WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
Gisterenavond(ik werk overdag he:Z) WKSBK en dat gedoe op Portimao bekeken ik was totaal loss rond de klok van 24.00 uur.
SBK toprace
SS300 jeetum zeg
Motogp nou ook wel:)
MM potverdomme vond het wel kicke ...foute boel van mij af.
 
Vorig weekend was ik op de baan met Loris Veneman
Trainde op Alcarras.
Pa in de pitbox maar goed aanspreekbaar.
IMG20240315161147.jpg

IMG20240315143557.jpg
PSX_20240315_160543.jpg
 
Ik kijk op maandag gratis de racesport samenvatting. O-)
Hopelijk is de laatste race geen voorbode van 2024 want dan blijf ik dat kijken op die manier
Zondag is dan voor leukere dingen buiten
EB68 Mei 2022.jpg
 
Bandenslijtage is ook net pas uitgevonden. :+

Bulega gaat natuurlijk stappen maken.
Iannone is nog snel maar heeft vier jaar geen races gereden.
En Bautista struggled in het begin van het seizoen nog met de balans en gewicht.

Alleen Toprak is zijn nieuwe situatie al te boven (deze ene race).
Ik blijf voorzichtig optimistisch.
Saai? Strijd gaat er komen.

Maar inderdaad is er ook kans op een Ducati kampioenschap. :+
Ik kan niet wachten op Mickey in Meeuwenmeer - Hoge Heide - Ramshoek :9~
Hij verschijnt eindelijk weer eens fit in Assen en de BMW was competitief in Barcelona, dat zegt veel!
Hij kan sowieso altijd wat extra's in Assen.
WSBK in het zonnetje op de GT-tribune met een biertje in de hand, kom maar door. Maar regen mag ook, zolang het maar geen sneeuw is ;)
 
Ik kan niet wachten op Mickey in Meeuwenmeer - Hoge Heide - Ramshoek :9~
Ik ben misschien een mierenneuker, maar vanaf de GT kan je hem alleen zien als hij de Ramshoek uit komt.
Hopelijk staat er wel een videowall bij de ingang pitstraat, maar dan moet hij wel net in beeld zijn.
Ik heb zelf altijd mijn vaste plekje op de winterdijk tribune.
 
Ik ben het er wel mee eens dat dit geen goede klasse is voor opstap naar WSS of Moto3
Dat vind ik ook, maar is het daarvoor bedoeld dan ? Het is volgens mij meer bedoeld om het programma compleet te maken en 300cc modellen te promoten.
Niet iedereen is een Rossi of heeft een 1000cc superbike nodig.
 
Zoalng het wsbk het afvoerputje van de gp blijft zal er ook weinig talent naar voren komen vanuit de wss300.
In ieder geval heel weinig doorstroom. Zie je ook aan Jeffrey Buis, goed in SSP300, tegenvallend in WSS.
Weet trouwens niet of dat in de WSS een heel goed team was...
 
Dat vind ik ook, maar is het daarvoor bedoeld dan ? Het is volgens mij meer bedoeld om het programma compleet te maken en 300cc modellen te promoten.
Niet iedereen is een Rossi of heeft een 1000cc superbike nodig.
Als je het stuk leest wel. Lage, middel en hoge klassen, Moto3, Moto2 & MotoGP vs. WSS300, WSS en WSBK.
Dan lees je ook het vergelijk met Stock600, wie daar allemaal van doorgestroomd.
Het verschil is groot.
 
Zoalng het wsbk het afvoerputje van de gp blijft zal er ook weinig talent naar voren komen vanuit de wss30
Precies dat, doorstromen is een illusie, er zijn ook wat andere kwaliteiten per klasse nodig. De echte talenten slaan supersport en superbike sowieso over en sommige zijn met 18 al naar MotoGp tegenwoordig.
Ik vind het ook geen enkel probleem. Ik wil gewoon spectaculaire races zien, wsbk is leuk met herkenbare machines en close racing. Dat doorstromen zal me een zorg zijn.
 
Ik denk dat het splitsen van de wss300 in een a en b groep nog een kleine oplossing zou kunnen zijn, je hebt dan minder deelnemers op het startveld waardoor er iets eerder een verschilletje gemaakt kan worden.
Nu is het vaak 1 lange trein en kunnen jongens die in de kwali 1.47 reden in de wedstrijd ineens 1.46 of lager rijden omdat ze in het treintje zitten


of het vermogen van die fietsjes moet gewoon hoger
 
Terug
Bovenaan Onderaan