www.rfme.com
E-mail: rfme@rfme.com
How to arrive:
From Sevilla: take the A4, then proceed onto the E-5
to Cádiz, leave it at E-5/AP-4 exit to Autopista del Sur,
then take the A-382 towards Arcos and take the exit 3.
From Jerez: take the Motorway A-382 Jerez-Arcos-
Antequera for 6 km, then leave it at exit 3.
Airport:
Aeropuerto Internacional de Sevilla
(www.sevilla-airport.com – Tel: +34 954228901)
Distance from the circuit 95 km
Aeropuerto de Jerez (Tel: +34 956150000)
Distance from the circuit 18 km




WSBK records van vorige jaren, wie won er vorig jaar op dit circuit, is er vorig jaar überhaupt gereden hier? Geen idee, who cares.

Er is maar 1 vraag die telt: Schijft Michael van der Mark geschiedenis en wint hij als eerste Nederlander het WSS kampioenschap? Op zondag 7 september 2014 kan dit al gebeuren. Ik hoop zo dat dit ook gaat gebeuren, want wij zijn erbij! *O*
En zo niet, dan offeren we ons wel op en gaan we misschien ook naar Magny Cours :)

Ik zal als we terug komen in ieder geval een verslag doen van onze reis.
Hier alvast wat foto's van ons verblijf:
32774616.jpg

32903124.jpg
 
"De FIM en organisator Dorna laten weten dat de laatste ronde van het Wereldkampioenschap Superbikes definitief niet doorgaat. Omdat er voor de vervallen "Free State South African Round" geen vervangende wedstrijd komt, kan Michael van der Mark al bij de volgende ronde op 7 september in Jerez wereldkampioen Supersport 2014 kan worden. Op dit moment staat Van der Mark met zijn Honda CBR600RR namelijk 53 punten voor op zijn eerste concurrent Jules Cluzel (MV Agusta). Als Van der Mark na Jerez meer dan 50 punten verschil overhoudt, is de 21-jarige Schiedammer dan direct al wereldkampioen, ongeacht het rsultaat in de resterende races op Magny Cours (F) en Losail (Qatar)"

Michael_van_der_Mark_Pata_Honda_2014_Supersport_Ronald_TenKate.jpg


Bron: Wereldkampioenschap Van der Mark dichterbij
 
Huidige stand:

1. M. VD MARK HONDA 160
2. J. CLUZEL MV AGUSTA 107
3. F. MARINO KAWASAKI 93
4. K. SOFUOGLU KAWASAKI 83
5. L. ZANETTI HONDA 80
6. K. COGHLAN YAMAHA 77
 
Jammer dat de laatste race niet door gaat,ik zie immers graag zo veel mogelijk wedstrijden op dit niveau.
En van de Mark zou ook zonder problemen kampioen worden inclusief die afgeschafte race,hij is "gewoon" de beste WK Supersportrijder op deze planeet :Y
 
Jammer dat de laatste race niet door gaat,ik zie immers graag zo veel mogelijk wedstrijden op dit niveau.
En van de Mark zou ook zonder problemen kampioen worden inclusief die afgeschafte race,hij is "gewoon" de beste WK Supersportrijder op deze planeet :Y

:Y Eens. Ik weet ook niet waarom die race is afgeschaft. Maar als je dan toch de moeite neemt om er naar toe te gaan, dan mag het van mij ook daar beslist worden in dit geval. En dit geheel zonder eigenbelang O-)
 
:Y Eens. Ik weet ook niet waarom die race is afgeschaft. Maar als je dan toch de moeite neemt om er naar toe te gaan, dan mag het van mij ook daar beslist worden in dit geval. En dit geheel zonder eigenbelang O-)
Zeker en have fun in Spain,ik ben niet jaloers hoor :N
 
:Y Eens. Ik weet ook niet waarom die race is afgeschaft. Maar als je dan toch de moeite neemt om er naar toe te gaan, dan mag het van mij ook daar beslist worden in dit geval. En dit geheel zonder eigenbelang O-)
Zowel de Russische ronde als de Zuid-Afrikaanse ronde zijn afgeschaft dit jaar. De Russische ronde is vanwege politieke en "logistieke" problemen afgelast en de ronde in Zuid-Afrika gaat niet meer door omdat de hoofdsponsor van het circuit zich had teruggetrokken. Het circuit zelf heeft helaas niet de liquide middelen om het evenement te organiseren.

Jammer, want de race in Zuid-Afrika was van de hele WSBK/WSS kalender nu juist dé race waar ik dit seizoen het meest naar uitkeek. Ik vind Welkom een prachtig circuit.

Nog anderhalve week en dan zal Michael dus weer aan de bak moeten. Eindelijk. En hopelijk valt de beslissing daar voor jou, Peter! En voor ons, want ik drink er echt wel een glas champagne op als hij kampioen wordt. 8-)
 
Zowel de Russische ronde als de Zuid-Afrikaanse ronde zijn afgeschaft dit jaar. De Russische ronde is vanwege politieke en "logistieke" problemen afgelast en de ronde in Zuid-Afrika gaat niet meer door omdat de hoofdsponsor van het circuit zich had teruggetrokken. Het circuit zelf heeft helaas niet de liquide middelen om het evenement te organiseren.

Jammer, want de race in Zuid-Afrika was van de hele WSBK/WSS kalender nu juist dé race waar ik dit seizoen het meest naar uitkeek. Ik vind Welkom een prachtig circuit.

Nog anderhalve week en dan zal Michael dus weer aan de bak moeten. Eindelijk. En hopelijk valt de beslissing daar voor jou, Peter! En voor ons, want ik drink er echt wel een glas champagne op als hij kampioen wordt. 8-)

Bedankt voor de info. Welkom is een erg mooi circuit inderdaad.
Champagne, daar zeg je me wat. Daar maar eens kijken of er Champagne te halen is :)

Net iig al een Nederlandse vlag gehaald :Y
 
Bedankt voor de info. Welkom is een erg mooi circuit inderdaad.
Champagne, daar zeg je me wat. Daar maar eens kijken of er Champagne te halen is :)

Net iig al een Nederlandse vlag gehaald :Y
Zijn race nummer niet op de vlag spuiten met graffiti, als ik je een tip mag geven. :')

full
 
Zijn race nummer niet op de vlag spuiten met graffiti, als ik je een tip mag geven. :')

[afbeelding]

_O-

Zat er serieus over te denken om in de rode balk met witte letters zijn nummer te zetten. Maar denk dat dat dusdanig lelijk wordt, dat ik hem maar origineel houd inderdaad :)
 
_O-

Zat er serieus over te denken om in de rode balk met witte letters zijn nummer te zetten. Maar denk dat dat dusdanig lelijk wordt, dat ik hem maar origineel houd inderdaad :)
Tweede vlag gekocht en met tape #60 erop geplakt, dat werkte wel. :+

Zo goed zelfs dat twonha en ik de #60 tape tijdens de TT nog in #64 konden veranderen na wat aanpassingen. *O*
 
Tweede vlag gekocht en met tape #60 erop geplakt, dat werkte wel. :+

Zo goed zelfs dat twonha en ik de #60 tape tijdens de TT nog in #64 konden veranderen na wat aanpassingen. *O*

Smart!
 
Ziet er perfect uit Peter, heel veel plezier gewenst daar, maar dat gaat wel lukken.

Ik spreek je graag als je weer teug bent! *O*
 
_O- _O- Stiekem slaap ik gewoon in een doos ergens onder een viaduct ;)

Thanks, komt vast goed :Y

_O- _O-

Ik hoop aan de ene kant dat cluzel eerste wordt en v/d mark 2e,dat houdt het nog even spannend. :Y
En dan ga ik waarschijnlijk ook wel naar Magny cours toe om daar het feestje mee te vieren. 8-)
 
Ziet er perfect uit Peter, heel veel plezier gewenst daar, maar dat gaat wel lukken.

Ik spreek je graag als je weer teug bent! *O*

Thanks Kees. En komt goed, we moeten toch je Kawa een keer uit proberen :Y
 
_O- _O-

Ik hoop aan de ene kant dat cluzel eerste wordt en v/d mark 2e,dat houdt het nog even spannend. :Y
En dan ga ik waarschijnlijk ook wel naar Magny cours toe om daar het feestje mee te vieren. 8-)

Magny Cours is sowieso een aanrader. Tenminste als je van TT campings houdt. Vergelijkbaar met Assen 15 jaar geleden en erg goed betaalbaar.

In 2012 heb ik daar Michael al kampioen zien worden :Y
Zo kwam hij over de finish, eigen foto vandaar die elleboog:

MaikelvanderMarkkampioen.jpg


Maar heb met Ten Kate afgesproken dat het dit jaar in Jerez beslist wordt :P
 
NR 34. Veel plezier. Is een mooie baan, ben vorig jaar geweest. De tribunes aan de buitenkant van bocht 1 en 2 werden niet gebruikt, maar je kunt een parkeerplaats oplopen aan de binnenkant van deze bochten. Je moet dan wel door een hek heen kijken, en kunt er alleen staan. Maar voor 1 trainings sessie is vooral bocht 2 een aanrader. Zo dichtbij rijdende WK coureurs kom je zelden. Guigliano zien vechten met z'n Appie was echt geweldig. Hoop dat Michael het WK hier binnenhaalt, des te eerder horen we z'n plannen voor 2015 denk ik.
 
Magny Cours is sowieso een aanrader. Tenminste als je van TT campings houdt. Vergelijkbaar met Assen 15 jaar geleden en erg goed betaalbaar.

In 2012 heb ik daar Michael al kampioen zien worden :Y
Zo kwam hij over de finish, eigen foto vandaar die elleboog:

[afbeelding]

Maar heb met Ten Kate afgesproken dat het dit jaar in Jerez beslist wordt :P

Misschien dat ik evengoed dan maar naar magny cours moet gaan ondanks jouw afspraken met ten kate :P
 
Wim Struyk (1 van Michels sponsors en soort van begeleider)komt zo bij mij langs,even kijken of ik wat te weten komt wat betreft volgend jaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan